Toon posts:

moederbord plaatsen in dell 8100 kast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit hier nu met een dell 8100 kast en wil hier graag een nieuw moederboard inplaatsen, maar inplaats van een gewone moederbordplaat aan te treffen zitten er haakjes op de plaat.
ik heb de kast helemaal kaal en leeg gekregen zonder onderdelen erbij, en heb dus geen id hoe ik hier een moederbord op zou moeten plaatsen.
zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik het moederbord in deze kast kan plaatsen en of er iets op die haakjes zou moeten?

Het gaat dus om deze kast:

Afbeeldingslocatie: http://pcpartsinc.com/product-images2/EB-DE-8100-Romulan_sm.jpg

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Maak eens een foto van die haakjes? Sowieso zou je iets van koperen afstandsbusjes tussen de plaat in het moederbord moeten doen, anders schrijf je je moederbord ten dode op :P

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier geen fototoestel te beschikking :S zit namelijk op me werk.
het lijkt alsof er nog een plaat over die haaken geschoven zou moeten worden.

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:32

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Zou je tussen de haken een (mini)ATX moederbord kunnen klemmen?

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Topicstarter
denk het niet, het zijn namelijk alluminium haken (of waar zon kast ook van gemaakt is)

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 11:42
Als er geen afstandsbusjes op die plaat zitten, dan denk ik dat je draad moet gaan tappen op de betreffende plekken, daar afstandbusjes in moet doen en het moederbord op de gewone plekken vastschroeven. En de haakjes "verwijderen". Ik denk dat je dan het netste resultaat krijgt zonder gebruik te maken van plakband enzo.
Meestal is een kast trouwens gemaakt van staal. Als ie inderdaad van aluminium is, dan gaat het tappen alleen maar makkelijker.
Een tapsetje kost ongeveer 5-10 euro (goedkoop, 1 malig gebruik) of 20 -30 euro (duurder meermalig gebruik)

Verwijderd

Topicstarter
jah das ook een id :) maar ut zijn opzich best grote haken dus.

en de gaten die in de plaat zitten zijn te groot om de afstandsbusjes (kweet niet of je die bedoelt?)

(voorbeeld)
Afbeeldingslocatie: http://www.pcwereld.be/images/thumbs/thumb_pc_deel2_3-367.jpg

in te schroeven/draaien :S

heeft er toevallig iemand een dell pc en zou even kunnen kijken hoe het moederbord bij hen geplaatst is?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 15:28 ]

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:58

vr6-only

Blub Blub

ik heb een dell 2400
ik zit nu op school maar als ik thuis ben dan kijk ik wel ff

It ain't stupid if it works!

Verwijderd

Topicstarter
kj, alvast bedankt, maar ik weet niet of de kast van de 2400 hetzelfde is als de 1800

Denk dat ik zo ook maar eens een email naar dell stuur, meschien kunnen hun mij helpen :D

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 15:43 ]

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 11:42
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 15:27:
jah das ook een id :) maar ut zijn opzich best grote haken dus.

en de gaten die in de plaat zitten zijn te groot om de afstandsbusjes (kweet niet of je die bedoelt?)

(voorbeeld)
[afbeelding]

in te schroeven/draaien :S

heeft er toevallig iemand een dell pc en zou even kunnen kijken hoe het moederbord bij hen geplaatst is?
Aha, ik dacht dat die "haken" op willekeurige plekken zaten, maar die zitten dus precies op de plek waar normaal gesproken een afstandsbusje zit. (Die bedoel ik inderdaad)
hmmm, misschien dat je dan inderdaad wijzer wordt van iemand anders die het al heeft zitten en de "techniek van het vastmaken" over kan nemen :)

Verwijderd

Topicstarter
Lees al in verscheidene topics van een dell forum dat je er geen nieuw moederbord in kan bouwen (behalve als je de kast ff flink onder handen neemt >:) daar zijn we toch tweakers voor :P)
You are not going to be able to replace the mother board in the D8100 with a standard ATX board. The design of the D8100 board and case isn't even close to being standard ATX. If keeping the D8100 case you are stuck with that D8100 board and visa-versa.
maar het probleem is dat ik hier op me werk een pc wou bouwen, en denk niet dat me baas al te blij is als ik hier ff een kast ga staan verbouwen :) dus bouw de pc wel in een kast die er wat minder mooi uitziet, en maybe kan ik dan thuis de dell case onder handen nemen B)

toch bedankt voor alle reacties ;)

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

zie net dat in mijn dell 8400 kast het mobo wel met schoefjes vast zit...

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Pagina: 1