Waarom geen Sli voor ATI?

Pagina: 1
Acties:
  • 525 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-07 18:25
Een tweaker met een beetje geld koopt een prachtige sli opstelling van twee kaarten, geforce kaarten. Maar waarom heeft ati nooit de stap gedaan om ook hun kaarten in sli uitvoering te laten uitkomen?

Ligt dit aan het chipset van de ati kaarten? Of is het juist een bewuste keuze, dit lijkt me vreemd aangezien er behoorlijk wat geforce kaarten worden gekcoht omdat ze in sli opstelling kunne gezet worden. Dit vroeg ik me gewoon af weet iemand de reden(en)?

BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
ATi is bezig met een vorm van SLI te ontwikkelen. Het is niet simpelweg een kwestie van een simpele connector tussen de twee kaarten te maken. Er zit een hele technologie achter en de drivers moeten er ook voor gemaakt zijn.

Natuurlijk is de techniek die nVidia gebruikt niet nieuw maar misschien zoekt ATi wel naar een manier om het efficienter te laten verlopen. Of ze hebben gewoon de kennis er nog niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothVision
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-03 13:40
Als het goed is komt ATi rond mei ook met een SLI opstelling..

Het verschil tussen nVidia en ATi SLI configuratie is dat je bij ATi 2 verschillende pci-x kaarten kunt gebruiken en dus niet direct 2 dezelfde kaarten hoeft aan te schaffen..

Zo kun je bv een high end kaart (bv X850 serie) naast een X600 kaart gebruiken..
of nu een high end kaart kopen en over ~ een jaar weer de nieuwste kaart zodat je niet direct al je spaarcentjes aan 2 kaarten hoeft uit te geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 16:38
nVidia had al het een en ander aan kennis in huis via 3DFX.

ATi moet wat dat betreft helemaal vanuit het niets zoiets opbouwen, wat meer tijd kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40
amour021 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 07:19:
Of ze hebben gewoon de kennis er nog niet voor.
Die hebben ze dus wel; de Rage Fury MAXX maakte gebruik van een dual chip configuratie.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini
Oke dus ati komt redelijk snel al met een nieuwe, maar als de sli techniek aal bekend was waarom hebben ze het niet tijdelijk gebruikt en komen later met een eigen sli techniek? Want zo loop je toch een deel van je winst mis.

En ja de gedachte aan een dual x850 xt pe in sli doet de ware tweaker natuurlijk watertanden :9~

BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 22:19
SmoothVision schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 07:29:
Als het goed is komt ATi rond mei ook met een SLI opstelling..

Het verschil tussen nVidia en ATi SLI configuratie is dat je bij ATi 2 verschillende pci-x kaarten kunt gebruiken en dus niet direct 2 dezelfde kaarten hoeft aan te schaffen..

Zo kun je bv een high end kaart (bv X850 serie) naast een X600 kaart gebruiken..
of nu een high end kaart kopen en over ~ een jaar weer de nieuwste kaart zodat je niet direct al je spaarcentjes aan 2 kaarten hoeft uit te geven ;)
Let toch eens op wat je schrijft, pci-x is totaal iets anders dan pci-express!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

TrippleSix schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 07:45:
Oke dus ati komt redelijk snel al met een nieuwe, maar als de sli techniek aal bekend was waarom hebben ze het niet tijdelijk gebruikt en komen later met een eigen sli techniek? Want zo loop je toch een deel van je winst mis.

En ja de gedachte aan een dual x850 xt pe in sli doet de ware tweaker natuurlijk watertanden :9~
Je, de winkel waar je die 2 kaarten haalt ook :P
Voor de rest dacht ik dat Alienwares al een systeem had, net voordat SLI op de proppen kwam, waarbij het al mogelijk was om met Ati kaarten in "SLI" te draaien. SLI is overigens een foute naam, maar dat even terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:01

Croga

The Unreasonable Man

Naast alle bekende redenen (nVidia had de kennis al....) heeft ATi simpelweg gekozen om geen hype te creeeren met iets wat nog niet af is.....

SLI werkt slechts voor een zeer beperkt aantal applicaties (alle benchmarks en 12 spellen) waardoor het nut voor de gemiddelde gebruiker enorm beperkt is. Mischien dat ze dit nog gaan veranderen, maar ik zou er eerlijk gezegd niet op wachten.

Persoonlijk hoop ik dat ATi het wat slimmer aanpakt door óf de driver open te stellen, óf de techniek er achter dusdanig te maken dat niet alle instellingen per spel moeten verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Croga schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 07:58:
SLI werkt slechts voor een zeer beperkt aantal applicaties (alle benchmarks en 12 spellen) waardoor het nut voor de gemiddelde gebruiker enorm beperkt is. Mischien dat ze dit nog gaan veranderen, maar ik zou er eerlijk gezegd niet op wachten.
Dit probleem is allang opgelost, want er is een programma (ik ben even de naam kwijt) die er voor zorgt dat SLI met veel meer spellen werkt. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

ATi had volgens mij al een opstelling op Cebit staan, het is iig al weg getoont volgens mij.
Alleen het het daar geen SLi, maar Multi Rendering.
En dat had nogal een groot aantal voordelen boven SLi. ATi wil een goed product op de markt brengen, wat ook goed werkt, en ook nog compatibiliteit heeft.
MR kan bijvoorbeeld met verschillende kaarten werken, ook verschillende typen, dat is gewoon een groot voordeel. MR had geloof ik ook niet zo'n bridge-chip nodig (Oke, de mobofabrikanten worden nu slimmer, en omzeilen dan, maar standaard moest het wel), en er waren nog wat voordelen.
Dus ATi is er zeker wel mee bezig, maar ze willen gewoon een goed product, en niet een (te) snel product op de markt gooien...

