Standaard reacties bij Epia nieuwsberichten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 22:29

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Bij elk nieuwsbericht over Epia bordjes zie je steeds weer dezelfde reacties terugkomen. Ze beginnen onderhand best vervelend te worden. Elke keer weer zijn er mensen die proberen karma te scoren met reacties over hoe geweldig zo'n bordje wel in een HTPC zou zijn (Duh, waar denk je dat ze al jaren voor gebruikt worden?) of vragen of ze er Doom3 op kunnen spelen (Ja, daar zijn ze ook echt voor gemaakt) of iemand die interessant wil doen en met informatie begint te gooien die bij bordjes van sinds drie generaties terug al bekend was.

Ik bedoel, hoelang bestaan die dingen al? En bij elk nieuwtje zie je weer deze reacties.... Ik bedoel, wat heeft het toevoegen van een extra netwerkaansluiting nou te maken of jij precies DAT bordje in je HTPC wilt hebben? Die dingen worden al jaaaaaaaren gebruikt voor HTPC's of home-servers. Dus zo "interessant" of "inzichtvol" zijn reacties niet in de trand van "Goh, dat bordje zou erg goed zijn voor mijn..."

Ik weet niet of het aan mij ligt maar ik vind het vreemd dat elke keer dat er weer iets nieuws op het gebied van Epia borden gepresenteerd word er weer hoge scores gehaald worden met allemaal "open-deur" reacties....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Modtechnisch gezien behoor je zulke reacties per thread te beoordelen op zijn toegevoegde waarde, hoewel ik het met je eens ben dat die wederkerende reacties wel mogen verdwijnen. Als het echte open-deurreacties zijn dan kan je die nog altijd naar beneden modereren.

In jouw optiek zijn dat soort reacties een schot voor open doel, dus je kan deze naar benden halen door een -1-moderatie te geven. Voor andere mensen is dit waardevolle informatie en voor de andere groep moddereters zijn dat reacties waar ze mee eens zijn en daardoor een +1 toebedelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Voor mensen die niks van Epia bordjes afweten kan ik het me voorstellen dat het waardevolle informatie is, aan de andere kant zijn de reacties afkomstig van mensen die waarschijnlijk allang van het bestaan en nut van die bordjes afweten en posten ze de reacties in de hoop er karma mee te kunnen scoren.

Het is natuurlijk maar karma en eigenlijk doen ze er niemand kwaad mee, behalve als ze ermee flink wat karma krijgen en door mensen beoordeeld gaan worden op hun hoeveelheid karma terwijl ze misschien onzin lopen uit te kramen. Maar misschien zie ik het wel te donker in hoor :)

Maar ok... mijn -1 overbodig zal weinig uitmaken tegenover al die +1 inzichtvol en +1 interessant moderaties die ze krijgen van mensen die niks van de Epia bordjes afweten.

Misschien een idee om die reacties alzo overbodig te maken door bij zo'n nieuwspost een linkje te zetten naar wat achtergrond info over die bordjes?

Die dingen zijn al jaren op de markt, zijn amper veranderd op wat extra features en Mhz-en na en eerlijk gezegd irriteer ik me gewoon aan elke "Goh, zo zuinig? Dat zou mooi in mijn HTPC/server passen" reacties.

Eigenlijk een beetje het zelfde als hier op GoT een vraag stellen in de trand van "welke grafische kaart is nou beter?" of "moet ik nou AMD nemen of Intel". Dat is allemaal al tot in den treure uitgekauwd dat elke reactie op zo'n vraag eigenlijk al verspilde moeite is.

