[X11] Alleen browser starten

Pagina: 1
Acties:

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:26
eerst even de situatie:
Ik moet 3 systemen installeren die alleen maar een presentatie moeten draaien (die op internet staat in flash vorm), de systemen moeten worden aangezet en moeten gelijk de presentatie opstarten

inmiddels heb ik al een kale debian install lopen met X en firefox, loopt goed (ik start de boel op met "xinit /usr/bin/firefox -fullscreen"

maar dit moet dus automatisch opgestart worden. ik had al het XDM opstartscript vervangen door een scriptje wat de browser opstart. maar schijnbaar wil dit dus niet werken zonder dat er ingelogt is.

dus wat ik zoek is een manier om dit te doen zonder te moeten inloggen of een manier om automatisch in te loggen (vervolgens automatisch een scriptje uitvoeren is geen prob)

* Bramster hoopt dat er een oplossing is

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 10:48
Bij de meeste login managers heb je de optie om automatisch in te loggen, zonder password op te geven oid.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Bij elke linux distro zit wel een bestand als /etc/init.d/rc.local of iets vergelijkbaars waarmee je commando's kan uitvoeren aan het eind van het boot proces.
Als je daar dat commando in zou zetten en niet naar XDM (runlevel 5) boot dan moet dat volgens mij gewoon werken.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Je kunt kdm (en gdm vast ook wel) zo instellen dat 'ie zelf inlogt. Bovendien kun je die ook zo instellen dat ze uitvoeren wat je maar wilt na het inloggen (dus je hoeft niet per se KDE of Gnome te starten natuurlijk).

Bij KDM gaat dat instellen in ieder geval gewoon via het Control Center, niks moeilijks aan :)

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:26
k, thx voor de tips
ik ga maar eens zoeken naar een andere login manager (XDM kan niet auto inloggen)

en MTWZZ, zoiets had ik dus al geprobeert, maar firefox draait schijnbaar als je niet bent ingelogt

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-02 09:19

Arx

Two Thoughts Ahead!

Toen ik je post las moest ik gelijk aan Freevo denken.

Ik denk dat je dit bedoelt:

http://freevo.sourceforge.net/cgi-bin/doc/BootFreevo

Ipv van Freevo starten moet je firefox nemen.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

gdm kan automatisch inloggen. gdmsetup heet 't programmatje waar je het mee configureert, echter de scripts die gebruikt worden voor de sessie moet je natuurlijk even los schrijven.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Skuzz schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 12:09:
k, thx voor de tips
ik ga maar eens zoeken naar een andere login manager (XDM kan niet auto inloggen)

en MTWZZ, zoiets had ik dus al geprobeert, maar firefox draait schijnbaar als je niet bent ingelogt
GDM en KDM kunnen het zeker. om je zoek tocht maar te beperken :) .

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Pagina: 1