Toon posts:

Nieuwe monitor; maar wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gister zag ik in het ALDI-krantje een leuke aanbieding staan, 17inch TFT monitor met nette specs.
Dat alles voor maar 199 euri, ik heb dus besloten om hem te gaan kopen.
De specs van de meuniteur zijn hier te vinden:
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_09/OFF02.HTM

Aangezien ik geen verstand heb van (en geen ervaring heb met) TFT monitors hoop ik dat jullie mij een beetje kunnen helpen, ik game redelijk veel en ik kan dit natuurlijk blijven doen op mijn CRT; maar het liefst ga ik over op mijn TFT. Hij werkt nu maar ik heb het gevoel dat mijn beeld een stuk minder fps weergeeft dan eerst. Is hier iets tegen te doen, zijn er programma's die je TFT monitor optimaliseren. Oftewel hoe krijg ik het meeste uit mijn TFT monitor qua gaming.
Ik hoop dat jullie me een klein beetje verder kunnen helpen, een beetje hulp zou ik erg op prijs stellen.

Mvg, Marcel. ;)

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Die TFT's van de Aldi zijn best leuk, voor kantoorwerk. Spelletjes en films zijn niet te bekijken op die dingen, daar zijn ze gewoon te langzaam voor.

Zie ook: Medion 19" ACTIEF SXGA TFT Monitor, is het wat ? van een paar dagen geleden. Dat topic gaat alleen over de 19" variant :)

[ Voor 34% gewijzigd door AtleX op 16-03-2005 12:12 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-08 21:51

bonzz.netninja

Niente baffi

ja maar hij zou wel een response tijd hebben van 10ms zag ik op de folder staan

* bonzz.netninja blijft lekker bij zijn pimpin crt

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Topicstarter
10ms en langzaam, die vat ik niet helemaal :X

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

TFT optimaliseren lijkt me lastig, het hangt toch echt af van de refreshrate en ook het type TFT :)

Kijk anders of je er eentje werkend kan zien, het liefst bij iemand die de gok al heeft genomen door hem te kopen. Dan kan je zien of er op te gamen valt. Ik game zelf nu alweer even ten volle tevredenheid op een 17" TFT en ik merk niet dat hij te traag is, maar dat zou ook aan mijn gaming skills kunnen liggen :P

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Tja het is maar nu hoe de fabrikant het meet he :)

NIet iedere fabrikant (en zeker de wokkie tokkie fabrikanten) meten het niet volgens de normen., dus daar zit het verschil hem in :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
bonzz.netninja schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 12:15:
ja maar hij zou wel een response tijd hebben van 10ms zag ik op de folder staan

* bonzz.netninja blijft lekker bij zijn pimpin crt
10ms is de specifictaie van de fabrikant. Die tijd is spijtig genoeg niet echt realistisch te noemen.
De fabikant geeft (zoals steeds :/) namelijjk en therotische maximale/minimale waarde op. Niet elke 10 ms dislpay is dus even snel. Vooral budgetmerken durevn met hun specs weleens nogal extreem af te wijken van de realiteit B)

Verwijderd

Even op een rijtje :

Is het grotere scherm (ALDI 19inch) goed voor (snelle FPS) games of niet?
Is de 8 ms de beste waarde gemeten of de standaard waarde?

Ik speel veel Joint ops (liefst op 1024-768 maar ik kan uiteraard hoger gaan) en binnenkort Battlefield 2, zou ik dan niet beter bij mijn 0.25 dot pitch CRT scherm blijven?

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:53
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 14:38:
Even op een rijtje :

Is het grotere scherm (ALDI 19inch) goed voor (snelle FPS) games of niet?
Is de 8 ms de beste waarde gemeten of de standaard waarde?

Ik speel veel Joint ops (liefst op 1024-768 maar ik kan uiteraard hoger gaan) en binnenkort Battlefield 2, zou ik dan niet beter bij mijn 0.25 dot pitch CRT scherm blijven?
Ik heb hier de 17 inch van 10ms.
Hij is echt heel goed, ook geen defecte pixels, en geen last van ghosting.
Counterstrike e.d. werkt zonder problemen.

Er zijn inderdaad TFT's die niet geschikt zijn voor spelletjes maar dat geldt niet voor deze Medion TFT's.
Pagina: 1