Toon posts:

Vraag omtrent enquete aan de crew

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste got crew,

Ik heb voor school een opdracht waarbij we een mini enquete over harwarevoorkeur van computergebruikes moeten onderzoeken, nu las ik op het forum dat als ik hier een topic over wil starten met de vraag of mensen me willen helpen, dat je dan eerste toetstemming aan de crew moet vragen dus dat wilde ik bij deze dan doen (hoop dat dit de manier is om dat te doen)

Het gaat om de volgende enquete

http://members.chello.nl/~j.wernaart/mks.html

Ik hoop dat dit mag en misschien is de uitslag ook nog wel intressant om over te discusseren. Als dit mag kunnen jullie dan ook aangeven waarin ik hem mag plaatsen

alsvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb er an sich geen problemen mee :) Maar hou er wel rekening mee dat de Tweakers een apart soort computergebruikers zijn. De resultaten zullen zeker niet te vergelijken zijn wanneer allemaal Jannen met de Pet de enquete invullen.

edit:
Wacht wel even meerdere reacties van crewleden en DT'ers (te herkennen aan een rood kruisje achter hun statustitel), voordat je het überhaupt in Processors, Mobo's & Geheugen gaat posten ;) En stel de topicstart zodanig op dat het voortvloeien van een interessante discussie mogelijk is :)

[ Voor 39% gewijzigd door BalusC op 16-03-2005 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onderzoeks doelgroep is high-end pc gebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:22
offtopic:
Er zit een fout in de enquette, Maxtor maakt geen videokaarten. Matrox wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Een dergelijke enquete kan best ja, zeker als de resultaten bruikbaar zijn voor discussie in PMG :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Het ligt er een beetje aan _waar_ je de enquette wilt starten, iets dat ook belangrijk is wat betreft welke doelgroep je wilt aanspreken...
In een 'Harde waren' forum, weet je zeker dat je mensen benaderd met een specifieke interesse in dit soort zaken, en veel kennis ...
Vraag is misschien waar je dat dan zou willen posten, en of de verantwoordelijke mods daarvoor dit dan toestaan (dat kun je dan per mail vragen)

Het bredere GoT publiek, bereik je in Stuffis Generalis, nog altijd mensen met meestal een ietwat bovenmodale computer-kennis en -interesse, maar misschien minder snel mensen die exact drie moederbord fabrikanten kunnen opnieuwen en daar ook specifieke voorkeuren voor hebben ..

edit:
ah, ik zie dat de verantwoordelijke voor PMG al een stuk sneller is ;)

[ Voor 6% gewijzigd door RM-rf op 16-03-2005 14:52 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 07:18

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Remy schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 14:50:
Een dergelijke enquete kan best ja, zeker als de resultaten bruikbaar zijn voor discussie in PMG :)
* Outerspace heeft de enquete net doorlopen, maar ik kan er weinig bij voorstellen om hierover een discussie te gaan starten. Dit was niet echt een enquete van hoog niveau (met veel pagina's), maar een klein simpel enquetetje :)

* Outerspace geeft rm-rf en remy gelijk. Mjah het klopt wat jullie zeggen :)
(alleen weet ik hier geen discussiepunt aan vast te knopen :? :) )

[ Voor 16% gewijzigd door Outerspace op 16-03-2005 14:59 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

outerspace schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 14:52:
[...]

* Outerspace heeft de enquete net doorlopen, maar ik kan er weinig bij voorstellen om hierover een discussie te gaan starten. Dit was niet echt een enquete van hoog niveau (met veel pagina's), maar een klein simpel enquetetje :)
Soms kan een discussie ook op een hoger niveau gebracht worden door de antwoorden en op- en aanmerkingen die mensen geven ;)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

outerspace: is er dan zoveel voor nodig om een goeie discussie op gang te brengen op een forum als GoT, en meer specifiek in PMG? Lijkt me niet hè, en zie ook RM-rf hierboven :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
offtopic:
Helemaal onderaan staat: Deze enquete wordt gebruikt als vragenlijst voor het uitvoeren van een marketing onderziek in de module MKS van de Fontys Hogenschool te Eindhoven.
Moet ongetwijfeld "onderzoek" zijn :P
Remy schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 14:54:
outerspace: is er dan zoveel voor nodig om een goeie discussie op gang te brengen op een forum als GoT, en meer specifiek in PMG? Lijkt me niet hè, en zie ook RM-rf hierboven :)
Nee, helemaal niet. Heck, dat kan zelfs in P&W: C++ vraagje Geniaal topic :) [/offtopic]

[ Voor 51% gewijzigd door Osiris op 16-03-2005 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mm dat had onze docent dus ook niet gezien, de videokaarten zijn we aan het aanpassen |:( . Verder is het inderdaad een mini vragenlijst want mochten niet te veel vragen maken.

Nu kom de lol wordt al zo hard ingevuld dat we niet kunnen uploaden op onze chello want komen er nu niet in :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze enquete wordt gebruikt als vragenlijst voor het uitvoeren van een marketing onderziek in de module MKS van de Fontys Hogenschool te Eindhoven.
Brakke zin... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-09 15:22

Tomatoman

Fulltime prutser

Ik denk dat je de enquete nog eens goed moet herzien, omdat je anders geen bruikbare resultaten krijgt.

