Toon posts:

Minolta Z1 stabilisatie niet in M mode ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een jaar een Minolta Dimage Z1 in mijn bezit, een mooie camera. Ik heb alleen nog steeds niet uit kunnen vogelen hoe je in de M (manual) mode de lens-stabilisatie aan kan zetten (anti-tril), op Auto staat dit altijd aan, maar je wilt niet altijd op auto mode fotograferen natuurlijk. Kent hier iemand de camera en het antwoord op mijn vraag ?

• Jeronimo78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06-2025
Ik heb zelf ook een dimage Z1, wist niet dat er IS in zat. :?

Wat jij denk ik bedoelt is dat op auto de waardes voor belichting en sluitertijd en iso zo worden gekozen dat je een kortere belichting hebt waardoor je geen bewogen foto's krijgt.

Anders heb ik ook geen verklaring |:(

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:28
Ik heb even de specs nagekeken, maar er wordt nergens gesproken over stabilisatie, dus ik ben bang dat je in de war bent met iets anders.

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik weet het! :P

De Z1 heeft geen anti-shake. Sorry, wie heeft je dat wijsgemaakt? ;)

Het trillende handje wat je ziet in automatic mode, betekent niet anders dan dat de camera tegen je zegt: "Ej, met deze sluitertijd ga jij GEHEID een trillende foto krijgen". Het is dus een waarschuwingssgnaal. In Manuele mode, gok ik, zie jij nooit een handje, maar dan zie je de daadwerkelijke sluitertijd in beeld staan, zodat je zelf kan bepalen of je denkt een bewogen beeld te krijgen.

Alors.