Toon posts:

Nqc met diamondmax 10 300gb werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal

Ik had een klein tijdje geleden een diamondmax 10 300gb (16mb) sata schijf gekocht deze had ik toen op me onboard promise raid controller gezet omdat deze ncq ondersteunde

Nu was ik er achter gekomen dat je met een utility die ncq aan kon zetten alleen toen starte me pc windows niet meer op, Dus ik naar de Msi site toe om te kijken voor een eventuele driver update maar die was er niet.

Dus ik was naar de promise site gegaan omdat de onboard kaart van hun was dus ik even kijken welke driver er bij hoort alleen stond er natuurlijk niks over die onboard controller
Behalve over de sataII 150 tx kaart die was het zelfde als mijn onboard controller dus ik die drivers gedownload omdat deze nieuwer waren dan die van msi.

Alleen windows zegt dus dat die driver mogelijk niet goed gaat werken met die onboard controller.
Ik die drivers van promise uitgepluist en kwam er achter dat behalve de inf file de rest van de files het zelfde waren als die van msi op ulsata2.dll na, deze was 1 versie nieuwer dan die van msi dus ik alleen die driver file bij die van msi gedaan en toen nog eens geinstalleerd en het werkte windows starte nu wel op met nqc aan

Ik natuurlijk blij zelf opgelost maar na een tijd kwam er al snel een eind aan de pret de computer liep goed vast als ik meerdere dingen op de schijf ging doen zoals 4 a 5 dingen tegelijk te copieren dan gaat dus die nqc aan de slag en dat werkte dus nog steeds niet goed.

na nu heb ik echt al veel weken gewacht op msi en promise of ze een nieuwe update uitbrengen alleen deze is er nog steeds niet dus ik ging me afvragen is het meschien me schijf niet die het doet moet er meschien niet een nieuwe firmware in ofzo dat ie dan wel goed werkt want ik weet dus niet hoe ik dit moet oplossen behalve dan ncq uit te zetten.

IK heb trouwens een Msi k8t neo2 fir bordt en daar zit een onboard promise SATAII 150 579
het is een sata 1 controller met sata2 extensie's dus nqc is supported dat staat ook op de site.