wrt54g + wanadoo cable = crash

Pagina: 1
Acties:

• insanebum
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:34
linksys wrt54g, firmware 3.03.1
wanadoo cable (eurodocsis)

router werkt "gewoon"goed
2 pc's + laptop (wireless) kunnen tegelijkertijd internetten etc.

echter het uitwisselen van grote bestanden en p2p (bittorrent) resulteert in een crash van de router
ff wat andere forums bekeken - resultaat: kabelinternet en linksys gaat niet goed

• r4vi4n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-01 12:57
Een vriend van mij heeft tiscali en die werd er telkens uitgeknald als hij "te hard" uploadde (25 kb/s, wat overigens normaal is geloof ik voor zijn abo, maar goed)
Hij heeft t nu met netlimiter geknepen naar 10 kb/s en nu werkt t wel, wellicht upload-instellings probleem van de provider?

Of is t bij downloaden ;)

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-05 10:41
Tmoet geen probleem zijn lijkt me .. Al op de site gekeken naar de nieuwste firmware :?
[Edit] Er is een nieuwe firmware:
3.03.6

[ Voor 39% gewijzigd door IJnte op 16-03-2005 12:30 ]

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• insanebum
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:34
Nog niet naar firmware gekeken - dit is wel de laatste eu versie.
het betreft niet het uploaden maar in het gevel van p2p het downloaden. Langere tijd op hoge snelheid downloaden resulteert in een complete crash van de router met als gevolg dat de power er even af moet. De tijd die het duurt om te crashen is verschillend, kan al met een uur.

andere forums (amerikaans) over deze router icm kabelinternet/kabelmodem gaven aan dat de modem wat firmware upgrades nodig zou hebben (echter dit zou dan door de isp moeten worden gedaan - ik heb ze hiervoor nog niet benaderd - ging er ook een beetje van uit dat dat geen optie zou zijn)

voor de rest doet de router het uistekend, maar ik begin toch sterk te denken aan retourneren! Met name omdat deze problemen in alle firmware versies bestaan.
http://www.linksysonline.com/forum/showthread.php?t=28
http://www.linksysonline....ead.php?t=26&page=1&pp=10