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
ja het heet
forceware drivers.

de laatste paar betas adden flink wat SLI setups voor meerdere spellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:16

Jack

MHz Matters

FnF schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 08:27:
ATi had volgens mij al een opstelling op Cebit staan, het is iig al weg getoont volgens mij.
Alleen het het daar geen SLi, maar Multi Rendering.
En dat had nogal een groot aantal voordelen boven SLi. ATi wil een goed product op de markt brengen, wat ook goed werkt, en ook nog compatibiliteit heeft.
MR kan bijvoorbeeld met verschillende kaarten werken, ook verschillende typen, dat is gewoon een groot voordeel. MR had geloof ik ook niet zo'n bridge-chip nodig (Oke, de mobofabrikanten worden nu slimmer, en omzeilen dan, maar standaard moest het wel), en er waren nog wat voordelen.
Dus ATi is er zeker wel mee bezig, maar ze willen gewoon een goed product, en niet een (te) snel product op de markt gooien...
idd AMR.
en daarvoor is geen bridge nodig.
komt het 2e kwartaal van 2005 volgens onderstaand artikel:

klikkerdeklik!

maar dat artikel is al weer een tijdje oud, dus het zal nog wel ff duren voor dat het er is...

[ Voor 12% gewijzigd door Jack op 16-03-2005 08:34 ]

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigbot schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 08:27:
ja het heet
forceware drivers.

de laatste paar betas adden flink wat SLI setups voor meerdere spellen
Probleem tot nu toe is geweest dat Sli ondersteuning voor een spel pas weken- (of maanden)lang
kwam nadat het spel uitkwam. Velen hebben het spel dan al uitgespeeld. :/
En het speciale programma'tje waarmee je zelf Sli profiles kunt maken werkt niet in alle gevallen. Naar mijn mening kun je dus beter één 6800GT/U kopen i.p.v. 2x6600GT in Sli (is net zo duur en ong. zelfde performance), om daar eventueel later nog een 2e 6800 aan toe te voegen.
Volgens mij word je namelijk niet vrolijk als je een prijzige 6600GT Sli rig hebt en je hebt slechts de performance van één kaart in je favouriete spel. :) :/ Met één 6800GT/U ben je altijd gedekt.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini
Dat is zeker waar maar aan de top is het natuurlijk wel zo dat niemand je verslaat met een dual 6800 ultra opstelling. Dus voor de top is het wel enigzins nuttig. Maar als de prijs en de performance van een sli opstelling en een hogere kaart gelijk zijn zou ik tog kiezen voor een sli opstelling want dat ziet er namelijk super flex uit. En een tweede high end kaart past bij de meesten niet in het budget.

BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TrippleSix schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 09:17:
Dat is zeker waar maar aan de top is het natuurlijk wel zo dat niemand je verslaat met een dual 6800 ultra opstelling. Dus voor de top is het wel enigzins nuttig. Maar als de prijs en de performance van een sli opstelling en een hogere kaart gelijk zijn zou ik tog kiezen voor een sli opstelling want dat ziet er namelijk super flex uit. En een tweede high end kaart past bij de meesten niet in het budget.
Ik zou op dit moment in ieder geval zéker niet meer voor een 6800 Sli rig gaan, omdat ik zo'n gevoel heb dat de komende R520 (en G70) in zijn eentje 2x6800U billekoek gaat geven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini
Dat kan natuurlijk ook maar dan moet je nog wel even wachten :'(

BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:01

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 08:36:
om daar eventueel later nog een 2e 6800 aan toe te voegen.
En ook dat is weer zeer twijfelachtig..... Hoewel nVidia dit aangeeft als een voordeel, moeten de kaarten exact gelijk zijn aan elkaar..... Er zijn genoeg verhalen te lezen van gebruikers die bij dezelfde winkel twee dezelfde kaarten kochten om er thuis achter te komen dat het revisie nummer niet overeen kwam, en de kaarten weigerden samen te werken. Laat staan dat de kaart die je nu koopt over een half jaar nog te krijgen is..... Zelfs zoiets marginaals als een ander merk geheugen chips op de kaart (ook al hebben ze dezelfde specs) kan er voor zorgen dat de kaarten niet meer samenwerken....

SLI is een hype.... Een hype die blijkbaar zelfs door mensen met kennis van zaken wordt geloofd, laat staan dat Jan met de Pet er doorheen kan kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Croga schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 07:58:
Forceware 71.84 WHQL release notes:

* Support for the GeForce 6200 with TurboCache, NVIDIA PureVideo, and NVIDIA SLI
* SLI support for over 60 top games
* A CoolBits applet to allow users to easily add their own SLI application profiles for games that are not SLI certified

Owned! zoals ze wel eens zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Croga schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 10:04:
[...]

