Toon posts:

[ASP/EXCEL] een radardiagram tekenen in excel vanuit ASP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanuit een ASP pagina wil ik een resultaatsheet openen in excel.
Met:
ASP:
1
Response.ContentType = "application/vnd.ms-excel"
zorg ik ervoor dat de pagina zichzelf opent als excelsheet. (zover ben ik al ;))
In deze excelsheet krijg ik 3 kolomen van 12, die ik in een radardiagram wil verwerken.

Nou heb ik niks op GOT aangetroffen waarin dit behandeld wordt en google is ook redelijk stil over de mogelijkheden. Weet iemand hoe je zo'n radargrafiek kunt genereren met enkel asp/vbscript code?
Ik had al wat over 'office web components' gevonden, maar ik twijfel of ik die wel gewoon met standaard ASP kan gebruiken. Ik snap nog niet helemaal wat die OWC voor functie hebben.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je stuurt nu gewoon een excel sheet naar een client. Dat kun je "daarna" dus niet meer aanpassen omdat die sheet zich dan al aan de client zijde bevindt.
Je kunt in ASP een excel sheet openen (m.b.v. Server.CreateObject("Excel.Application")), daar dan vanalles mee doen en cellen vullen etc (grafieken maken), die opslaan als test123.xls en die vervolgens naar de client sturen.

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 16-03-2005 13:52 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-05 15:06

sopsop

[v] [;,,;] [v]

dat kan met ASP en met name met het owc component:
http://www.asp101.com/articles/chris/aspcharts/default.asp