Wat is stiller: AOpen H500 of cheapo kast met alt. voeding?

Pagina: 1
Acties:

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Wil een zo stil mogelijk Athlon64 systeem kopen. Qua kast zit ik te twijfelen tussen een AOpen H500 (€79 bij Funprice) of een goedkope standaarkast met een andere voeding. Bijvoorbeeld zo'n kast van €55 + Ultra Low Noise 350W voeding van €39 bij Paradigit, of kast van €49 + Fortron 400W van €60 bij Funprice. Zou dit qua geluid veel uitmaken?

Ik wil er een Athlon64 3200+ in stoppen, en een niet al te extreme videokaart. Daar is 350W wel genoeg voor lijkt me? Voor de cpu koeling dacht ik aan die Zalman bij Funprice, bij Paradigit zie ik niet echt spectaculaire cpu koelers? (wil hem bij een van die twee zaken in elkaar laten zetten)

Verwijderd

Voor de voeding: Welke voeding heb ik nodig? Deel 10

Qua kast kan ik je aanraden een merkkast te kiezen. Hoewel de goedkopere kasten er vaak in de winkel/op foto's leuk uitzien is de kwaliteit beduidend minder. Als je je onderdelen er eenmaal inzet en er niet meer naar kijkt maakt dat natuurlijk niet zoveel uit, maar zodra je wat vaker nieuwe onderdelen in je kast wil bouwen is een merkkast, zoals bijvoorbeeld een Chieftec of een Lian Li echt een pre.

Daarnaast is je computerkast, samen met je voeding, een van de weinige onderdelen die zijn waarde blijft behouden (over een aantal jaar heb je er waarschijnlijk net zo veel aan). Hierop bezuinigen is imo dus echt niet nodig.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 14:18 ]

• Jace / TBL
Okee, makes sense. Op zich was ik ook niet van plan hierop te bezuinigen, ik wil graag een zo geruisloos mogelijk ding, als ik voor een paar tientjes meer een stillere bak heb leg ik dat er graag voor neer.

Ben niet van plan heel veel te schroeven en te vervangen, hooguit een keer een andere video kaart en HD erbij. Volgens Paradigit was die kast van €55 trouwens van zichzelf al heel stil, de standaard voeding die daarin zit was zo'n 22 a 23 dB. Hoe hard is dat? :) En win ik nog significant meer stilte door toch een andere kast of voeding te nemen?

Verwijderd

Ik zou voor de A-Open gaan. De kasten zijn mischien niet de mooiste, maar een betere prijs qualiteit bestaat er volgens mij niet. En als je er voor zorgt dat je kast zo koel mogelijk is (bijvoorbeeld door van alle fanopties gebruik te maken maar met stille fans bijvoorbeeld op 7V), maakt die voeding zowat geen geluid (temp gestuurd).

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 14:38

Corn

Raar jongetje

Het laatste wat je moet doen is besparen op een voeding. Je voeding is een bijzonder essentieel gedeelte wat vaak maar een beetje aan de kant word gedrukt, maar het bepaalt in grote mate de stabiliteit van je systeem.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Aopen maakt EN kwalitatief goede voedingen EN kwalitatief goede kasten. Het zijn wel kasten zonder franje e.d., maar wel zeer goede kwaliteit. De voedingen zijn ook nog eens redelijk stil. De kwaliteit van Lian Li is echt niet beter qua kast dan van Aopen. Ze zijn alleen wat specialer en aansprekender, maar dat is smaak gebonden.

Persoonlijk houdt ik van een nette kast, maar er hoeft niets speciaals aan te zitten aangezien ik liever naar mn scherm dan naar mn kast kijk...

• Jace / TBL
Thanks, ik ben voor die AOpen H500 gegaan.

Ben benieuwd hoe stil "redelijk stil" is, mocht ik hem toch nog hard horen dan probeer ik het misschien nog met stille extra fans in de kast.