En ook dat is weer zeer twijfelachtig..... Hoewel nVidia dit aangeeft als een voordeel, moeten de kaarten exact gelijk zijn aan elkaar..... Er zijn genoeg verhalen te lezen van gebruikers die bij dezelfde winkel twee dezelfde kaarten kochten om er thuis achter te komen dat het revisie nummer niet overeen kwam, en de kaarten weigerden samen te werken. Laat staan dat de kaart die je nu koopt over een half jaar nog te krijgen is..... Zelfs zoiets marginaals als een ander merk geheugen chips op de kaart (ook al hebben ze dezelfde specs) kan er voor zorgen dat de kaarten niet meer samenwerken....
Je flasht gewoon dezelfde bios in beide kaarten en klaar.
SLI is een hype.... Een hype die blijkbaar zelfs door mensen met kennis van zaken wordt geloofd, laat staan dat Jan met de Pet er doorheen kan kijken....
SLi is een succes ... waarom denk dat je ATi nu ook aan zijn SLi versie begonnen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini
Je flasht gewoon dezelfde bios in beide kaarten en klaar.
Dat zal best maar niet iedereen kan dat, dus een kaart later kopen is nog steeds twijfelachtig, maar wat ik al zei de meesten kopen gelik een dual sli opstelling omdat ze gewoon het geld hebben, mensen die eerst gespaart hebben om een high end kaart te kopen gaan niet zo gauw een half jaar later een tweede kopen.

En de Sli is misschien wel een hype zoals sommigen zeggen, maar dat wil nog niet zeggen dat het een zinloos en geldverspillend iets is.

BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

SLI is origineel van 3dfx ..en wie hebben 3dfx ook al weer overgekocht... juist nvidia!

Ati gaat inderdaad met AMR werken, die schijnbaar zelfs 1 mode meer bezit dat nvidia SLI ( Alternate Frame Rendering / Half Frame Rendering ) ...ati schijnt een soort Tiling te gaan gebruiken... dat maakt dan dus de derde modus!

AFR werd gebruikt in 3dfx en..ook XGI gebruikte AFR .. maar daar was de 128bits "broadbahn" bus de schuldige waardoor alle performance de een XGI V8 Ultra chip had... werd zwaar gelimiteerd!

Maar nu ja..dat is wat is gebeurt....Ati komt met AMR!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40
SLI is origineel van 3dfx ..en wie hebben 3dfx ook al weer overgekocht... juist nvidia!
Moet je wel even een verschil stellen tussen 3dfx SLI en nVidia SLI.

3dfx Ontwikkelde Scan Line Interleave, hierbij werden de horizontale lijnen om en om gerenderd.
nVidia heeft een eigen implementatie hiervan ontwikkelt die de frames om en om renderd. Daar komt bij dat 3dfx' SLI altijd werkte, ongeacht het programma.

Tot nog toe zijn naar mijn weten enkel 3dfx en XGI succesvol geweest in multi-chip opstellingen.
ATi had met MAXX naar mijn weten behoorlijke problemen en nVidia's implementatie van SLI heeft 'software-compatibiliteits-problemen' 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door NitroX infinity op 16-03-2005 12:49 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
AMR bestaat niet. MVP wel. :7

ATi gebruikt al jaren lang multiple VPUs in professionele opstellingen voor bijvoorbeeld het leger en de luchtmacht. Dit wordt zowel gebruikt in multiple VPUs op 1 board opstelling (a la 3D1 en EN6600GT DUAL) als ook in serie geschakelde kaarten. Nu gaan ze deze techniek ook toepassen op de gewonen markt.

Zie ook de uitgebreide uitleg hier [rml]CJ in "[ Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic ..."[/rml]#MVP

[ Voor 8% gewijzigd door CJ op 16-03-2005 12:58 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk wel dat ati zijn sli variant wat meer succes gaat hebben. Dan hoef je tenminste niet meteen 2 dure/goedkope kaarten te kopen die je ook meteen weer allebei weg moet doen. Wel fijn als je niet persee dezelfde kaarten in je pc wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 13:36:
Ik denk wel dat ati zijn sli variant wat meer succes gaat hebben. Dan hoef je tenminste niet meteen 2 dure/goedkope kaarten te kopen die je ook meteen weer allebei weg moet doen. Wel fijn als je niet persee dezelfde kaarten in je pc wilt doen.
Da's mooi dat je dat denkt maar op wat baseer je je? AMR bestaat nog lang niet, laat staan dat er al prestaties bekend zijn. Heb je inside informatie ofzo, of ben je gewoon een ATi fan die hoopt dat AMR meer succes gaat hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

CJ schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 12:58:
AMR bestaat niet. MVP wel. :7

ATi gebruikt al jaren lang multiple VPUs in professionele opstellingen voor bijvoorbeeld het leger en de luchtmacht. Dit wordt zowel gebruikt in multiple VPUs op 1 board opstelling (a la 3D1 en EN6600GT DUAL) als ook in serie geschakelde kaarten. Nu gaan ze deze techniek ook toepassen op de gewonen markt.

Zie ook de uitgebreide uitleg hier http://gathering.tweakers...list_message/22854693#MVP
Gedeeltelijk bullshit.
AMR bestaat wel, en MVP ook.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 13:45:
[...]

Da's mooi dat je dat denkt maar op wat baseer je je? AMR bestaat nog lang niet, laat staan dat er al prestaties bekend zijn. Heb je inside informatie ofzo, of ben je gewoon een ATi fan die hoopt dat AMR meer succes gaat hebben?
Dat stond in het ati topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
FnF schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 13:51:
[...]

