Toon posts:

[.NET W3C XHTML 2.0 / ViewState] instellen van hidden ID

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer mijn .NET pagina W3C valide te krijgen. Nu wordt aan de viewstate automatisch een ID="Hidden1" toegevoegd, welke niet valide is. Het moet namelijk met lowercase worden toegevoegd: id="Hidden1".

Waar kan ik de id van dit element aansturen?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 2.0//EN" "TBD">
<html>
    <head>
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
        <title>Validation Test With Home Page</title>
    </head>
    <body>
        <form name="VckForm" method="post" action="peterh.aspx" id="VckForm">
        <input type="hidden" name="__VIEWSTATE" value="dDwyNz...etc..." ID="Hidden1"/>
    </body>
<html>

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:52

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Afaik moet je OnRender of OnPreRender overriden en daar zaken in replacen :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 09:55:
Afaik moet je OnRender of OnPreRender overriden en daar zaken in replacen :)
Was ik al bang voor, maar het kan niet anders. Wel erg vreemd dat .NET niet eens valide html kan opmaken 8)7

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 10:03:
[...]

Was ik al bang voor, maar het kan niet anders. Wel erg vreemd dat .NET niet eens valide html kan opmaken 8)7
Da's al jaren bekend; da's een feature van ASP.Net 2.0 :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar het kan toch niet zo zijn dat je de ID van de viewstate nergens kunt instellen zonder deze te overriden?

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04 20:36

Not Pingu

Dumbass ex machina

Waarom wil je in 's hemelsnaam een pagina perfect valide krijgen? Die validator is geen kwaliteitsmeting ofzo. Het is helemaal geen probleem om een ID attribuut in hoofdletters te zetten. De enige app die daarover valt is de validator zelf. Dus als je dingen valideert en je krijgt bijv. 20 fouten te zien, dan negeer je toch automatisch de dingen waarvan je weet dat het onzin is.

Ik valideer nooit mijn code, waarom zou je dat doen? Je kunt er hooguit mee controleren of je niet ergens een typfoutje hebt gemaakt. De beste validator is nog altijd de browsers zelf.
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 10:17:
Waarschijnlijk nooit proffesioneel aan het ontwikkelen
Zie mijn sig. Ik heb eerlijkgezegd nog nooit meegemaakt dat een klant vraagt om een valide site. Zolang het werkt in de gangbare browsers. Zodra je zoveel moeite moet doen voor zoiets relatief onbenulligs, lijkt me dat je eens met je klant moet gaan praten.

[ Voor 28% gewijzigd door Not Pingu op 16-03-2005 10:22 ]

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Verwijderd

Topicstarter
Gunp01nt schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 10:10:
Waarom wil je in 's hemelsnaam een pagina perfect valide krijgen? Die validator is geen kwaliteitsmeting ofzo. Het is helemaal geen probleem om een ID attribuut in hoofdletters te zetten. De enige app die daarover valt is de validator zelf. Dus als je dingen valideert en je krijgt bijv. 20 fouten te zien, dan negeer je toch automatisch de dingen waarvan je weet dat het onzin is.

Ik valideer nooit mijn code, waarom zou je dat doen? Je kunt er hooguit mee controleren of je niet ergens een typfoutje hebt gemaakt. De beste validator is nog altijd de browsers zelf.
Waarschijnlijk nooit proffesioneel aan het ontwikkelen, klanten willen gewoon een 100% valide pagina. Ik begrijp ook wel dat ID of id niet veel uitmaakt.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Bij mij komt er trouwens bij viestate helemaal geen ID te staan. Ik heb wel eens op een forum een mooie manier gevonden om je pagina door de validator te krijgen. Dit gebeurde daar geloof ik door een extra HttpModule te registreren. Ik zal eens kijken of ik het nog kan vinden.

Gevonden: http://www.asp.net/Forums...?tabindex=1&PostID=511389

daar heeft ergens onderin user markep een oplossing met een Filter voor het response object. Mischien niet de complete oplossing voor jou maar je kan het ieder geval gebruiken denk ik.

[ Voor 33% gewijzigd door Woy op 16-03-2005 10:38 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 10:17:
[...]

Waarschijnlijk nooit proffesioneel aan het ontwikkelen, klanten willen gewoon een 100% valide pagina. Ik begrijp ook wel dat ID of id niet veel uitmaakt.
Ik zou dan maar gelijk stoppen met ASP.Net. Er zitten nog genoeg onderdelen in die zorgen dat je moeilijk een pagina HTML 4.01 compliant krijgt. Wil je XHTML hebben, dan moet je ook de support op IE 6 en lager stop zetten en deze niet ondersteunen.

Aan ons werd als eis gesteld dat deze op een x-aantal browsers goed toonbaar moet zijn.

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 09:54:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 2.0//EN" "TBD">
<html>
    <head>
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
        <title>Validation Test With Home Page</title>
    </head>
    <body>
        <form name="VckForm" method="post" action="peterh.aspx" id="VckForm">
        <input type="hidden" name="__VIEWSTATE" value="dDwyNz...etc..." ID="Hidden1"/>
    </body>
<html>
* faabman merkt op dat het een beetje vreemd is dat in je xml-declaratie staat dat je pagina utf-8 encoded is en in je <head> een meta-tag staat wat aangeeft dat je pagina iso-8859-1 encoded is

Overigens is het veel beter om de encoding als header mee te geven zie ook http://annevankesteren.nl

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Pagina: 1