[ Voor 12% gewijzigd door mvds op 16-03-2005 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

obsidian schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 13:15:
Het is natuurlijk maar karma en eigenlijk doen ze er niemand kwaad mee, behalve als ze ermee flink wat karma krijgen en door mensen beoordeeld gaan worden op hun hoeveelheid karma terwijl ze misschien onzin lopen uit te kramen. Maar misschien zie ik het wel te donker in hoor :)
Ik denk niet dat mensen alleen door te posten bij Epia nieuwsels veel karma zullen verzamelen, er zijn namelijk slechts een stuk of 20 nieuwsels die ik kan vinden die echt over de Epia moederbordjes gaan. En het zijn volgens mij ook bij ieder nieuwsel over Epia niet steeds dezelfde mensen die steeds weer opnieuw roepen dat 'het goed is voor een HTPC.'

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:49

botoo

💀 too old to die young

Epia: 33 hits
ITX: 51 hits
Er zijn dus best wel wat nieuwsjes die om dezelfde reacties roepen, er zullen vast wel een aantal doublures zijn, maar ik kan me wel iets voorstellen bij de irritatie van obsidian.

Toch beoordelen we voornamelijk per draadje, en al te veel voorkomende kreten zullen al gauw als 'common knowledge' bestempeld worden en niet al te hoog scoren.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 14:53:
[...]

Ik denk niet dat mensen alleen door te posten bij Epia nieuwsels veel karma zullen verzamelen, er zijn namelijk slechts een stuk of 20 nieuwsels die ik kan vinden die echt over de Epia moederbordjes gaan. En het zijn volgens mij ook bij ieder nieuwsel over Epia niet steeds dezelfde mensen die steeds weer opnieuw roepen dat 'het goed is voor een HTPC.'
Nou, ik haalde even de Epia bordjes aan als voorbeeld.
Bijvoorbeeld nieuwsberichten over het ontwikkelen/invoeren van nieuwe beveiligingsmaatregelen die lokken altijd weer de geweldige "Waar gaat het heen met onze privacy" reacties uit. Die staan meteen weer op +4 inzichtvol terwijl ze niks toevoegen. Je weet niks over de achtergrond van de maatregel of wat voor regels eraan verbonden zijn en wie toezicht gaat houden en dergelijke en blaat maar wat in het rond om karma te scoren.
Of berichten over beveiligingslekken in Windows. Meteen heb je mensen die weer over linux beginnen, MS gaan schrijven als M$ en zeggen dat Windows alzo een groot lek is enzo... Dat is zooooo afgezaagd. Wie kan nou verwachten dat een stuk software van miljoenen regels code geen fouten bevat?

Dat zijn ook allemaal van die dingen die allang allemaal vele malen de revu gepasseerd zijn en helemaal uitgekauwd zijn maar toch steeds weer bovenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar je hebt iedere dag nieuwe bezoekers die iedere dag nieuw nieuws kunnen zien en niet de voorkennis hebben over de Epia. Die mensen weten niet dat in het archief een schat aan +4tjes zitten en die wel degelijk belang hebben bij een herkauwde +4. En die herkauwde +4 gaat ook het archief in, zodat je in het archief uiteindelijk alleen de juiste reacties en niveau's tegenkomt. Want het tegendeel is dat je in het archief bij nieuwere postingen lagere waarderingen zou vinden, ondanks het voortschrijdende inzicht.

En indien je al iets wilt toepassen om de dubbelposten tegen te gaan, hoe kan je dat dan uitvoeren? De poster hoeft geen voorkennis te hebben van het archief. Het reageren staat op de FP geheel vrij en de moderaties worden uitgevoerd door iedereen.. dus ook de mensen die het wel degelijk een toegevoegde waarde vinden. Ook hier is het tegendeel lastig te rechtvaardigen.

Ergo, ik vrees dat dit de last is die doorgewinterde FPérs ondervinden. En ik vrees ook dat de oplossing bij de doorgewinterde FPérs gezocht moet worden.

/me heeft het dan niet over de open deuren zoals Linux en }:O

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Je zal idd de extra moeite moeten willen nemen om de desbetreffende user even te onderzoeken OF hij/zij die kennis zou moeten hebben.... Hmm, beetje onbegonnen werk dus...
Pagina: 1