Gedeeltelijk bullshit.
AMR bestaat wel, en MVP ook.
AMR als in "ATi Multi Rendering" bestaat niet. :Y) Het heet MVP.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Iedereen zegt hier dat je 2 verschillende kaarten kunt gebruiken met ATi's MVP, maar in dit Cebit verslag staat toch echt dat je 2 dezelfde kaarten moet gebruiken (er staat wel 'currently', maar het is een heel recent verslagje):
Currently assumes two identical graphics devices installed in both connectors
http://www.xbitlabs.com/a.../display/cebit2005-2.html

Wat wel vaststaat is dat ATi goed bezig is met compatibility. SLI leverde trouwens een gemiddelde prestatiewinst van 75% op? Dat is opzich al een stuk beter dan de SLI techniek van 3dfx. Hopelijk maakt ATi de overtreffende trap.

[ Voor 125% gewijzigd door Yokozuna op 16-03-2005 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:43

Skyline GT-R

RB26DETT

Yokozuna schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 15:05:
Iedereen zegt hier dat je 2 verschillende kaarten kunt gebruiken met ATi's MVP, maar in dit Cebit verslag staat toch echt dat je 2 dezelfde kaarten moet gebruiken (er staat wel 'currently', maar het is een heel recent verslagje):

[...]

http://www.xbitlabs.com/a.../display/cebit2005-2.html
Dit was ik dus aan het zoeken in dit topic! Iedereen zit hier te roepen dat SLi 2 dezelfde kaarten nodig heeft, maar ik had inderdaad ook gelezen dat ATi's MVP dat ook nodig heeft, dus geen X850XT PE 512MB in combinatie met een X300SE. Dat veranderd volgens mij wel heel de zaak, en verliest ATi een groot voordeel.

Langst de andere kant is het stom van ATi om nu MVP te introduceren, net voor of na de R520...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Skyline GT-R schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 15:14:
Dit was ik dus aan het zoeken in dit topic! Iedereen zit hier te roepen dat SLi 2 dezelfde kaarten nodig heeft, maar ik had inderdaad ook gelezen dat ATi's MVP dat ook nodig heeft, dus geen X850XT PE 512MB in combinatie met een X300SE. Dat veranderd volgens mij wel heel de zaak, en verliest ATi een groot voordeel.

Langst de andere kant is het stom van ATi om nu MVP te introduceren, net voor of na de R520...
Ik vraag me af of het gebruik van verschillende kaarten in SLI überhaupt voordeel oplevert. De kaarten moeten echt in sync lopen en daardoor is de snelheid grotendeels afhankelijk van het langzaamste kaart. Daarnaast kost het in sync brengen op zich ook nog tijdverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Dat zal inderdaad de reden zijn, maar misschien is ATI's MVP zo anders/slim dat daar ook bij gebruik van verschillende kaarten geen efficiency verlaging optreedt. Het kan ook zijn dat ATi dit zegt om geen valse hoop te scheppen, maar dat ze wel van plan zijn hun multi-kaart techniek nog te verbeteren waardoor er MOGELIJK verschillende kaarten gebruikt kunnen worden. Misschien spelen ze zolang nog op safe door te zeggen dat dezelfde kaarten nodig zijn.

As je verschillende kaarten kunt gebruiken zou dat natuurlijk geweldig zijn, je koopt dit jaar een 6600GT en over 2 jaar koop je een nieuwe (8800GT?) en zet je je oude kaartje er nou bij voor misschien 20% extra prestaties, altijd meegenomen... zolang je voeding het trekt.

[ Voor 73% gewijzigd door Yokozuna op 16-03-2005 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Op X-Bit staat ook het woordje "currently" vermeldt. Er staat dus nog niets vast... Er is sprake van dat ATi via drivers/bios wel de mogelijkheid zou kunnen activeren om verschillende kaarten aan elkaar te koppelen (en dat de tragere kaart in dit geval als extra quad(s) fungeert bij de hoofdkaart wat in supertiling minder problemen zou kunnen opleveren dan in AFR/SFR (?)).

Er zijn dan echter een aantal problemen waar je rekening mee moet houden zoals het koppelen van een SM2.0b kaart aan een SM3.0 kaart. En hoe schaalt de boel mee als je een X300 aan een X850XT koppelt?

[ Voor 9% gewijzigd door CJ op 16-03-2005 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
currently assuming
2 woordjes van groot belang inderdaad. Hoe groot was het vermogen nou dat X800XT kaarten gebruikten, rond de 100 watt? Dus 2 kaarten verbruiken 200 watt, dan gaat een tokio 400watt voeding het volgens mij niet meer redden maar zul je bijv. een Zalman 400watter moeten hebben, gelukig is de prijs daarvan al onder de 70 euro gedaald. Bovendien, als je 2 kaarten van 450 euro kunt betalen zal een voedinkje daar ook nog wel bij kunnen.

ontopic: Ik wacht graag nog 2 maanden extra zodat er in 1 keer een fatsoenlijke multi-kaart techniek uitkomt, als ATi de ID software filisofie aanhoudt zal alles goedkomen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Yokozuna op 16-03-2005 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:46

Tomatoman

Fulltime prutser

Yokozuna schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 15:05:
Wat wel vaststaat is dat ATi goed bezig is met compatibility. SLI leverde trouwens een gemiddelde prestatiewinst van 75% op? Dat is opzich al een stuk beter dan de SLI techniek van 3dfx. Hopelijk maakt ATi de overtreffende trap.
Leuk, die 75% prestatiewinst, maar ten eerste is dit een getal dat uitgaat van optimale (laboratorium)omstandigheden en ten tweede is 'prestatiewinst' nergens gedefinieerd. Ga er maar vanuit dat prestatiewinst wordt gemeten in theoretisch beschikbare bandbreedte of iets dergelijks. Het slaat in ieder geval niet op de toename in frames per seconde in een willekeurige game.

