Toon posts:

[FLASH MX 2004] TEXTAREA zonder scrolling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een flash filmpje waarin ik een textarea met variabele grootte zet . In dit tekst area mag een gebruiker willekeurige txt plaatsen, echter mag er nooit en te nimmer scrolling optreden dit heb ik gerealiseerd met de volgende code :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
mcInput.htmlText = "";

mcInput.onScroller = function (txt) {
  txt.htmlText = strInput ;
  txt.scroll -= 100;
};

mcInput.onChanged = function (txt) {
    if(txt.maxscroll == 1)
        strInput = mcInput.htmlText
    else
    {
        txt.htmlText = strInput ;
        txt.scroll -= 100;
    }
};

Dit heeft echter tot gevolg dat mijn text area volledig op slot gaat en ik niets meer kan invoeren. Ik wil echter dat de gebruiker gewoon kan tussenvoegen, verwijderen enz... Ze mogen alleen NOOIT scrollen in de textarea.

wat ik nog heb geprobeerd is een key listener toevoegen op het onkeydown en onkeyup event, en hierbij op het moment dat scrolling optreed de tekst terug te zetten die in de text area stond op het moment van de onkeydown. Helaas werkte dit ook niet.

Ik programmeer normaal alleen c++ / c# / php en dit is mijn eerste werk in flash en ben dus een complete noob op dit gebied.

Idere hulp is dan ook welkom

Verwijderd

Ik kan zo snel niet even een mooie oplossing vinden (als deze er al is). Maar, is het misschien niet een idee om in plaats van 1 textfield voor iedere regel een textfield te gebruiken? Elk textfield is dan een single line text field maar het lijkt als of het er meerdere zijn. Op die manier zou je scrolling voorkomen. (Het is misschien alleen iets meer programmeer werk).

(Ik zit hier trouwens nog met MX te werken en beschik niet over MX 2004. Ik kan dus ook niet alle mogelijkheden voor je bekijken, helaas...)

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik de output van flash moet converteren naar een pdf. Dit is in c# geen probleeem, behalve als ik regel voor regel moet gaan plaatsen dan is de preview in flash niet meer 1:1 met datgeen wat ik krijg uit de c#applicatie.het realiseren van een 1:1 toestand is dan ook zeer complex om te realiseren (zeg maar onmogelijk.

De oplossing die je aanbiedt hebben we in een eerder stadium reeds zonder success toegepast.

Ik moet dus een manier hebben om de textarea naar de toestand terug te laten keren voordat de toets waardoor scrolling is opgetreden ingedrukt werdt.