Toon posts:

[XP] Na inbellen is browsen op netwerk traag? *

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje,

Ik heb een machine met Windows XP Pro.
Op deze Machine draait outlook, outlook verzend zijn e-mail via een inbelverbinding.
De machine hangt ook aan het netwerk.

Nu zit ik met het volgende probleem.

Als de inbelverbinding niet geopend is op deze machine kan ik gewoon browsen naar een andere computer binnen het netwerk, maar zodra de inbelverbinding open staat kan ik niet/traag browsen naar andere pc`s binnen het netwerk.

Wie weet hoe ik dit kan oplossen?

alvast bedankt

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas in ieder geval je topictitel even aan; let daar in het vervolg zelf even op. Zet je OS in het vervolg in de topictitel en probeer je probleem duidelijk te omschrijven :)

volgorde netwerkverbinding > [XP] Na inbellen is browsen op netwerk traag? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

bruxzzz,

Je bent nu al een aantal keer akkoord gegaan met de algemene voorwaarden van GoT (de vorige keer was bv onder bruxz) - maar toch voldoet dit topic niet helemaal aan de eisen zoals we die stellen aan topics op GoT :)

Ik mis in je topic titel ten eerste een OS - zoals je in de Windows Operating Systems Policy kan lezen is die verplicht - ik zal die zelf even in je OS zetten.

Verder mis ik een stuk eigen inzet - wat heb je zelf algeprobeerd om dit op te lossen en waar heb je al eens naar gezocht op bijvoorbeeld GoT en Google? :)

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-03 23:45
Misschien een stomme vraag, maar hoe probeer je te browsen naar een anderen pc? Het klinkt alsof er eerst via je inbelverbinding geprobeerd word te verbinden, en dan pas via het netwerk zelf.

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gezocht op google maar kon hier niets over vinden!

Als de op de machine de inbelverbinding geopend is dubbelklik ik op deze computer en vul dan bij de adresbalk \\ipadres in en vervolgens enter.

Verwijderd

Waarvoor gebruik je de inbelverbinding(bankprogramma) en kan je met het netwerk ook het internet op ??

• msteentjes
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-07-2024
Ik heb dus hetzelfde probleem, alleen bij mij is het op een pc met 2 netwerkkaarten, de 1 is verbonden met het lokale netwerk en de ander met internet via een router, zodra ik de kabel van t internet er inprik is het bladeren via netwerklocatie's in de verkenner extreem traag.
de werkstations draaien allemaal xp, en de server is een windows 2000 server met ad,dns en dhcp.
alleen de 2 werkstations die op internet zijn aangesloten hebben dit probleem.
en oja, ik heb ze al statische ip adressen gegeven.
ik loop al dagen te zoeken op het internet maar kan er niks over vinden wat het ook daadwerkelijk oplost.

• elevator
  • Niet online

elevator

msteentjes,

Dit is toch echt een iets ander probleem - open even een ander topic waarin je tegelijkertijd wat meer info geeft (voornamelijk de ipconfig /all output :) )

• msteentjes
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-07-2024
wat ik hier beschrijf is volgens mij toch hetzelfde als dit topic, zodra ik een 2e verbinding maak is het browsen lokaal extreem traag.

maar het lijkt wel alsof ik hier compleet geboycot wordt, op een apart topic wat ik had geopend wordt totaal niet gereageerd, en nu wordt er in andere woorden gezegd dat ik onzin praat.
lekker welkom gevoel voor iemand die hier voor het eerst is.

• elevator
  • Niet online

elevator

Mjah - je stelt je vraag op twee plekken en dat is sowieso niet de bedoeling op GoT :)

De topicstarter werkt met een inbelverbinding en dat is wel degelijk heel anders dan in jouw topic - je zou kunnen vragen (via een topic report) om het topic in Netwerken naar Windows Operating Systems te laten verplaatsen als jij denkt dat het hier beter op z'n plek is :)

Dit topic ga ik eventjes sluiten - laten we dit soort dingen in ieder geval centraal houden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.