Wat mij betreft is SLI een fantatische uitvinding van marketeers, maar heeft de gemiddelde computergebruiker er helemaal niets aan. Ten eerste zijn framerates in games tegenwoordig al dusdanig hoog dat extra performance nauwelijks zin heeft. Ten tweede levert SLI in de praktijk een prestatiewinst op van minder dan 10%. Dat is zo weinig dat je het nog wel meetbaar is, maar voor de computergebruiker niet merkbaar. Ten derde weegt de meerprijs niet op tegen de prestatietoename. Je betaalt niet alleen 300+ euro extra voor de 2e grafische kaart, je bent ook nog eens tientallen tot meer dan honderd euro (!) per jaar extra kwijt aan elektriciteitskosten. Dat geld kun je veel beter investeren in andere onderdelen van je computer, die per saldo een groteree prestatietoename leveren.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ten eerste zijn framerates in games tegenwoordig al dusdanig hoog dat extra performance nauwelijks zin heeft.
Is dit niet kort door de bocht? Voor een spel als Halflife2 geldt dat misschien, maar voor Doom3 toch echt niet. En ookal zou het gelden, je hebt altijd wel framedrops naar bijv. 20fps waardoor het spel tijdelijk minder speelbaar is, dit kan altijd verbeterd worden. Veel software ontwikkelaars hebben naar mijn idee absoluut geen moeite om de eisen van spellen mee te laten gaan met techn. ontwikkelingen als je soms ziet waar ze in in-game movies toe in staat zijn (Warhammer, Warcraft III).
Ten tweede levert SLI in de praktijk een prestatiewinst op van minder dan 10%.
hangt er vanaf
Ten derde weegt de meerprijs niet op tegen de prestatietoename. Je betaalt niet alleen 300+ euro extra voor de 2e grafische kaart, je bent ook nog eens tientallen tot meer dan honderd euro (!) per jaar extra kwijt aan elektriciteitskosten.
De meerprijs kan beter tegen de prestatiewinst opwegen dan jij stelt, als je dezelfde kaart bijv. 2 jaar later koopt waardoor je hem voor 180 ipv. 350 euro kunt kopen.
Dat geld kun je veel beter investeren in andere onderdelen van je computer, die per saldo een groteree prestatietoename leveren.
Zoals? CPU? (samen met de videokaart toch het belangrijkste) Die vreet bijna net zoveel stroom. Een CPU van 2.0 of 2.4GHz zal waarschijnlijk ook niet meer dan 10% prestatiewinst opleveren en daar betaal je ook een hele grote meerprijs voor. Fatsoenlijk geheugen heb je tegenwoordig waarschijnlijk al.

[ Voor 129% gewijzigd door Yokozuna op 16-03-2005 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb je gelijk in. Er zijn niet zoveel mensen die het geld hebben (of het het geld waar vinden) om 2x een 6800gt of ultra te kopen.

Als ati het voor elkaar krijgt om verschillende kaarten samen te laten werken heb je dat niet meer. Dan weet je gewoon dat je je x850xt-pe later nog kan gebruiken samen met een r520 oid terwijl je bij nvidia in 1 klap 2 kaarten weg moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Yokozuna schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 15:36:
Is dit niet kort door de bocht? Voor een spel als Halflife2 geldt dat misschien, maar voor Doom3 toch echt niet. En ookal zou het gelden, je hebt altijd wel framedrops naar bijv. 20fps waardoor het spel tijdelijk minder speelbaar is, dit kan altijd verbeterd worden. Software ontwikkelaars hebben naar mijn idee absoluut geen moeite om de eisen van spellen mee te laten gaan met techn. ontwikkelingen als je soms ziet waar ze in in-game movies toe in staat zijn (Warhammer, Warcraft III).
Ja, het is inderdaad wat kort door de bocht :).
Dat wist ik niet, als dit waar is zou er na meer dan 5 jaar nauwelijks verbetering zijn gekomen t.o.v. 3dfx's oude SLI oplossing. Dat zou ik me schamen als nVidia.
Een goede marketeer schaamt zich nooit :P
De meerprijs kan beter tegen de prestatiewinst opwegen dan jij stelt, als je dezelfde kaart bijv. 2 jaar later koopt waardoor je hem voor 180 ipv. 350 euro kunt kopen.
Maar waarom zou je dan nu al geld investeren in een duurder moederbord en een duurdere grafische kaart? Als je over twee jaar een snellere grafische kaart koopt en de kaart die je nu koopt tegen die tijd afdankt ben je per saldo minder geld kwijt zonder prestatieverlies.
Zoals? CPU? Die vreet bijna net zoveel stroom. Een CPU van 2.0 of 2.4GHz zal waarschijnlijk ook niet meer dan 10% prestatiewinst opleveren en daar betaal je ook een hele grote meerprijs voor.
Het verschil is dat die snellere CPU ook voordeel oplevert als je niet aan het gamen bent.

