MYsql database structuur kopieren naar andere dir.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Tweakers,

Ik heb totaal geen ervaring met MYsql.
Maar nu moet ik een reeds bestaande MYsql database kopïeren, maar dan alleen de structuur.

dus: in een bepaalde dir(?) staat nu de reed bestaande database (met gegevens) genaamd "database1", nu moet gewoon in dezelfde dir of eventueel in een andere (wat is beter?) een "zelfde" database komen, dus met dezelfde tabel, etc, etc, maar dan leeg.. dus alleen de structuur en dan genaamd "database2".
Ik heb gewoon toegang tot de server, dus niet via het web maar gewoon rechtstreeks.

Hoe ga ik dit doen?
en ja ik heb de search al gebruikt en google ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Nieuwe dir aanmaken en dan alle bestanden uit database1 daarheen kopieren?

Je zou ook even gebruik kunnen maken van phpMyAdmin oid. Of gewoon een query uitvoeren die het voor je doet. Daarvoor moet je maar even in de MySQL docs kijken.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:30
Het allersimpelste is gewoon phpmyadmin gebruiken en daarmee de databasestructuur exporteren. Vervolgens maak je een nieuwe database aan en je importeert (voert de queries die die gemaakt heeft uit) het er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113889

Schuiven met databases van dir naar dir is erg a-relaxt. Dit zou ik tot lege databases beperkt houden. Je kan een lege templatedatabase (laten) maken en die dan met bv mysqlhotcopy "kopieren".

Edit: kijk eens naar deze programma's:
http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/program-overview.html

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 113889 op 16-03-2005 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42791

Als je geen zin hebt (of geen mogelijkheid) om PHPMYAdmin te installeren dan kun je misschien via een front-end als sqlyog of mysqlfront (even Googlen) een verbinding met die database leggen en dan de structuur exporteren. Ik weet niet uit mijn hoofd of doe programma's dat kunnen, maar het is het proberen waard. Het zijn in elk geval gebruiksvriendelijke programma's.

Je zou het ook zelf moeten kunnen doen via een funky sql query, maar die ken ik helaas niet. Ik zal eens op Google kijken...

edit: Ik geloof dat hier wel wat nuttigs tussen staat: http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/backup.html

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 42791 op 16-03-2005 11:14 ]