[Sata] Raid5 controllers ook snel op Raid1+0 ?

Pagina: 1
Acties:

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-03 11:12

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
ik ben aan het kijke voor een snelle Raid0+1 controller.. maar toen zag ik in de Raid faq dat Raid1+0 sneller is. aangezien je haast dan een Raid5 controller moet kopen die dat aankan ben ik dus nu bij de Raid5 controllers aan het kijken..

ik heb heb de Mega roundup van Serial ATA RAID 5-adapters al gezien op t.net.

ik was eerst aan het kijken voor die adaptec set namelijk de:
Adaptec 2410SA S-ATA RAID Enclosure, Zwart, Kit
deze heeft nog een hotswapable bay erbij..

maar ik kwam er achter dat als ik een Raid5 controller koop + losse Procase hotswapable bay rack erbij koop ong. even duur of zelfs goedkoper uit ben..

zijn er eigenlijk nog grote verschillen tussen die hotswapable bays? en kan ik vanuit gaan dat 1 van de snelste Raid5 controllers ook snel zijn voor de Raid1+0 config?

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

RAID10 is praktisch ten allen tijde sneller dan RAID5. Ongeacht de controller. Je kunt RAID10 en RAID5 benchmarks vergelijken in de T.net Benchmark Database. Ik heb hier een zoekvoorbeeldje voor jou uitgefilterd:

Desktop StorageMark 2004 Index -- gefilterd op RAID5 en RAID10

:)

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 16-03-2005 13:07 ]

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:26

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

In het artikel dat je linkt staan ook benchmarks van SATA RAID-adapters in RAID 10. Niet alle adapters zijn even goed geoptimaliseerd voor mirroring waardoor de prestatieverhouding anders zijn dan in RAID 5. De 3ware adapters presteren bijvoorbeeld erg goed in RAID 10 terwijl ze in RAID 5 erg matig presteren.

De Adaptec 2410SA is vanuit het oogpunt van prestaties en price/performance niet zo'n geweldige oplossing. Hij schaalt slecht door de trage I/O processor en is duur. De HighPoint RocketRAID 1820A kost minder en levert je het dubbele aantal poorten op. De Areca ARC-1110 is nauwelijks duurder dan de Adaptec 2410SA en presteert dankzij zijn moderne architectuur en snelle cache een stuk beter dan de 2410SA.

Hier wat benchmarks:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1110265018.png

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1110265294.png

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
ben op dit moment aan het kijken naar:

* 3ware 8506-4LP
* 3ware 9500-4LP
* RAIDCore BC4452
* Areca ARC-1110

op dit moment denk ik dat ik voor de 9500-4LP ga omdat deze 64bit pci heeft en het xeon mobo waar deze kaart ingaat dit ook heeft :) daarbij kan je er nog extra geheugen in stoppen. ik ga er vanuit dat de 8506-4LP de voorloper van de 9500-4LP is..

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-03 16:23

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik zou zeggen, neem de ARC-1110 van Areca.

Geweldige controller, barst van de functies en presteert zeer goed.

Nieuwste driver en nieuwste firmware pakken en ik denk dat je wel even vooruit kan.

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Snow_King schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 22:32:
Ik zou zeggen, neem de ARC-1110 van Areca.

Geweldige controller, barst van de functies en presteert zeer goed.

Nieuwste driver en nieuwste firmware pakken en ik denk dat je wel even vooruit kan.
ik zat er ook al aan te denken... alleen al toen ik het overzicht zag en dat die kaart de enige kaart is met de 300mb/s per poort aan kan en de rest max 150mb/s reden genoeg..

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:26

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De Areca-controllers hebben inderdaad als enige al ondersteuning voor SATA II (LSI Logic zou overigens nu begonnen moeten zijn met het leveren van de MegaRAID SATA 300-8X SATA II RAID-adapter, maar die heeft acht poorten en is daarom een stukje duurder). Vooral NCQ is een nuttige toevoeging in de SATA II, als je tenminste SATA II drives gebruikt. In de toekomst komt er misschien ondersteuning voor port multipliers. De SATA controller op de RAID-kaarten van Areca ondersteunt het in principe.
Pagina: 1