Een snellere CPU trekt niet opeens 100 Watt meer vermogen, terwijl een extra grafische kaart dat wel doet. Gevolg (afgezien van een grotere voeding): om 100 Watt extra te leveren, neemt die voeding minstens 125 Watt aan extra vermogen op. Het verschil van 25 Watt gaat op aan omvormingsverlies (warmte) in de voeding. Met de gegevens die hier staan kun je uitrekenen dat als je pc 8 uur per dag aanstaat, je 72 euro per jaar extra kwijt bent aan elektriciteitskosten, alleen voor die ene grafische kaart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
http://www.xs4all.nl/~caspersm/GoT/6600gt/5523.png
http://www.xs4all.nl/~caspersm/GoT/6600gt/5532.png
Dit komt in de buurt van 75% prestatiewinst. Als je een SLI opstelling koopt wil je wel met wat hogere instellingen spelen dan normaal en dan is de prestatiewinst dus ook hoger... Je moet beide situaties schetsen, niet alleen de situatie waarbij je op 1024x768 speelt met medium instellingen. De prestatiewinst kan dus veel hoger zijn dan 10%.

Momenteel zou ik ook absoluut geen SLI opstelling kopen en daar heb je ook gewoon gelijk in. Ik koop ook liever 1 goede kaart zonder gezeik ipv. 2 met SLI. Tenzij ATi dus met een oplossing komt waarbij je ook een echt fatsoenlijke prestatiewinst kunt boeken met 2 kaarten terwijl je niet persé 1600x1200 met high detail hoeft te spelen om die 75% prestatiewinst te bereiken.
Met de gegevens die hier staan kun je uitrekenen dat als je pc 8 uur per dag aanstaat, je 72 euro per jaar extra kwijt bent aan elektriciteitskosten, alleen voor die ene grafische kaart!
Ja, dat klopt, ik zou er zoieso vanuit principiele overwegingen op tegen zijn zoveel energie te verstoken, toch stem ik niet op groenlinks :) Ik verwacht wel dat het verbruik van PC's los van SLI zoieso zal toenoemen, gelukkig wordt dat geremd door de opkomst van LCD schermen (een 19" TFT verbruikt soms 100watt minder dan een CRT van gelijke grootte, toch weer net zoveel als een topvideokaart)

[ Voor 76% gewijzigd door Yokozuna op 16-03-2005 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
TrippleSix schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 07:15:
Een tweaker met een beetje geld koopt een prachtige sli opstelling van twee kaarten, geforce kaarten. Maar waarom heeft ati nooit de stap gedaan om ook hun kaarten in sli uitvoering te laten uitkomen?

Ligt dit aan het chipset van de ati kaarten? Of is het juist een bewuste keuze, dit lijkt me vreemd aangezien er behoorlijk wat geforce kaarten worden gekcoht omdat ze in sli opstelling kunne gezet worden. Dit vroeg ik me gewoon af weet iemand de reden(en)?
Omdat het NVidia is die de Voodoo technologie van 3Dfx heeft gekocht en daar kende men al SLI-opstellingen. Maar zoals anderen al schrijven zal ATI vast ook wel met een tegenhanger komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:44

Bever!

3

als je van plan bent om altijd op 1600x1200 te spelen met zeer hoge aa en af settings is het nog overkill. aangezien je dit tegenwoordig ook met een single card opstelling kan halen.
imho is het dus enorme overkill, en ik blijf dan ook liever bij 1 x850xt/6800ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat gaat nooit lukken, dat je een x800 naast een x600 zet want de ene heeft minder onbaord geheugen als de ander, als je dan spellen op hoog wilt spelen geeft dat problemen, of ze moeten het geheugen sharen, maar dan heb je weer latency problemen. Ik ben beniewud wat ervan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Beverhoofd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 16:18:
als je van plan bent om altijd op 1600x1200 te spelen met zeer hoge aa en af settings is het nog overkill.
Niet bij een 6600GT. Stel dat je een 6600GT hebt gekocht en je bent teleurgesteld, dan zet je er nog eentje bij. Das beter dan een nieuwe 6800GT/Ultra kopen omdat je in dit geval dan nog met een 6600GT zit waar je niets mee doet/ die je met verlies doorverkoopt. Beetje lompe situatie natuurlijk maargoed :)

edit: domme vraag. offtopic: Over tiling gesproken, wat is er gebeurd met het Tile Based Rendering? In spellen die hiervoor gemaakt waren (Serious Sam) kon een kaart toendertijd gewoon beter presteren dan een Geforce2 Ultra, ben de naam kwijt. Is dit allang in nieuwe ATi/nVidia kaarten geimplementeerd of?

[ Voor 77% gewijzigd door Yokozuna op 16-03-2005 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Yokozuna schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 16:35:
[...]

