Ik ben bezig met een flash filmpje waarin ik een textarea met variabele grootte zet . In dit tekst area mag een gebruiker willekeurige txt plaatsen, echter mag er nooit en te nimmer scrolling optreden dit heb ik gerealiseerd met de volgende code :
Dit heeft echter tot gevolg dat mijn text area volledig op slot gaat en ik niets meer kan invoeren. Ik wil echter dat de gebruiker gewoon kan tussenvoegen, verwijderen enz... Ze mogen alleen NOOIT scrollen in de textarea.
wat ik nog heb geprobeerd is een key listener toevoegen op het onkeydown en onkeyup event, en hierbij op het moment dat scrolling optreed de tekst terug te zetten die in de text area stond op het moment van de onkeydown. Helaas werkte dit ook niet.
Ik programmeer normaal alleen c++ / c# / php en dit is mijn eerste werk in flash en ben dus een complete noob op dit gebied.
Idere hulp is dan ook welkom
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| mcInput.htmlText = "";
mcInput.onScroller = function (txt) {
txt.htmlText = strInput ;
txt.scroll -= 100;
};
mcInput.onChanged = function (txt) {
if(txt.maxscroll == 1)
strInput = mcInput.htmlText
else
{
txt.htmlText = strInput ;
txt.scroll -= 100;
}
}; |
Dit heeft echter tot gevolg dat mijn text area volledig op slot gaat en ik niets meer kan invoeren. Ik wil echter dat de gebruiker gewoon kan tussenvoegen, verwijderen enz... Ze mogen alleen NOOIT scrollen in de textarea.
wat ik nog heb geprobeerd is een key listener toevoegen op het onkeydown en onkeyup event, en hierbij op het moment dat scrolling optreed de tekst terug te zetten die in de text area stond op het moment van de onkeydown. Helaas werkte dit ook niet.
Ik programmeer normaal alleen c++ / c# / php en dit is mijn eerste werk in flash en ben dus een complete noob op dit gebied.
Idere hulp is dan ook welkom