Toon posts:

[Fireworks] afbeelding ronde hoeken geven

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk al geruime tijd met Fireworks (van macromedia) om het grafisch ontwerp voor m'n websites te maken. Geen photoshop, kortweg vind ik Fireworks makkelijker werken.

Wanneer ik een rechthoek maak, kan ik bij de instellingen de ronding van de hoeken aangeven. Wanneer ik een (jpeg) afbeelding importeer, kan ik dit niet, deze optie is dan niet zichtbaar.

Iemand een idee hoe ik mijn geimporteerde afbeelding toch van ronde hoeken kan voorzien?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:18
Wat bedoel je daarmee?

Kun je niet een mask-achtig-apparaat toepassen op een JPG? Dus, nieuwe image, laag 1: JPG, laag 2: rechthoek met ronde hoeken maken en dan op elkaar 'toepassen' als mask.

* Willem kent geen Fireworks maar zoiets zou wel mogelijk moeten zijn.

Motor onderhoud bijhouden

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:36

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Plak het jpg plaatje in een rechthoek (vector) zodat je later daar de hoeken van rond maakt.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:15
In fireworks kan je bitmaps met vector afbeeldingen combineren. Een figuur met afgeronde hoeken is een vector afbeelding, je plaatje is een bitmap...
Als je een foto met afgeronde hoeken wil moet je idd een mask gebruiken.
Er zijn overigens tal van mogelijkheden om je foto afgeronde hoeken te geven maar als je je origneel wilt bewaren zou ik een mask gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
masks gebruiken dus, ik zal er eens meer info over zoeken, ik heb namelijk geen flauw idee hoe die dingen werken :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.