Niet bij een 6600GT. Stel dat je een 6600GT hebt gekocht en je bent teleurgesteld, dan zet je er nog eentje bij. Das beter dan een nieuwe 6800GT/Ultra kopen omdat je in dit geval dan nog met een 6600GT zit waar je niets mee doet/ die je met verlies doorverkoopt. Beetje lompe situatie natuurlijk maargoed :)
Waarom koop je dan niet meteen een 6800 Ultra? Die SLI-mogelijkheid is natuurlijk niet uitgevonden voor als je teleurgesteld bent over je huidige grafische kaart. Het kan daarom geen goed argument zijn om een SLI-oplossing te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Yokozuna schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 16:35:
[...]
Iemand trouwens al een idee wat de 'tiling' van ATi gaat inhouden?
Nogmaals, zie de first post van het [rml][ Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 15[/rml]. Daar staat een korte uitleg van wat supertiling precies is. :7

[ Voor 9% gewijzigd door CJ op 16-03-2005 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Waarom koop je dan niet meteen een 6800 Ultra?
Ja, daarom zei ik ook dat het een lompe situatie was. De enige situatie waarin een SLI config praktisch nut heeft blijft volgens mij toch de situatie van gamers met rijke ouders/ een goed betaald baantje die minder hechten aan prijs/prestatie verhouding, maar gewoon zo goed mogelijke prestaties willen. Volgens mij vertegenwoordigen die nog geen 1% van alle gamers, maargoed :) Had ook een beetje te vluchting gereargeerd op je post, wat ik vooral wilde zeggen is dat de prestatiewinst veel hoger kan zijn dan 10%.
Nogmaals, zie de first post van het [ Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 15. Daar staat een korte uitleg van wat supertiling precies is. :7
Dank.

[ Voor 29% gewijzigd door Yokozuna op 16-03-2005 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini
Even voor de duidelijkheid, we praten hier nu om wat het beste is, een dual sli opstelling met een 6600 gt, 6800 of 6800 gt (dual 6800 ultra lijkt me duidelijk dat die de beste is, maar das nadelig voor het budget). Of een single 6800 ultra. Een tijdje gelden heeft X-bit labs een grote test gedaan met dual sli opstellingen en single kaarten. Hier het nieuws http://www.tweakers.net/nieuws/36268

Even een voorbeeld, doom 3 op zn hoogst dus op 1600 x 1200, FSAA 4x + AF 8x/16x, daar presteren de sli opstellingen van 6600 gt en 6800 gt nagenoeg gelijk, en zijn ze minder dan een 6800 gt of een 6800 ultra single. Maar wel iets beter dan een x850 xt PE. Als je naar wat lagere resoluties gaat wordt het verschil tussen de sli's en de singels iets minder maar de singels blijven beter.

Bij andere spellen zal dit wel verschillen en niet alle spellen zijn getest met sli opstellingen, maar de sli opstellingen doen meestal een stuk minder onder de singele kaarten.

Die discussie is dus klaar, een sli opstelling koop je alleen voor het aanzicht.

BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TrippleSix schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 23:41:
Even voor de duidelijkheid, we praten hier nu om wat het beste is, een dual sli opstelling met een 6600 gt, 6800 of 6800 gt (dual 6800 ultra lijkt me duidelijk dat die de beste is, maar das nadelig voor het budget). Of een single 6800 ultra. Een tijdje gelden heeft X-bit labs een grote test gedaan met dual sli opstellingen en single kaarten. Hier het nieuws http://www.tweakers.net/nieuws/36268

Even een voorbeeld, doom 3 op zn hoogst dus op 1600 x 1200, FSAA 4x + AF 8x/16x, daar presteren de sli opstellingen van 6600 gt en 6800 gt nagenoeg gelijk, en zijn ze minder dan een 6800 gt of een 6800 ultra single. Maar wel iets beter dan een x850 xt PE. Als je naar wat lagere resoluties gaat wordt het verschil tussen de sli's en de singels iets minder maar de singels blijven beter.

Bij andere spellen zal dit wel verschillen en niet alle spellen zijn getest met sli opstellingen, maar de sli opstellingen doen meestal een stuk minder onder de singele kaarten.

Die discussie is dus klaar, een sli opstelling koop je alleen voor het aanzicht.
De discussie is absoluut niet klaar. Xbit heeft met verouderde drivers getest, daar lag het aan.

Op http://www.hexus.net/cont...?dXJsX3Jldmlld19JRD0xMDU4 wordt trouwens gezegd dat het mogelijk om SLi te gebruiken met 2 kaarten met verschillende biossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini
Oke dat heb ik over het hoofd gezien, maar het zou toch zo moeten zijn dat de beide ondersteuningen (dual sli en single kaarten) er beter van worden, het lijkt me toch sterk dat een driver een verschil van 10 fps op de allerhoogste instellinge kan goed maken en dan nog zijn ze nog maar gelijk de dual 6800 gt sli en de 6800 ultra, dus wil het enigzins zinvol worden om een duals sli te kopen moet een driver meer 15 fps goed maken, terwijl de driver ook nog eens een keer de 6800 ultra beter maakt.

Lijkt me alsnog niet haalbaar.

BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 11:15:
[...]
Op http://www.hexus.net/cont...?dXJsX3Jldmlld19JRD0xMDU4 wordt trouwens gezegd dat het mogelijk om SLi te gebruiken met 2 kaarten met verschillende biossen.
Een beetje beter lezen kan geen kwaad. De schrijver geeft aan dat het ook kan zijn dat de bios geflashed is. Dus dat van 2 verschillende biossen is nog niet zeker totdat het echt officieel bevestigd wordt. En dit was absoluut geen officiele bevestiging.
Having a sneaky peek around the back shows the stickers for the ROM versions on the boards. Now it's possible that Prolink flashed either board with a matching BIOS for the other one, but if they didn't, it possibly means the rules for SLI running might be different than first thought.
Op B3D is een interessant topic aan de gang over de mogelijkheid van verschillende kaarten, en daaruit blijkt dat er rekening moet worden gehouden met veel factoren zoals memchipsnelheid, voltages, core-revisie en nog wat andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 16:30:
dat gaat nooit lukken, dat je een x800 naast een x600 zet want de ene heeft minder onbaord geheugen als de ander, als je dan spellen op hoog wilt spelen geeft dat problemen, of ze moeten het geheugen sharen, maar dan heb je weer latency problemen. Ik ben beniewud wat ervan komt.
Wat ik tot nu toe heb gelezen (echter moeilijk te verfieeren) zou bij 2 verschillende ati kaarte naar de snleheid van de laagste kaart worden geschakeld. Dat zou in dit geval dus gewoon inefficient zijn (maar wel werken).

