Traag opstarten na installatie WLAN

Pagina: 1
Acties:

• Dwid
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Hallo,

Ik heb onlangs een USR 8054 wlan geinstalleerd met de nodige moeite, maar na dagen klungelen, prutsen, vloeken en schelden heb ik het eindelijk draaiende.
Het enige probleem wat ik nu nog heb, is dat de wlan opstart als eerste applicatie, maar dan blijft die ongeveer twee a drie minuten wachten en dan laad die de rest van de progjes. In deze tijd heb ik dus geen verbinding en ik kan nix opstarten. Nadat de rest is geladen, begint die daadwerkelijk met zoeken en heeft die binnen 10 sec. verbinding en kan ik alles weer !
Weet er iemand of dit aan een instelling ligt, of misschien aan de bootvolgorde van de programma's...Dus dat de 'ontvanger' eerst aan gaat en dan pas de 'zender' (simpel gezegt)
Ik ben benieuwd....Thnx alvast !

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats deze even naar een Netwerk-subforum; ik denk dat daar iets meer ervaring met WLAN's is; en de bijbehorende software

SA > NT

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:28
Wat voor een OS gebruik je precies? Maakt het voor ons wel wat gemakkelijker.

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Het gaat om een p4, 2.8 GHz, 1Gb intern en draaiende op XP Pro

Verwijderd

Je moet kijken of je de Wireless Zero Configuration Service nog wel hebt, of dat dat ding niet automatisch wordt gestart of juist wel.
Ik heb hetzelfde gehad. Bleek dat door de driver een registerinstelling werd veranderd waardoor die service niet meet in het lijstje stond en daarop hing de pc. Na die timeout ging het gewoon verder.
Dus je moet met dat ding knoeien om het werkend te krijgen.

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Als ik kijk bij msconfig, staat de wireless zero configuration wel aangevinkt, ik weet niet of je dat bedoelt !?
Er staat wel achter "gestopt" !

Kan dit het probleem zijn ?? Zo ja, hoe kan ik deze dan (goed) instellen ?
Het AP is nu ingesteld via de software van USR !

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Nou, ik heb zelf nog een beetje onderzoek gedaan en ik denk dat het iets te maken heeft met het 'zoeken' naar een ip-adres. Ik heb dus een dynamisch ip-adres, omdat een vast ip-adres niet kan bij @home. Als dit het is, is er dan een manier om dit te omzeilen ? Moet ik iets instellen in de dhcp-server, of iets ?? Ik wordt nu langzamerhand een beetje radeloos 8)7
Ik ben zelf (zoals je merkt) niet zo thuis in de wereld van netwerken en al helemaal niet draadloos...

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Of is het misschien een instelling van de modem op zich ?? (Oud type kabelmodem van @Home)
Veel mogelijkheden, maar zo weinig richtlijnen :?

}:O

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
is er dan niemand die enige tips hierover heeft ?

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Ok mensen, bedankt voor alle spontane reacties :X

Maar ik ben er eindelijk achter !
Het bleek uiteindelijk de beveiliging te zijn die de boel vertraagde... Ik had hem beveiligd met WPA, maar na het veranderen naar WEP, ging het opstarten weer vloeiend !

Dus slotje dan maar ?
Pagina: 1