[Ubuntu] Draadloze netwerkkaart aan de gang krijgen

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:00
Ik heb in mijn laptop een draadloze netwerkkaart van Broadcom. Hiervoor kan ik geen Linux drivers vinden en heb dus in samenwerking met de ndiswrapper de Windows driver gebruikt.

$sudo ndiswrapper -l
Installed ndis drivers:
bcmwl5a driver present, hardware present

Dit ziet er dus naar uit te werken.

Alleen ik zie de kaart niet in mijn network-admin verschijnen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Inmiddels is het mij via modprobe ndiswrapper gelukt mijn netwerkkaart te zien in de network-admin.

Ik heb static ip, dns e.d. allemaal ingesteld alleen er is maar geen verbinding te krijgen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:59
Heb je het ESSID wel gezet?

Voor de rest topics pas na 24 uur omhoog schoppen graag, als je voor die tijd meer informatie wilt toevoegen is er altijd de 'edit'-knop naast je eigen posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Wilke schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 15:13:
Heb je het ESSID wel gezet?

Voor de rest topics pas na 24 uur omhoog schoppen graag, als je voor die tijd meer informatie wilt toevoegen is er altijd de 'edit'-knop naast je eigen posts.
ESSID is inderdaad gezet. Alleen ik heb een ESSID met een spatie erin, in Windows werkt dit gewoon, kan dit in Linux problemen opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook sinds kort via de ndiswrapper m'n wifi kaartje aan de praat. Ik gebruik op m'n access point de optie om m'n ESSID te broadcasten. Er zit wel een spatie in m'n ESSID en het werkt verder gewoon okay dus dat zal het probleem niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 15:47:
Ik heb ook sinds kort via de ndiswrapper m'n wifi kaartje aan de praat. Ik gebruik op m'n access point de optie om m'n ESSID te broadcasten. Er zit wel een spatie in m'n ESSID en het werkt verder gewoon okay dus dat zal het probleem niet zijn.
ESSID broadcasting staat aan, helaas vind iwlist wlan0 scanning ook niets :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti_Uhl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09-2012
zijn je wireless tools allemaal geinstalleerd ? en wat geeft de output van iwconfig ?

Probeer eerst je wlan aan de praat te krijgen via command line en begin je hoofd dan pas te breken over de frontend's ervoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• random
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2024

random

Lost his marbles

Sorry voor de schop, maar ik heb de oplossing gevonden en zag dat deze nog niet ergens anders in GoT vermeld was (terwijl er wel meerdere topics over lijken te gaan).

De oplossing is om in alle .conf bestanden in /etc/ndiswrapper/bcmwl5a RadioState|1 naar RadioState|0 te zetten. De volgende keer dat je hem modprobed dan zal het linklampje gaan branden en kan je (eindelijk) wireless gaan scannen.

I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes

Pagina: 1