[A7V8X-X] Pc valt uit

Pagina: 1
Acties:
  • 1.286 views sinds 30-01-2008

• Johann0r
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-05 10:44
Het betrefd een Asus A7V8X-X die last heeft van spontane stroom uitval. Na moederbord en processor in een nieuwe kast te hebben gezet met andere Hardeschijf en Cd-rom valt ie na een tijdje uit. Ook al heb ik alleen de voeding eraan.

Daarna moederbord uit kast gehaald en alleen met videokaart en toetsenbrod proberen te starten. Nu valt ie uit als ik in de bios bij boot removable device op enter druk.

Voeding is naar mijn weten ok.

Specs
A7v8X-X
amd xp 2200+ Processor temp is oke
128 Mb pc2100 In geheugen bank 1

[ Voor 12% gewijzigd door Johann0r op 16-03-2005 14:10 ]

Verwijderd

Dude, ik heb hetzelfde bord en heb hetzelfde probleem gehad. In mijn geval bleek een modem (één of ander Intel-default ding) de oorzaak. Maar als je alleen een videokaart hebt ingeplugd is dat weinig waarschijnlijk bij jou.

Andere mogelijke oorzaken: het chipset heeft problemen met drie geheugenreepjes van ddr400. Check de asus-site.

Succes

• Johann0r
Heb zonet videokaart verwisseld, toen kon ik in het boot menu komen in de bios, daarna weer een paar keer uitgevallen. AGP videokaart geprobeerd en ander geheugen hij blijft uitvallen.

• Johann0r
Moederbord in een andere kast gezet met weer andere videokaart en ander geheugen andere hardeschijf en andere voeding en overige hardware hij blijft uitvallen.

Als ie uitgevallen is wil die ook neit meer aan dan moet eerst de stroomeraf tot moederbord lampje niet meer brand.

Dit moet dus aan het moederbord liggen.

Iemand nog tips?

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:47
Tja, als je zeker weer dat de temperatuur van de processor het probleem niet kan zijn, lijkt me dat het moederbord of de processor inderdaad niet helemaal lekker is. Heb je toevallig een andere processor liggen waarmee je het kunt proberen?
Als je in de BIOS blijft staan, valt de pc dan ook uit? Of is het alleen zodra je naar Windows gaat?

-

• Johann0r
Pc valt nu al uit als ik een optie selecteer in de bios maak niet uit welke als ik op enter druk valt ie na een seconde uit.

Ander processor geprobeerd met zelfde pin layout, ook een Xp volgens mij. Pc valt na 2 seconden uit als je hem aanzet, komt niet eens aan beeld toe.

Nu oude processor er weer in Xp 2200+ , nu loopt ie niet vast als ik een bios optie selecteer maar als ik bios alfsluit. Voltage is niet te hoog maar op het laagste (1.600) en processor word 50 graden wat normaal is.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:10

Nemesizz

Untouchable

Werk je met een USB of PS/2 toetsenbord?

Ik heb namelijk wel eens meegemaakt dat de PS/2 poort voor het toetsenbord kapot was, en zo gauw als je dan op een knop drukte dat de hele PC uitviel.

Met een USB toetsenbord deed ie het dan wel....

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:47

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Spanningslijnen zijn verder goed? Dit is te zien in het BIOS, bij Hardware Monitoring. De +3.3V, 5V en 12V lijnen mogen maximaal 5% afwijken. Wat voor voeding heb je precies?

Doe ook eens een BIOS update, te vinden op http://nl.asus.com.

Misschien heb je hier wat aan: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Johann0r
De voltlijnen zijn oke. Wijkte misschien een paar tienden af. Ik heb zon goedkope voeding van maxpower, heb daarvann 3 geprobeerd.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:47
Probeer het eens zonder de hd/cd/pci-kaarten e.d. Als dat wel werkt kan je voeding het toch niet aan. :)

-

• Johann0r
Heb het al zonder HD cdrom enz enz geprobeert, tevergeefs :)

Verwijderd

zet eens alle onboard meuk uit, dank an je uitsluiten dat het daaraan ligt. Waarom probeer je niet even een andere voeding als je toch *vrijwel* zeker week dat het daaraan ligt

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:29
Bios gereset met jumper?

• Canyarion
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-05 11:38
Hallo, sorry dat ik zo'n oude thread naar boven haal. ^_^

Ik heb hetzelfde probleem, m'n PC klapt soms ineens uit en dan moet ik de stroom er van af halen tot het groene lampje ophoudt met branden. Als ik hem dan meteen daarna weer opstart, gaat ie meestal meteen weer uit. Ook een Asus A7V8X-X moederbord.

