Tool voor universele opmaak verslag

Pagina: 1
Acties:

• _.Luke._
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-07-2021
Ik wil gaan beginnen met het vormgeven van een afstudeerverslag. Nu wil ik bijvoorbeeld elke tabel die ik maak er als volgt uit laten zien:

Afbeeldingslocatie: http://petrucci.student.utwente.nl/zooi/tabel.gif

Nu is mijn vraag is er een tool die dit soort dingen kan (plaatjes als achtergrond van tabelheaders maken is geen probleem). En ook op een dusdanige manier dat als ik een plain invoer (bijvoorbeeld plain tabel)heb, hij deze zonder al te veel moeite op kan maken zoals ik dat wil (door bijvoorbeeld een stijl toe te kennen aan een tabel).

Dan komen er ook nog afbeeldingen in het verslag die ik ook nog in een soort kader wil zetten hoe weet ik nog niet maar ik kan me voorstellen dat ook hier een stel plaatjes als "lijst" om de afbeelding heen moeten worden gezet.

Welke tools kunnen dat, en hoe... (als word het kan... hoe... want ik kom er niet uit)

Het mooist zou zijn als dit ook nog eens soort van compatible met word zou zijn.

Trying is the first step towards faillure...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mm publisher mischien ?

Iperf

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06

Reinier

\o/

Ik gebruik zelf geen Word (meer), maar kan de functie Auto-opmaak o.i.d. dat niet gewoon?

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:26

Tomatoman

Fulltime prutser

Reinier schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 19:25:
Ik gebruik zelf geen Word (meer), maar kan de functie Auto-opmaak o.i.d. dat niet gewoon?
Nee.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06

Reinier

\o/

Ok, in Word dus niet. In OpenOffice.org kan het in principe wel, inclusief plaatjes voor de achtergrond van de verschillende cellen. Ik heb het geprobeerd met een tabel van 3 kolommen en dat gaat prima bij een willekeurig aantal rijen. Echter, als je het aantal kolommen wijzigt loopt het fout. Maar het kan dus bijna zoals jij het wilt. En OOo kan van en naar Word converteren, dus misschien kan je er wat mee.

• _.Luke._
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-07-2021
Dank, ik ga het es proberen :)

Trying is the first step towards faillure...

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

Als het je om universele en consistente opmaak gaat, wil ik je graag even op het volgende topic wijzen:

[rml][ Alg.] LaTeX2e[/rml]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Pagina: 1