Toon posts:

Netwerkproblemen met XP op mijn thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mensen
ik heb een probleem met mijn thuisnetwerk. Ik heb 1 computer benenden staan, 1 computer boven en twee laptops. Deze computers hebben allemaal xpsp2. Ze zijn allemaal voorzien van wachtwoorden,

het probleem is nu dat ik wel met mijn laptop verbinding kan maken met de computer beneden, door het ip bijv. in te tikken, maar wil vanaf diezelfde computer verbinding maken met mijn laptop, krijg ik de foutmelding
Kan het item \\192.168.1.110 niet vinden. Controleer of u de naam juist hebt gespeld en probeer het opnieuw.etc

Pingen is wel mogelijk van die computer naar mijn laptop,
RDP is wel mogelijk vanaf mijn laptop naar de computer ik kwestie, maar andersom
lukt het weer niet, krijg je melding
Time-out bij het maken van een verbinding. Probeer opnieuw verbinding met de externe computer te maken.

Ik gebruik een linksys wrt54g draadloze router9(DHCP staat aan), laptop is draadloos verbonden, computer in kwestie via draad verbonden.

De pc's zitten samen allemaal in de dezelfde werkgroep maar ze kunnen elkaar niet zien. Alleen op de laptop kan ik de computer in kwestie wel zien.

Als ik bijvoorbeeld verbinding probeer te krijgen, door op mijn werkgroep (jong)te klikken krijg ik de melding
Jong is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze bron, neem contact op blaetcetc

Wie kan me hierbij helpen tips geven

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 11:55 . Reden: update ]

Verwijderd

waarschijnlijk staat je windhoos firewall aan... denk dat je daar maar even naar moet kijken

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 12:04:
waarschijnlijk staat je windhoos firewall aan... denk dat je daar maar even naar moet kijken
nee die staat uit, net nog getjekt :P

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Op een pc met XP home kan niet via remote desktop ingelogd worden.

- Welke computers kun je zien bij jou werkgroep in mijn netwerklocaties?
- Is dat op alle computers zo?
- Zitten ze in hetzelfde subnet?
- Gebruik je tcp/ip of ook ipx?
- Is er op iedere computer een netwerkmap? (staat er iets gedeeld?)
- Heb je de wizard netwerk instellen al gebruikt?
- Heb je een firewall buiten de windows firewall?

Geef voortaan meer info ;) !

Edit: Probeer het allemaal eens met statische ip adressen. Probeer eerst te bereiken dat 2 computers elkaar zien. Daarna 3 en dan 4.

[ Voor 14% gewijzigd door Double J op 16-03-2005 13:35 ]

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-04 10:05

Kabouterplop01

chown -R me base:all

eeeh file en printersharing aanzetten???

Verwijderd

heb een gelijkaardige probleem:

Heb 2 pc's winxp sp2 pro, laten we ze de zwarte en witte pc noemen.
Ik heb een us robotics WIFI router en de pc's hebben beide een WIFI 125mbits NIC.

Beide pc's hebben een DHCP ip received van de router: 192.168.152.100 en 101.
De router heeft .254.

Beide pc's hebben dezelfde gateway en hetzelfde subnet.
Beide pc's kunnen via de gateway naar het internet.

Ik kan beide pc's pingen en de docs en printers zijn shared.

Ik zie van de witte pc de shared docs van de zwarte en omgekeerd (via explorer).
Als ik nu van de zwarte naar de witte iets wil schrijven lukt dit zonder probleem.
Als ik van de witte naar de zwarte wil schrijven krijg ik een login request. Ik heb al alle logins gebruikt; met pcname\username, zonder pcname, etc ... login is steeds geweigerd.

Op de zwarte staat tevens een usb printer aangesloten en shared. Vanaf de witte kan ik deze ook niet aankoppelen.

What can be wrong? 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 15:35:
heb een gelijkaardige probleem:

Heb 2 pc's winxp sp2 pro, laten we ze de zwarte en witte pc noemen.
Ik heb een us robotics WIFI router en de pc's hebben beide een WIFI 125mbits NIC.

Beide pc's hebben een DHCP ip received van de router: 192.168.152.100 en 101.
De router heeft .254.

Beide pc's hebben dezelfde gateway en hetzelfde subnet.
Beide pc's kunnen via de gateway naar het internet.

Ik kan beide pc's pingen en de docs en printers zijn shared.

Ik zie van de witte pc de shared docs van de zwarte en omgekeerd (via explorer).
Als ik nu van de zwarte naar de witte iets wil schrijven lukt dit zonder probleem.
Als ik van de witte naar de zwarte wil schrijven krijg ik een login request. Ik heb al alle logins gebruikt; met pcname\username, zonder pcname, etc ... login is steeds geweigerd.

Op de zwarte staat tevens een usb printer aangesloten en shared. Vanaf de witte kan ik deze ook niet aankoppelen.

What can be wrong? 8)7
Heeft de witte wel de juiste rechten op de zwarte? als het 2 pcs van jezelf zijn moet je gewoon volledige rechten geven op de shares...

Verwijderd

beide pc's hebben EVERYONE = FULL rights op de shares,daarom dat ik het zo onlogisch vind dat de zwarte full access heeft en de witte NONE ...

DAMN :?

Verwijderd

DNS?
Pagina: 1