[farcry] muziek invoegen met sandbox

Pagina: 1
Acties:

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 22:48
Hallo, ik ben sinds kort bezig met de Farcry editor (Sandbox) en het besturen van de AI lukt wel aardig. maar ik krijg het niet voor elkaar om muziek in mijn level te krijgen.

Uiteraard heb ik al gezocht (google, GoT search) en de handleiding doorgelezen, maar ik kan het niet vinden.

wat ik wel heb kunnen vinden zijn de videotutorials van http://www.passion3d.com/_new/FarCry/tutoriaux.htm
daartussen staat ook een tutorial voor muziek, maar ik heb het stap voor stap geprobeert, maar het lukt niet.

wat me wel is gelukt:
in de database view muziek bij elkaar sprokkelen.
en de muziek indelen bij MAIN, RYTHMIC, en INCIDENTIAL maar ik heb het gevoel dat het fout gaat met de musictheme selector, en de musicmood selector.

ik heb ook al in andere levels gekeken met sandbox maar ik kom er echt niet uit.

is er hier iemand die dit weet?

edit:

ik heb dit niet in het farcry modding topic geplaatst, omdat daar al een flinke tijd niets meer gebeurt.

[ Voor 7% gewijzigd door nick_haak op 16-03-2005 08:32 ]

• nick_haak
hmm, is er niemand die dit weet :'( ik ben nog op zoek geweest op google, maar heb nog steeds niets kunnen vinden.

PS.
Had dit soms beter kunnen staan in de SGD?

• nick_haak
hmm, k heb farcry geupdate (1.31) en de sandbox is ook iets vernieuwd, maar het lukt me nog steeds niet, is er misschien een modje die weet of dit beter in SGD past dan in SPV, als dat zo is, zou hij/zij dit dan willen verplaatsen? Bedankt :)

Verwijderd

Dit is een probleem, dus past het beter hier. Er is wel een algemeen topic over de Far Cry Sandbox geweest in Spielerij - Games & Discussies, misschien dat je daar iets kan vinden (maar post je probleem daar niet, want dan is het crossposten)

• nick_haak
bedankt.
in dat topic had ik ook al gekeken (daar had ik ook die link vandaan met die tutorial video's) maar niets kunnen vinden hoe het wel moet :S
die video's wordt ik ook niet veel wijzer van.

Verwijderd

Ik zou eens even kijken op www.crymod.com, daar zitten de experts.

Ben benieuwd naar je map, wat is het voor een map?

• nick_haak
bedankt voor de link.
op dit moment is het nog niet echt een map, meer een uitprobeersel met VEEL explosies :Y) maar ik ben wel van plan serieus proberen wat te maken (ik denk eerst single player).

• nick_haak
Iedereen bedankt voor de hulp, het is gelukt!
het is veel simpeler dan ik dacht:

Ga naar Window > Show Database View.
klik daar op de TAB Music.
klik op het blauwe plusje en vul bijvoorbeeld de naam van je level in.
klik op het roze plusje en je ziet in het linker venstertje nu staan THEME0.
klik met rechtermuisknop op Theme0, en kies NEW MOOD
nu zie je Mood0 staan onder Theme0.
klik Mood0 aan, en dan zie je Pattern Set, die open je, en dan zie je 3 layers (Main, Rythmic, en Incidentials) kies main, en klik met rechts, en kies dan NEW PATTERN.
klik je nieuw gemaakte Pattern aan, en nu zie je in het rechter schermpje FILENAME, als je dat aanklikt zie je een icoontje van een directory (mapje) dat klik je aan.
nu kan je een wav, mp3 of OGG bestand kiezen, wat gebruikt zal worden.
vervolgens kijk je in het linker venster, en klik je op Theme0 (of hoe je dat ding ook genoemd hebt).
nu zie je rechts staan "Default Mood", hier vul je de naam van de Mood in die je net hebt gemaakt (standaard bijvoorbeeld Mood0 (let op hoofdletters).
nu kan je de Database view sluiten.
ga in de Rollupbar naar AREA, kies SHAPE en maak een kader om het gebied waar je muziek wilt hebben.
het laatste punt geef je aan door te dubbelklikken. vergeet niet zodra je kader af is, closed te kiezen bij de eigenschappen van de area.

nu ga je weer naar de rollupbar, en kies je ENTITY > SOUND >MUSICTHEMESELECTOR.
die plaats je net buiten de area, maar in zicht dat je hem makkelijk kan selecteren.
klik je musicthemeselector aan, en vul bij THEME de naam van je THEME in (let op hoofdletters).
nu klik je op je area, scroll je omlaag in de rollupbar, en dan zie je linked objects (oid).
daaronder staat een knop PICK NEW, die klik je aan, en dan klik je een keer op je musicthemeselector.

nu zou je al muziek moeten hebben in het spel, als je die area in loopt. test het met CTRL + G of ga naar FILE > CONVERT TO ENGINE, en start dan FARCRY op, en druk op ~ (net boven tab) en typ in "\map mapnaam"

dan open je het level in farcry.
ik hoop dat ik hier iemand mee geholpen heb, als er nog vragen zijn... dan hoor ik ze graag :)
Pagina: 1