Toon posts:

PC uitval, Numlock blijft branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al enige tijd een heel raar probleem bij een PC op het werk. Het zit als volgt.

PC:
AMD Athlon 2600+
256 MB Ram
40 GB HD
ASROCK K7S41
Standaard 101-toetsenbord
Logitech Optical OEM muis

Deze PC valt met regelmaat spontaan uit. Altijd op willekeurige momenten, soms net opgestart, soms na 6 uur niet gebruikt, of na 8 uur constant volledig gebruik. Als hij uitvalt blijft het Numlock lampje van het toetsenbord branden en krijg je de PC niet meer aangezet. Ik ben dan verplicht de stroomstekker aan de achterkant uit te trekken, te wachten tot het numlocklampje uit gaat, en hem dan weer erin te duwen. Vervolgens gaat de PC dan weer aan, en gaat hij vrolijk verder.

Ik heb al vanalles geprobeerd
- PC alle overtollige hardware aangesloten op de stroomgroep (zoals Waterkoker etc) eraf gehaald
- PC geplaatst op een SCHONE groep
- Toetsenbord Vervangen
- Voeding Vervangen

PC wordt niet te warm, temperatuur van de procesor is tenminste goed, 50 graden. Enige nadeel wat ik nog kan bedenken is de kast waarin alles zit. Dat is een AOPEN H300

http://www.aopen.nl/Produ...ousing/images/H300a_b.jpg

Bij wie is dit probleem bekend, en kan me helpen? Heb de search geprobeerd, maar daar kwam ik nergens dit gelijke probleem tegen.

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:48

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Als je numlcok uitstaat doet je pc het wel 8)7
Het is normaal dat je numlock lampje standaard aan staat. Dit kan je in je BIOS instellen. Maar het lijkt me sterk dat het met je numlock te maken heeft. Het is logisch dat dat lampje uitgaat als je de stekker eruit trekt. Ik denk dat je het ergens anders moet gaan zoeken.

Je voeding werkt goed nu? Controleer de voltages voor de zekerheid. Test je geheugen eens. Vaak is je geheugen gewoon brak. En kijk voor de zekerheid of je geen spyware/virussen op je pc heb zitten.

Die kast zal het probleem niet zijn. Als je temps niet te hoog worden maakt het niet zoveel uit.

[ Voor 9% gewijzigd door LoeiOrdinair op 16-03-2005 11:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
LoeiOrdinair schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 11:47:
Als je numlcok uitstaat doet je pc het wel 8)7
Het is normaal dat je numlock lampje standaard aan staat. Dit kan je in je BIOS instellen. Maar het lijkt me sterk dat het met je numlock te maken heeft. Het is logisch dat dat lampje uitgaat als je de stekker eruit trekt. Ik denk dat je het ergens anders moet gaan zoeken.

Je voeding werkt goed nu? Controleer de voltages voor de zekerheid. Test je geheugen eens. Vaak is je geheugen gewoon brak. En kijk voor de zekerheid of je geen spyware/virussen op je pc heb zitten.

Die kast zal het probleem niet zijn. Als je temps niet te hoog worden maakt het niet zoveel uit.
Dat numlock standaard aanstaat dat weet ik, probleem is dat de PC uitvalt, er geen stroom meer op zit, HD en Powerled allemaal uit zijn, en dan alleen op het toetsenbord het Numlock lampje blijft branden. Pas als ik de stekker uit de voeding heb getrokken gaat na een seconde of 5 het lampje van de numlock uit, dan insteken en dan kan de pc weer aan. Heb het zelfs geprobeerd een PC gewoon de hele nacht te laten staan, maar Numlock stond gewoon de volgende morgen nog steeds aan, en de PC kon je nog steeds niet aanzetten.

Zover ik kan zien werkt de voeding goed jah, wat zijn de standaard voltages wat hij moet geven?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:40

BCC

[TS heeft eigen post verduidelijkt]

[ Voor 88% gewijzigd door BCC op 16-03-2005 11:58 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• ccc456
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je al geprobeerd de BIOS in Default (failsafe) te zetten ?
Ik heb de ervaring met een Asrock MB dat deze onder XP ook om niets opnieuw opstarte en vastliep.
Uiteindelijk in de BIOS gekozen voor default en daarna draaide deze als een zonnetje.

Anders als dit niet helpt zou ik gokken op het geheugen of het MB.

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:48

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 11:56:
[...]
Zover ik kan zien werkt de voeding goed jah, wat zijn de standaard voltages wat hij moet geven?
Kijk hier even

Verwijderd

Topicstarter
Ik bn inderdaad de voedig eens gaan nakijken, en in die kleine kastjes zitten maar 200W voedingen. Ik heb namelijk ook nog grotere kasten staan met dezelfde MOBO en Processor, en die geven geen problemen. Morgen eens een zwaardere voeding erin zetten, kijken of dat helpt, ik hou jullie op de hoogte.

ps. De computer draait op Windows 2000
Pagina: 1