Router crasht na nachtje aan laten staan

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• stimpyMGS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-04 06:09
Normaal gesproken zet ik het kabel modem altijd uit voordat ik ga slapen, maar als ik iets wil downloaden laat ik het vaker een nachtje aanstaan, maar als ik de volgende dag ga kijken is het internet meestal uitgevallen. dan moet ik de stekker van de router even uit het stopcontact halen, en daarna weer insteken, en dan doet hij het weer. Het ligt in ieder geval aan de router, want als ik die er tussenuit haal blijft het internet wel gewoon werken. Dit gebeurt trouwens ook als de computer uitstaat.

router: USR #8003

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-05 22:41

Hu9o

Schokkend

Ik heb hetzelfde met m'n sweex router, maar die heeft het niet iedere dag, maar iedere maand ofzo.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04 11:04
Hu9o schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 12:45:
Ik heb hetzelfde met m'n sweex router, maar die heeft het niet iedere dag, maar iedere maand ofzo.
haha met sweex is dat standaard :Y) ...

Met een US Robotic routertje moet et lijk me niet gebeuren.. Al geprobeerd de nieuwste firmware in je router te flashen :? Ik zag toevallig net nog een topic voorbij komen waarbij de upload snelheid de router nekt (Was een Linksys WRT54G).. Kijk iig even naar je firmware ?

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• stimpyMGS
firmware is up to date, maar het gebeurt ook als de pc uitstaat :o

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04 11:04
Heb je em al lang :? komt er een piepend geluid uit oid :? Als je nog binnen garantie valt, dan kan je misschien beter even langs de pc zaak gaan waar je em gekocht hebt ;)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• stimpyMGS
ik heb m pas een maand of 2. en er komt geen piepend geluid ofzo uit :P

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Wanneer heb je de firmware ge-update? Was hetzelfde probleem ook al voordat je de firmware hebt ge-update? Zo nee, pak dan een wat oudere firmware.
Zo ja, probeer eens een reset. Helpt dit niet, RMA als er nog garantie op zit. :)

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• stimpyMGS
dit was ook al voor de firmware update, ik denk dat ik idd maar eens naar de winkel terug ga....

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

stimpy-NL schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 12:42:
Normaal gesproken zet ik het kabel modem altijd uit voordat ik ga slapen, maar als ik iets wil downloaden laat ik het vaker een nachtje aanstaan, maar als ik de volgende dag ga kijken is het internet meestal uitgevallen. dan moet ik de stekker van de router even uit het stopcontact halen, en daarna weer insteken, en dan doet hij het weer. Het ligt in ieder geval aan de router, want als ik die er tussenuit haal blijft het internet wel gewoon werken. Dit gebeurt trouwens ook als de computer uitstaat.

router: USR #8003
Hmmm... Waarom/hoe zet je je kabelmodem uit?

Als je een kabelmodem ruchtzigloos van de stroom afhaalt, blijft de IP lease bij de DHCP server open staan, en kan je config over de piss gaan. Met het rebooten van de router (s'morgens) forceer je de router een IPrenew te doen, waardoor het weer zal werken. Een kabelmodem wat aan staat eet maar enkele voltjes stroom, waarom ook daar besparen :-S

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-05 10:04

Dr C

met C en CK

Ik heb precies hetzelfde met mijn USR 8003. Ik zag laatst een topic waarbij iemand anders met een Speedtouch router ook na verloop van tijd de boel vast loopt: WXP: Speedtouch 510 lijkt 'vol' te lopen, teveel connecties?. Er werd hier gesuggereerd dat het aantal verbindingen bij bv. emule of azureus teveel wordt waardoor hij vastloopt, misschien dat dat bij onze router ook geldt. Ik kan in zo'n geval dus ook niks meer doen, en zelfs niet meer bij het menu komen van de router en reset hem dan maar. Probeer anders eens het aantal connecties van je download programma omlaag te schroeven. Een ander idee waar ik aan zat te denken is een tijdklokk er tussen te zetten waardoor hij elke nacht even uit en aan gaat, maar dit hoort natuurlijk niet bij een router van een degelijk merk!

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Verwijderd

Ik heb hetzelfde met mijn E-tech-routertje. via http-interface inloggen op de router en de IP-lease vernieuwen werkt bij mij ook om 'm weer op gang te krijgen; letterlijk na 1 seconde heb ik dan alweer internet.
Kan iemand uitleggen wat dan precies de oorzaak is van de wegvallende verbinding?

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:13

rajackar

Blood Minister

Ik had ook zo'n probleem met mijn urs router.
Na het uitzetten van SNMP werkte hij als een zonnetje :)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

hellbringer

Weeeeeeee!

Ik zit hier bij een vriend van mij en die heeft EXACT het zelfde probleem met EXACT dezelfde router i.c.m. een Arris Touchstone CM450 cable modem van @Home.

Ik heb bij hem de services "Universal Plug and Play" en "SSDP Discovery service" uitgezet in de hoop dat dat iets oplevert.
Zo kan Windows in ieder geval niet de router aansturen/uitschakelen (De "DHCP op U.S Robotics" in netwerkverbindingen verdwijnt dan) Maar ik heb dus nog niet gecontroleer of dit een echte oplossing is.

Maar nu ik die berichten hier zo lees vergt het wat nader onderzoek. B)
Hij heeft z'n router overgens 1,5 week geleden gekocht en de programma's die hij dan heeft draaien zijn eMule en Kazaa lite.

Over geluid gesproken, zijn router maakt wel een zacht "sissend" geluid :?
Ik heb ook wel is een aantal 3Com switches (Officeconnect serie, dus zonder fan) meegemaakt die ongeveer hetzelfde geluid maken, die werkten verder prima.

[ Voor 18% gewijzigd door hellbringer op 05-06-2005 01:18 ]

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

grappig, zwager met sweex router heeft zelfde probleempje. tis ook een sweex met een sissend geluidje :)

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

hellbringer

Weeeeeeee!

Nou de PC en router in kwestie hebben hier nu een nacht aangestaan (downloaden Kazaa en eMule aan) en de PC is nog steeds bezig met downloaden.

Bij hem heb is dus de services "Universal Plug and Play" en "SSDP Discovery service" uitgezet, dat lijkt dus de oplossing.
Pagina: 1