SLI is vooral voor de top of the line prestaties, en toevallig vinden veel websites jusit dit het meest interresant. Je kunt ook VEEEEL meer benchmarks vinden van een X800 dan een X600 terwijl de verkopen juist anderom in verhouding liggen. Maar als je de hoogste dmark prestatie wilt hebben kun je het best 2 van de duurste kaarten in SLI mode draaien, en deze over 6 maanden vervangen door wat dan weer het snelste is.

Als het waar is dat ATI de mogelijkheid gaat bieden om een 2e kaart erbij te prikken kan het interresant zijn om na 6 maanden een kaart te kopen die DAN het snelst is en dan de spelletjes in SLI mode draaien die met 2 kaarten sneller draaien als 1 kaart. omdat de geforce oplossing identieke kaarten nodig heeft is het bijkopen van een kaart redelijk risicovol aangezien die na 6 maanden vaak (net iets) andere specificaties hebben.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CJ schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 12:03:
[...]

Een beetje beter lezen kan geen kwaad. De schrijver geeft aan dat het ook kan zijn dat de bios geflashed is. Dus dat van 2 verschillende biossen is nog niet zeker totdat het echt officieel bevestigd wordt. En dit was absoluut geen officiele bevestiging.
Een beetje lezen kan geen kwaad. Ik zeg niet dat het een officiele bevestiging is, ik geef tenminste de link erbij in plaats van te blaten 'op b3d zeggen ze ditte en dan weer datte'.
Tuurlijk kan de bios geflashed zijn, wie zal het zeggen, of de bios kan ook niet geflashed zijn, misschien is er een andere sticker op geplakt zijn zodat het lijkt alsof het verschillende bios revisies zijn, zo geniepig zijn ze bij nv wel, het kan ook zijn dat elvis nog leeft en dat jij bij nvidia werkt.

Oh wat zou dat de ATi fans slecht uitkomen moest blijken dat je geen identieke nv kaarten nodig hebt en dat ATI wel kaarten van dezelfde serie zou vereisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 12:27:
[...]

Een beetje lezen kan geen kwaad. Ik zeg niet dat het een officiele bevestiging is, ik geef tenminste de link erbij in plaats van te blaten 'op b3d zeggen ze ditte en dan weer datte'.
Wat jij deed is meer dan wat jij claimt. Je schuift hier woorden in de mond van Hexus.net en doet hier voorkomen alsof het gewoon al bevestigd is dat het mogelijk is:
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 11:15:
[...]
Op Hexus.net wordt helemaal niet gezegd dat het mogelijk is om SLi te gebruiken met 2 kaarten met verschillende biossen. Daar ging het me even om. (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

TrippleSix schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 23:41:

Zo te zien begrijp jij de resultaten niet echt van die benchmark. |:( De reden dat die 2 6600 GT's en die 2 6800 GT's gelijk presteren en minder dan een single 6800 ultra is dat SLI helemaal niet werkt met doom3 icm. die verouderde driver. SLI kan dus ook nooit echt langzamer presteren dan een single kaart, SLI werkt wel of het werkt niet, maar het kan soms wel gebottlenecked worden door een te trage cpu, maar dan ligt het ook niet aan de SLI opstelling, maar aan de cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Maar dat is een andere discussie, het blijft nu wachten op hoe ATi's MVP gaat presteren en dan vooral in lagere resoluties met wat lager detail (1024 enz), nieteens persé voor het nut, maar voor het principe :)

[ Voor 104% gewijzigd door Yokozuna op 17-03-2005 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:43

Skyline GT-R

RB26DETT

Om heel eerlijk te zijn kijk ik persoonlijk meer uit naar ATi's R520 en die zijn prestaties dan naar ATi's MVP. Simpelweg omdat het een nieuwe core is die normaal minimum 2x zo goed gaat zijn als de vorige generatie... Toch veel interessanter dan een techniek waarmee je maximaal 75%-85% extra prestaties van krijgt, niet? Maar dit even ter zijde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Yokozuna schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 17:53:
Maar dat is een andere discussie, het blijft nu wachten op hoe ATi's MVP gaat presteren en dan vooral in lagere resoluties met wat lager detail (1024 enz), nieteens persé voor het nut, maar voor het principe :)
Daar is makkelijk antwoord op te geven, ATI's MPV zal net zo presteren als Nvidia's SLI in lage resoluties etc, want dan is de cpu toch bijna altijd de bottleneck, omdat je meer dan genoeg gpu power hebt. Bij dat soort lage instelling zal de performance door SLI/MPV altijd ook maar ongeveer 5%-20% zijn, omdat de cpu te traag is.

[ Voor 13% gewijzigd door Tyranium op 17-03-2005 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini
Dus dat wordt wachten, heeft nvidea al plannen voor dubbele cores op een kaart? Daar heb ik nog niks over gehoord.

BF2 stats

Pagina: 1