Is de originele poster er nog uitgekomen?? Ik ben m'n bachelor-scriptie aan het typen, erg lastig dus als m'n PC niet meewerkt.

Bedankt!

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-03 16:10
Daar het een moederbord is dat al een paar jaar oud is, zou het batterijtje op het moederbord kunnen zijn dat misschien aan vervanging toe is.

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

• ZalmanLuci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02-2025
Cmos clear? Misschien zit de fout wel in je bios dat het helpt dat je cmos clear probeerd. Anders zou je de batterij 5-10 minuten er uit kunnen halen. (en daarna er weer in he :P )

• Canyarion
Hm, ik heb weinig verstand van hardware... Maar ik zal het batterijtje in gedachten houden.

Wat gek is, soms heb ik er dagen wel last van, dan weer dagen niet. Het kan best dat het samenvalt met de temperatuur buiten, op warme dagen valt ie vaker uit. Kan dat er mee tem aken hebben?

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 11:40
als je niks aan het bios veranderd hebt, lijkt het mij sterk dat een cmos clear kan helpen
de batterij heeft trouwens geen enkele functie zolang de stroomstekker in het stopcontact zit (het is ATX namelijk)

begin allereerst je geheugen eens grondig te testen, heb zo eens meegemaakt dat een reepje pas fouten begon te maken vanaf bepaalde temperaturen
probeer anders eens met de kast open en er een grote ventilator op te richten (als je die hebt), normaal gezien zouden alle hitteproblemen dan moeten zijn opgelost voor standaard niet gekoelde onderdelen
het kan ook dat je voeding het aan het begeven is, dus kijk even na wat de spanningslijnen doen als je een benchmark doet

maar aangezien je een deadline hebt, stel ik voor ergens een pc te lenen (vrienden/familie) en het probleem later te onderzoeken
het kan je veel tijd besparen (die je nodig hebt voor je scriptie) en wie wie weet blaast straks een kapotte voeding je harde schijf op of zo (dus zeker backups nemen!!)

• harakiri
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-05-2008
Ik heb hetzelfde voorgehad en heb gevonden wat het was: de CPU
Zowat alles had ik al vervangen aan mijn PC (videokaart, ram, voeding, disk, allerlei zaken uitgeschakeld) en voor een tijdje ging het soms wat beter door bv. de videokaart te velagen in snelheid, maar uiteindelijk kwam het fenomeen terug.
Uiteindelijk de CPU vervangen (Athlon XP) en nu werkt hij weer ok.

• Canyarion
Ik ben er inmiddels achtergekomen dat hij vooral uitvalt als ik (fullscreen) spellen speel. Binnen 10 minuten na opstarten van een spel (bv. Worms World Party, een 2D spel) valt m'n computer uit.

Zou het met de graphische kaart te maken kunnen hebben?

En ja, ik ben lui. Zolang ik m'n scriptie gewoon kan schrijven, heb ik weinig zin om een nieuwe PC of CPU te kopen. Ik zie hier trouwens dat een nieuwe processor niet zo duur hoeft te zijn, voor €40 - €100 heb ik een redelijke upgrade/vervanging.

Edit: Ik kon vanochtend gewoon een potje Civilization 4 spelen (al speelde ik in windowed mode).... vaag.

[ Voor 9% gewijzigd door Canyarion op 19-06-2007 21:32 ]

Verwijderd

mijn pc valt uit de koel delen zuiver gemaakt in de pc , deed nog het zelfde
nu huis tuin keuken ventilator aan de zijkant bij gezet (wel een kap eraf,. geen last meer van !!
mijn vraag ??
wat is dan de oorzaak , het is iets met koeling ,dat is het zeker,. , maar ja wat moet ik vervangen
voeding ?
koeler ? op processor ?
wat ,. is het het ? of nieuwe pc kopen ? haha ,. iemand die mij kan helpen graag een andwoord

met vriendelijk groet Benny

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Canyarion en Bennymusicman,

Topickaping is op GoT niet gewenst :o

Enige reden om in een oud topic te posten is als je iets wat voor anderen nuttig is toe te voegen hebt. "Ik heb dat probleem ook" is dat nadrukkelijk niet. Daar komt bij dat we luiheid (Canyarion) en volstrekt onbegrijpelijke posts (Bennymusicman) ook niet waarderen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.