[XP] Computer vergrendelen wachtwoord anders dan logon?

Pagina: 1
Acties:

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:44
Hey mensen, ik zit met een vaag iets.

Ik zit nu op me stage, en probeer met realvnc me computer thuis over te nemen, dit gaat goed. Mijn pc thuis staat altijd vergrendeld, met windows+L toets. ik kon gewoon unlocken en dan doen wat ik wilde.

Omdat ik klaar was met wat ik moest doen, wilde ik em weer vergrendelen: Omdat realvnc geen ctrl+alt+del doorstuurd heb ik ff bij gebruikers accounts manier van aanmelden veranderd: van logonscherm met die buttons naar een schermpje met gewoon de gebruikersnaam en WW.

Toen ik dus klaar was met werken, ik vergrendel me pc. Nu wil ik nogmaals me pc in, en krijg dus dat WW schermpje.me normale wachtwoord werkt niet, is dit een ander wachtwoord als je op deze manier aanmeld/unlocked?

Ik kan nu dus ook niet die optie weer terugzetten, wat ik had veranderd, omdat ie vergrendeld is..
Search leverde niets op, ook in de faq en op microsoft website stond niets..
Dit is wel zwaar klote, nu kan ik dus me eigen pc niet meer in..

Is er een grote kans dat ik na een reboot er ook niet inkom?
Veilige modus misscihien?

thx alvast.

Twitch: Phyloni1

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Uit de RealVNC FAQ:
Go to the viewer's system menu, which you can access by pressing the "f8" key, left-clicking on the VNC icon at the top left of the viewer window, or right-clicking on the viewer entry in the taskbar. In this menu, you will find a "Send Ctrl-Alt-Del" option. Alternatively, You might find that Shift-Ctrl-Alt-Del works. AltGr-Del often works as well.
Werkt dit ook niet?

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• enira
nee, dat had ik al geprobeerd.
Voor de duidelijkheid:

Ik zie NIET zo'n schermpje waar je eerst op ctrl alt del moet drukkken
Maar WEL een schermpje waar staat dat de computer vergendeld is door mij. meteen gebruikersnaam en WW dus, zoals je op de klassieke manier zou inloggen..

Dit is dubbelk*t :/
Ik kan wel een f8 doen, maar het inlog schermpje staat er al, kan niet op annuleren drukken, alleen"ok", als ik het wachtwoord ingevoerd heb.
En me oude wachtwoord pikt ie dus niet

Nu heb ik wel eens gelezen dat je msn account aan je windows account word gekoppeld, maar dat pikt ie ook niet.
Alle wachtwoorden die ik gebruik heb ik geprobeerd, niks nakkes nada niente... :(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vermoedelijk is er bij VNC een letter niet helemaal goed over gekomen of stond je capslock aan of hing je shift of iets dergelijks :)

In ieder geval - normaal gesproken kan je vanuit thuis net 'ntpasswd' (google maar even er op) je password wel weer veranderen als je geen zaken als EFS e.d. gebruikt :)

• enira
elevator, bedankt

Nu ga ik toch iets heel ergs doms zeggen: Vanaf een andere pc hier op stage doet ie het wel gewoon, vind het echt vaag. Ik kan er nu gewoon thuis in.
Maar dat shift hangt/capslock aan is ook maar vaag, heb eigelijk wel 20x geprobeerd met allerlei verschillende manieren.

Toch ga ik die term van jou eens ff nakijken, misschien handig voor in het gevolg.

Voor mij part, case closed!