• Bij de meeste selectielijstjes staat 'anders' of 'overig' er niet bij. Hoe selecteer ik bijvoorbeeld Tyan als mijn favoriete moederbordfabrikant? Of Fujitsu als mijn favoriete harddiskfabrikant? Natuurlijk kan het 'textfield' worden ingevuld, maar wat moet ik dan in het lijstje selecteren? Dat is onduidelijk.
• Hoe selecteer ik een processor van een ander merk dan Intel of AMD als mijn favoriete processor? De mogelijkheid 'overig' ontbreekt hier.
• Realiseer je dat je vraagstelling van vraag 1 niet klopt. 'Welke processor heeft uw voorkeur?' Hoe vul ik in dat een Xeonprocessor mijn voorkeur heeft? Je doelt op fabrikanten, maar dat vraag je niet.
• Dat een Intelprocessor mijn voorkeur heeft (en dat is wat je vraagt) wil nog niet zeggen dat ik ook daadwerkelijk Intel koop. Misschien koop ik een kant en klare computer waar een AMD-processor in zit, ondanks dat ik liever Intel had gehad.
• Wat is het criterium voor de top 3 van harddiskfabrikanten? Moet ik op 1 de fabrikant zetten die mijn laatste harddisk heeft geleverd? Of de fabrikant die de meeste omzet maakt? Of de fabrikant waarvan ik denk dat hij de beste producten levert? De vraag is onduidelijk.
• Hoe selecteer ik een ander schermformaat voor een monitor dan wat er staat aangegeven?
• Vraag 7 is onduidelijk. Ik gok dat je bedoelt wat ik aan een leverancier belangrijk vind, maar dat staat nergens.
• 'Bent u bereid om meer voor uw pc onderdelen te betalen, als u weet dat u dan kunt rekenen op prima aftersales-service, zoals het direct omruilen van defecte onderdelen die binnen de garantie periode vallen?' Ja hoor, dat heb ik best een dubbeltje extra voor over. Wat moet ik nu als antwoord invullen?
• Controleer de spelling even, er zitten nogal wat fouten in: Grafischekaarten --> grafische kaarten; textfield --> tekstveld; 20>=" --> 20 inch of groter; garantie periode --> garantieperiode; Mail Ondersteuning --> mailondersteung (of beter: ondersteuning via e-mail). En deze lijst met correcties is nog lang niet compleet :).

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mm de eerste aanpassingen heb ik gedaan, verder kun je hem op anders laten staan en bij het textfield een andere fabrikant invullen en dan wordt deze als anders gezien. Ik heb hem gisteren gemaakt even doorgestuurd en een go gekregen dus dacht eigenlijk oh dan is ie wel goed. Maar ben al vanalles aan het verbeteren voor ik hem echt wil starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke heb de diverse aanpassingen gedaan en denk dat ik nu een redelijk goede enquete heb.
Ik had de opdracht een proef enquete af te nemen om fouten te vinden, nou deze was geslaagd alleen een beetje te groot misschien (40 reply's)

Ik wil nu dus een topic starten in PMG naar deze enquete hij zal dan gedurende enkele dagen online staan.

Het is dus mogelijk velden leeg te laten maar deze worden later via een filter eruit gehaald net als de dubbele reply's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

BalusC schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 14:45:
edit:
Wacht wel even meerdere reacties van crewleden en DT'ers (te herkennen aan een rood kruisje achter hun statustitel), voordat je het überhaupt in Processors, Mobo's & Geheugen gaat posten ;)
Euj jij bent de baas in PMG hoor, niet de doktertjes ;)
Osiris schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 14:55:
Nee, helemaal niet. Heck, dat kan zelfs in P&W: C++ vraagje Geniaal topic :) [/offtopic]
Gossie, was dat topic van jou? :D De oorsprong van de hele benchmarkrage O+

* curry684 pinkt traantje weg :P

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 16:16:

Ik wil nu dus een topic starten in PMG naar deze enquete hij zal dan gedurende enkele dagen online staan.
Gezien BasucC's antwoord heb je daarvoor goedkeuring ...
maar let wel op zijn extra opmerking:
En stel de topicstart zodanig op dat het voortvloeien van een interessante discussie mogelijk is
Dat is heel belangrijk, een goede topicstart zet de toon voor een topic, het geeft een positieve (of, bij een slechte topicstart, een negatieve) indruk, waardoor mensen eerder geneigd zijn de enquette serieus in te vullen.

Let dus sterk op de leesbaarheid, leg uit wat uit over je motivatie om die enquette zo op te stellen, en reken erop dat er ook op- en aanmerkingen komen over de opzet van de vragen ... (of zelfs de layout van de pagina met het formulier) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-09 15:22

Tomatoman

Fulltime prutser

De enquete is erop vooruit gegaan :). Toch nog even terug naar de processorfabrikanten. Wat moet een Apple-liefhebber hier nu invullen? IBM staat er niet tussen. Daarmee sluit je een paar procent van de antwoorden bij voorbaat uit. En al ligt het niet voor de hand, wat moet je invullen als je idolaat bent van die VIA Epia-processoren?

Lees ook vraag 6 nog eens door. Die zin is zo krom als een banaan :)
6. Als u nu een nieuw beeldscherm zou u kiezen als u nu een nieuw beeldscherm zou moeten aanschaffen?

[ Voor 21% gewijzigd door Tomatoman op 16-03-2005 17:10 ]

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-09 17:47
curry684 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 16:36:
[...]

Euj jij bent de baas in PMG hoor, niet de doktertjes ;)
Dit doktertje anders wel :+

TS, wel results plaatsen hè :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:31

UTM

Als u nu een nieuw beeldscherm zou u kiezen als u nu een nieuw beeldscherm zou moeten aanschaffen?
:?

Misshien even aanpassen? :P
Pagina: 1