kt7-raid-->probleem met nieuwe ata100 HDD

Pagina: 1
Acties:

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
hallo
ik heb een abit kt7-raid (en tb800 met 128ram)
ik had er eerst een western digital caviar 8,4 gb inzitten, werd te klein, dus heb ik een nieuwe gekocht
dit is een seagate 30,6gb ata100, heet volgens mij barracuda ata2
alles werkt goed in windows, MAAAAAR
als ik hem opstart gaat hij 2 minuten zitten wachten op het schempje scanning devices (hier detecteerd hij de hddisken)
daarna nog is 1 minuut op verifying dmi pool data
dat is toch jammer, want daarna zit hij in 30 sec in windows.... :(

de hdd zitten allebei in een ata 100 slot en staan alebei op master, de wd is primary master en de seagate is secundary master (dit omdat ik van de 1e wil booten)
ik hoop dat jullie kunnen helpen, bedankt
maddog

• mad_dog
ik haal hm nog een keer omhoog :)
zeer irritant problleempje :(

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 20:30

me1299

$ondertitel

Ik zelf zou het niet weten. Maar ik weet hoe het voelt als je geen (of geen zinnige) reacties krijgt.

Misschien vind je een andtwoord in de unoffical KT-7 FAQ:

www.go.to/kt7faq

[edit]Typ Err's Suck :P[/edit

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• mad_dog
kijk hier heb ik tenminste iets aan, bedankt...ik ga meteen kijken
:D

• mad_dog
hier niks gevonden, iemand anders een idee?

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 10:21

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Heb je de 2 schijven nou op 1 ide controller staan? of heb je 2 ata100 controllers??? Sorry, ik ken het Mobo niet. 2 masters op 1 controller werkt dus niet. Anders gewoon je secundaire master verwijderen en kijken wat ie dan doet met booten. Vervolgens je sec. als primary inzetten zonder de originele primary. Kun je testen of het dan wel werkt. Weet je misschien gelijk waar het probleem zit.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Auto detect afzetten in je bios. 1X detecteren, en deze instellingen vast zetten.

• Powersoft744
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-08 16:59

Powersoft744

Maakt werk van Dromen

klein vraagje: op welke controllers hangen ze?

ide1 en ide2?? deze zijn namelijk ata66 en niet ata100!!

las je ze op ide 3 en 4 hebt hangen dan hangen ze aan de raid controller.. zijn hier je settings wel correct? heb je nog wat op ide1 en ide2??? zoniet dan kun je ze disablen in de bios en moet het opstarten sneller gaan. welke versie van de bios heb je???

greetz,

Powersoft

MacBook Pro 14” (2023), Imac Pro (2017,3 Ghz 10 core Xeon W, 128 Gb, Radeon Pro Vega 64), Mac Mini (Late 2014, i5 2,8 Ghz, 8Gb) IPad Pro 13” 2024

Verwijderd

Volgens mij moet je altijd 2 dezelfde HD's hebben voor raid (niet zeker echter)

Wat er ook aan de hand kan zijn is dat verschillende merken HD's niet goed samen werken.

Last check your jumpering op de HD"s (slave and master en draai het een keer om.

• mad_dog
Kijk is aan, allemaal hartelijk bedankt voor jullie reply!
ik heb mijn 2 hdd's aan de ide3 en ide4 hangen. de pri master aan de 3 en de sec master aan de 4.
ik heb raid uitstaan, dus dat het verschillende merken hds zijn kan het niet aanliggen.
ik denk dat een bios update niet helpt, maar maybe helpt het wel als ik het bios van mijn riad controller update, deze is nu v1.0.0622

ik ga eerst proberen autodetect uit te zetten, maybe is dat het.
thx allemaal
laterz
maddog

• mad_dog
nee.....die optie kan je niet kiezen, in je normale bios (daar kom je in met del)
kan ik wel detect doen, maar daar vindt ie niks, logisch, want mijn hdds zitten op ide3 en ide4 , en niet op ide1 en 2, dus detecteerd het gewone bios ze niet.....
iemand nog een idee?
thx
maddog

Verwijderd

die WD op IDE1 pri. master en die Seagate op IDE3 pri. master.
Pagina: 1