Toon posts:

XP Probleem met netwerkbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mensen
ik heb een probleem met mijn thuisnetwerk. Ik heb 1 computer benenden staan, 1 computer boven en twee laptops. Deze computers hebben allemaal xpsp2. Ze zijn allemaal voorzien van wachtwoorden,

het probleem is nu dat ik wel met mijn laptop verbinding kan maken met de computer beneden, door het ip bijv. in te tikken, maar wil vanaf diezelfde computer verbinding maken met mijn laptop, krijg ik de foutmelding
Kan het item \\192.168.1.110 niet vinden. Controleer of u de naam juist hebt gespeld en probeer het opnieuw.etc

Pingen is wel mogelijk van die computer naar mijn laptop,
RDP is wel mogelijk vanaf mijn laptop naar de computer ik kwestie, maar andersom
lukt het weer niet, krijg je melding
Time-out bij het maken van een verbinding. Probeer opnieuw verbinding met de externe computer te maken.

Ik gebruik een linksys wrt54g draadloze router9(DHCP staat aan), laptop is draadloos verbonden, computer in kwestie via draad verbonden.

De pc's zitten samen allemaal in de dezelfde werkgroep maar ze kunnen elkaar niet zien. Alleen op de laptop kan ik de computer in kwestie wel zien.

Wie kan me hierbij helpen tips geven

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-04 21:51
Hebben de onzichtbare computer in je netwerk niet toevallig windows firewall aanstaan, dit kun je checken in je configuratiescherm.

Heb je bestands en printerdeling overal geinstalleerd? en check even of je port 139 niet geblocked is.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-04 22:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

1 topic lijkt me wel genoeg hoor: Netwerkproblemen met XP op mijn thuisnetwerk

Die in NT is trouwens beter op zijn plek :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
enveekaa schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 11:32:
Hebben de onzichtbare computer in je netwerk niet toevallig windows firewall aanstaan, dit kun je checken in je configuratiescherm.

Heb je bestands en printerdeling overal geinstalleerd? en check even of je port 139 niet geblocked is.
Nee heb ik gecontroleerd, firewall staat overal uit,

bestands en printerdeling ook overal geinstalled,
maar hoe ik kijken of poortt 139 geblocked is

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 11:34:
1 topic lijkt me wel genoeg hoor: Netwerkproblemen met XP op mijn thuisnetwerk

Die in NT is trouwens beter op zijn plek :)
dat dacht ik al, deze dicht doen

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-04 22:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Normaal mag je dat zelf aanvragen middels het handje (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif ) maar ik ben je al voor gewest dus dat hoeft niet meer :) VOlgende keer wel gewoon zelf doen aub.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dubbel dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.