Vraag over flashgeheugen

Pagina: 1
Acties:

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:44
Hallo mensen.
Ik heb een vraag over de levensduur van flashgeheugen. Ik had hier op tweakers gelezen dat flashgeheugen 'maar' ongeveer 10000 keer beschreven kan worden. Is dit waar? Dus over 2 jaar ofzo kan ik mijn SD kaart dus gewoon weggooien, omdat ie te vaak beschreven is.

Het stond trwns in een nieuwsbericht over Philips' nanogeheugen of zoiets.

Bedankt iig.

Master_A

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ja, een SD kaart kan "op" gaan, maar ik denk dat bij normaal gebruik eerder je kaart verouderd raakt dan dat ie niet meer beschrijfbaar is.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Amiet01 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 09:39:
Hallo mensen.
Ik heb een vraag over de levensduur van flashgeheugen. Ik had hier op tweakers gelezen dat flashgeheugen 'maar' ongeveer 10000 keer beschreven kan worden. Is dit waar? Dus over 2 jaar ofzo kan ik mijn SD kaart dus gewoon weggooien, omdat ie te vaak beschreven is.

Het stond trwns in een nieuwsbericht over Philips' nanogeheugen of zoiets.

Bedankt iig.
Beschrijf jij zo;n kaartje dan bijna 14 keer per dag (dag in dag uit)?

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 12:08
Terw_Dan schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 11:27:
[...]

Beschrijf jij zo;n kaartje dan bijna 14 keer per dag (dag in dag uit)?
Als je het als bootschijf + swapgedoe gebruikt toch wel?
en dat lijkt me zeker niet onmogelijk dat er mensen zijn die dat willen doen, m'n vader wil het zelfs al :P

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

blackangel schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 12:31:
[...]

Als je het als bootschijf + swapgedoe gebruikt toch wel?
en dat lijkt me zeker niet onmogelijk dat er mensen zijn die dat willen doen, m'n vader wil het zelfs al :P
Zet dan ajb dat swap gedeelte uit :X
Anders is je schijfje binnen no-time stuq.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Waarom zou je dat doen? Om de grote Jan uit te hangen of omdat de schijf teveel lawaai maakt 8)?

1gb kost ongeveer 100€. WinXP alleen is al ongeveer 2Gb, daar nog wat programma's en je zit al snel aan 5Gb. Als je dat geld er wil aan geven heb je al voldoende geluidsdemping gekocht en met de prijsbesparing is ook het stroomverbruik van je PC voor 60j betaald. :+

• Amiet01
Ok mensen dat is dus duidelijk. Ik gebruik mijn SD kaartje trwns voor mijn mp3 speler om liedjes enzo d'rop te zetten enzo.
Ik heb trwns nog een prob. Op dat zelfde SD kaartje heb ik nu een paar dagen dat (nu het kaartje bijna vol zit) dat sommige liedjes een glitch hebben elke keer op dezelfde plek terwijl dat op de pc niet zo is. Is nu mijn kaart gewoon verrot (heb hem 2 weken) of moet ik hem defragmenteren ofzo (als dat kan). Ik gebruik trwns de MPIO FL100 als mp3-speler.

Bedankt alvast

Master_A

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 13:42:
Waarom zou je dat doen? Om de grote Jan uit te hangen of omdat de schijf teveel lawaai maakt 8)?

1gb kost ongeveer 100€. WinXP alleen is al ongeveer 2Gb, daar nog wat programma's en je zit al snel aan 5Gb. Als je dat geld er wil aan geven heb je al voldoende geluidsdemping gekocht en met de prijsbesparing is ook het stroomverbruik van je PC voor 60j betaald. :+
Koop dan een CF hdd, heb je de grootte van een CF kaartje terwijl het wel gewoon een hdd is (dus geen gezeur met het feit dat je flashkaartje snel naar de bagger is).
Amiet01 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 18:22:
Ok mensen dat is dus duidelijk. Ik gebruik mijn SD kaartje trwns voor mijn mp3 speler om liedjes enzo d'rop te zetten enzo.
Ik heb trwns nog een prob. Op dat zelfde SD kaartje heb ik nu een paar dagen dat (nu het kaartje bijna vol zit) dat sommige liedjes een glitch hebben elke keer op dezelfde plek terwijl dat op de pc niet zo is. Is nu mijn kaart gewoon verrot (heb hem 2 weken) of moet ik hem defragmenteren ofzo (als dat kan). Ik gebruik trwns de MPIO FL100 als mp3-speler.

Bedankt alvast
Maar zet jij 14x per dag nieuwe MP3s op dat ding? Dan zou zo'n geval binnen 2 jaar kapot zijn.

enne, WTF is trwns??

• Amiet01
Trwns is afkorting van trouwens.

Master_A

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mpio's zijn brak :X Ik weet niet of het daar nou aan ligt, maar het zou heel goed kunnen (verkeerde sub-forum, ik weet het)
Iig, je zou kunnen proberen het kaartje te formatteren, volgens mij kan dat geen kwaad :)
Pagina: 1