Beeldscherm kan springen :)

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:11

Booster

Superuser

Topicstarter
Yo Allemaal,

ik heb al een tijdje een g*dsgr*w*l**k probleem met mijn 17" monitor van (ohjee) Fujitsu.

Deze monitor werkte eerst een jaar goed, maar daarna is het ergens misgegaan... Op dit moment heb ik wel eens last van een 'verschuivend' beeld!

Het beeld trilt heel erg (horizontaal), soms trilt het zelfs 1 centimeter naar rechts en blijft dan staan!
Als ik dan een tikje geef aan de rechterkant van mijn scherm, of links-bovenop (heel licht tikje) dan springt het scherm eventjes goed.

De monitor is 3 maanden geleden voor 80 gerepareerd, er zijn toen wat contacten doorgesoldeerd en is de eindtrap vervangen of gerepareerd (dit weet ik niet meer uit mijn hoofd).

Wat kan er aan de hand zijn? 2 dingen zijn zeker: het ligt niet aan de refresh rate of de resolutie, die kan ik hoog of laag zetten en dat maakt niets uit.

Ik wordt er een beetje misselijk van :)
bye-bye,
Booster.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Verwijderd

Is dat de monitor van de Ah-pc of Kruitvat-computer?
Ik heb er ook eentje, maar die ging na 2 maanden stevig trillen en verspringen ....
Heb nieuwe gehad via garantie .

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Nee deze computer was van een PC-Privé project... De computer(kast) + beeldscherm waren van Fujitsu.
En de garantie hierop is denk ik al verlopen :(

Verwijderd

Hmm...pech van die garantie.
Ik kan nu alleen nog maar een vage hint geven : Bij sommige videokaarten kun je kiezen uit positieve of nagatieve horizontale /
verticale sync. misschien kun je daar mee klooien , of je monitortje is kaduuk ..
Bij mijn Ati Xpert zit zoŽn menuutje.

• Daan
  • Laatst online: 21:59
Ik denk niet dat het aan je videokaart ligt, maar dat je je kijkbakkie moet vervangen..
Heel jammer voor je...

Koop dan meteen een 19"er.. :)

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Nouja dan koop ik wel (lees: laat kopen door mijn moeder) een nieuwe monitor...
Maar ik zal eerst even naar die kaart kijken, want ik heb toevallig ook een ATI (Rage Pro 3D AGP)... Maar ik had er eerst dus geen last van, dus daar begin ik al te twijfelen...

Mijn moeder wordt er ook zeeziek van dus die zal op een gegeven moment vanzelf een nieuwe kopen... Ik weet niet of het een 19" wordt maar ik kan wel proberen het haar aan te praten :)

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

Die monitor van AH was ook van fujitsu...

Zou er een verband zijn?

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Heeee.... _dan_ ga ik maar eens even bellen met die jappen!!

Of ze linea-recta een nieuwe willen sturen!

Pagina: 1