Super Orb vragen

Pagina: 1
Acties:

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
De Super Orb zou volgens de specs een toerental van 5500rpm hebben, maar als ik in de BIOS of de Via Hardware Monitor kijk dan zie ik tijdens of na zware belasting af en toe 6500rpm. Bovendien valt me op dat het temperatuurverschil tussen idle en stressed bij mij erg groot is. Idle heb ik 29C en stressed (}:O) klimt ie tot aan 48C. Het valt me op dat het verschil bij de meeste anderen met een Thunderbird kleiner is. Ik gebruik koelpasta en de airflow in het systeem is OK. Hij wordt ook niet te heet ofzo, maar die 19C verschil tussen idle en stressed vind ik zelf nogal groot. Iemand die dezelfde ervaring heeft?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-08 16:16
Yep, hiero ook. Stressed 46 graadjes en onbelast zakt ie snel terug tot onder de 30 graden.
Da's netjes toch!?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
OK, dan heb ik dus geen probleem. Bij veel cooler-reviews en posts van tweakers kom je kleinere verschillen tussen idle en stressed temps tegen, vandaar.. Maar misschien is stressed een erg rekbaar begrip ;) Ik draai een koetje en nog wat zooi om 'm vol te belasten en aan je temps te zien doe jij ook iets dergelijks. Anyway, thanks :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein