Ik gebruik sinds een week of 4 naar volle tevredenheid de WAG54G V2. Heb echter 1 probleempje wat ik nog al storend vind: Ik draai mijn draadloos netwerk in mixed mode omdat ik 1 pc heb met een 802.11B ontvanger (is een oude pc en mijn asus p2b pak geen 802.11 G kaartjes)en eentje met een 802.11G ontvanger. Het vreemde is dat als ik als eerste een internetverbinding maak met mijn 802.11B ontvanger mijn andere PC ook niet sneller kan downloaden dan ca 560 KByte per seconde, als ik echter als eerste een internetverbinding maak met mijn 802.11G ontvanger ik gewoon kan download met ca 840 KByter per seconde op de pc met de 802.11 G ontvanger(heb een adsl advanced verbinding). Heb de TX rate in de router op auto staan. Nou zou je natuurlijk kunnen zeggen : start dan gewoon op met de 802.11G verbinding, maar ik ben erg nieuwsgierig of er meer mensen zijn die hier last van hebben, en eventueel een oplossing hebben gevonden??
Volgens mij is een AP gewoon 54mbit, en zodra je er een 11mbit client op hangt valt ie terug naar 11Mbit (net als een hub)
Oplossing: Koop voor die ouwe bak een 54mbit ontvanger. PCI wil niet ivm PCI2.2, USB blijft over. USB1 is dan maar 12Mbit, maar goed, hij is wat WIFI betreft iig 54mbit dus zal je AP niet terugtrekken tot 11.
Trouwens, wat doet de snelheid als je DAARNA de ouwe PC aanzet? Valt ie dan ook terug tot 11mbit?
Oplossing: Koop voor die ouwe bak een 54mbit ontvanger. PCI wil niet ivm PCI2.2, USB blijft over. USB1 is dan maar 12Mbit, maar goed, hij is wat WIFI betreft iig 54mbit dus zal je AP niet terugtrekken tot 11.
Trouwens, wat doet de snelheid als je DAARNA de ouwe PC aanzet? Valt ie dan ook terug tot 11mbit?
[ Voor 14% gewijzigd door DJSmiley op 16-03-2005 11:27 ]
Dat is nou juist het vreemde. Als ik daarna mijn oude PC er bij aanzet, dan hou ik dus wel mijn hoge snelheid, en valt hij dus niet terug op 11 Mbit. Ik dacht dat het hele mixed mode gebeuren er voor bedoeld was dat je elke AP op zijn eigen snelheid zou kunnen laten lopen. Ik snap wel dat de netwerk prestaties er enigszins onder te lijden hebben, maar vind het vreemd dat mijn downloadsnelheid terugvalt naar het maxmum van mijn 11Mbits AP. De 54 Mbitsontvanger geeft overigens wel gewoon aan dat de snelheid 54MBits is, echter het downloaden gaat niet sneller dan 5,5Mbits