• PD2JK
  • Laatst online: 20:14

PD2JK

ouwe meuk is leuk

'k Heb zelf ook een H500, die voeding heeft als het goed is een 120mm voeding en is dus bijna onhoorbaar. Het is al even geleden dat ik die H500 gekocht heb, maar ik ga ervan uit dat ze nog steeds dezelfde voedingen gebruiken, danwel met een EPS en S-ATA connector.

De kast zelf is zo stevig als een huis, dus geen koekjesblikstaal à la Sweex. ;)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:04
Hann1BaL schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 12:48:
Aopen maakt EN kwalitatief goede voedingen EN kwalitatief goede kasten. Het zijn wel kasten zonder franje e.d., maar wel zeer goede kwaliteit. De voedingen zijn ook nog eens redelijk stil. De kwaliteit van Lian Li is echt niet beter qua kast dan van Aopen. Ze zijn alleen wat specialer en aansprekender, maar dat is smaak gebonden.

Persoonlijk houdt ik van een nette kast, maar er hoeft niets speciaals aan te zitten aangezien ik liever naar mn scherm dan naar mn kast kijk...
lian li is volgens mij nog een tikkie beter hoor 8)

K to the KillaZ

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-02 12:46
Ventialtoren hdd's en cd-rom spelers draaien, vibreren, trillen en maken geluid. Een el cheapo kast versterkt die geluiden terwel een goede kast die dempt.

Als je een ECHT stille kast wilt zoek dan voor de antec sonata (ookwel antec sonata piano genoemd)

Afbeeldingslocatie: http://www.ark-pc.jp/case_img/antec_sonata/antec_sonata.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www4.tomshardware.com/howto/20030804/images/antec_s.jpg

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:43
kwa geluid maakt het niks uit, Aopen voedingen zijn hetzelfde als Fortron

• PD2JK
  • Laatst online: 20:14

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Dr Pro schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 18:30:
kwa geluid maakt het niks uit, Aopen voedingen zijn hetzelfde als Fortron
En die is weer hetzelfde als FSP Group. Die maakt de voedingen voor o.a. AOpen en Fortron, die relabelen ze dan weer met hun eigen stickertjes. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Dekaasboer schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 17:58:
Ventialtoren hdd's en cd-rom spelers draaien, vibreren, trillen en maken geluid. Een el cheapo kast versterkt die geluiden terwel een goede kast die dempt.

Als je een ECHT stille kast wilt zoek dan voor de antec sonata (ookwel antec sonata piano genoemd)

[afbeelding]
[afbeelding]
Deze kast heb ik, superfijne kast vind ik het, vooral die harddisk mounting (dwarsover) vind ik echt super.

Ik heb er 2x een papst fan in gemaakt op 800rpm, superstil !

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07-2025

snooze

kinda busy atm.

alleen jammer dat ie bijna twee keer zo duur is als de aopen (je krijgt er wel top notch voor terug en hij is het vind ik wel waard maar niet iedereen denkt er zo over).

weet iemand nog een leuke signature?

Verwijderd

als je het stil wilt hebben zou ik geen kast halen maar een waterkoeling :P
of een goede headset halen :)

(ik ging voor de 2de :P ik denk dat mn beestje rond 60Db(A) produceerd :S maar met headset op nergens last van :D)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2005 06:02 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
AOpen heeft relatief goede voedingen.
Er zit behoorlijke koellichamen in vergeleken met de cheap-ass kast-voedingen.

Maar het kan altijd nog stiller uiteraard.
Maar meestal is een losse voeding + cheap-ass kast nog steeds duur.
Bij mij komt het meeste lawaai niet door de slechte kast maar door de fans en schijven. :)
(no flame uiteraard. :) )

[ Voor 12% gewijzigd door -=bas=- op 18-03-2005 06:35 ]

Senile! Senile Oekaki

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 09:08

AcouSE

Swedish Chef

Ongemodde kasten en voedingen horen in Overige Hardware.
Pagina: 1