Asus A8V Deluxe of MSI K8N Neo2?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Wil een Athlon64 939 systeem halen, en twijfel tussen deze twee moederborden. Chipset in de Asus is een VIA K8T800 Pro + VIA VT8237, in de MSI een nForce3 Ultra Chipset. Heeft iemand ervaring met beide en weet welke "beter" is? Beter is voor mij stabieler. Ik wil er een Athlon64 3200+ met 2x512MB PC3200 en een 200GB SATA hdd in douwen.

Of is een Asus A8N-SLI een slimmere keus? (ben niet van plan SLI te gebruiken)
(PS - search doet het momenteel niet, heb wel handmatig gezocht maar niet echt iets gevonden, dus sorry indien dubbelop)

• Lord_Nemesis
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 17:44

Lord_Nemesis

Wa oars?

Ik heb zelf de MSI K8N Neo2 met een 3500+, en in het (ongeveer) half jaartje dat ik dit heb nog nooit rare dingen meegemaakt. Erg stabiel bordje dus.

Kijk voor meer gebruikers ervaringen van dit bordje es in het volgende draadje: [rml][ Ervaringen] MSI K8N Neo2 (-54G) deel 5[/rml]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

• thegeronimo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-04 20:27

thegeronimo

Ich bun ut mer....

A8N heeft Nforce 4, dus een nieuwere chipset dan de MSI Neo.

Misschien ben je nu niet van plan SLI te gaan gebruiken, maar is het over een tijdje standaard. Dan moet je dan een nieuw board gaan kopen.

Ik heb sinds kort de A8N-SLI deluxe. Eigenlijk een board voor de komende jaren net als toen ik zijn voorganger (in de zin van in mijn systeemkast) 4 jaar geleden kocht. (A7V)

[ Voor 8% gewijzigd door thegeronimo op 16-03-2005 14:01 ]

The only thing to fear is fear itself

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Weet je toevallig ook welke van deze mobo's stiller is, en/of er simpel een andere chipset koeler op te schroeven is? Wil graag een zo stil mogelijk systeem, heb momenteel een oude A7V en die koeler daarop maakt nogal een pokkeherrie :)

Als het qua specs verder weinig uitmaakt geef ik graag wat tientjes meer uit aan een stil moederbord. Mooi uitziende koelers boeien me niks, minder geluid wel :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Stabiliteit hangt in praktisch alle gevallen af van de combinatie van de gebruikte hardware (mobo, voeding, geheugen, etc) en ook van de gebruiker zelf (correct installeren, afstellen, etc). Stabliteit van de hardware an sich is tegenwoordig echt geen issue meer. Verder kun je gewoon in de FAQ van dit subforum vinden hoe je een mobo moet uitzoeken: Welk moederbord moet ik nemen?

Andere chipsetkoelers kun je probleemloos erop monteren. Soms moet je de vinnetjes (deels) inkorten, omdat de videokaart anders niet meer past. Zie aldus de ervaringentopics en de Search ;)

FAQ/zoek-gevalletje, dicht dus.

[ Voor 23% gewijzigd door BalusC op 16-03-2005 14:38 ]

Dit topic is gesloten.