Yokozuna schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 15:36:
Is dit niet kort door de bocht? Voor een spel als Halflife2 geldt dat misschien, maar voor Doom3 toch echt niet. En ookal zou het gelden, je hebt altijd wel framedrops naar bijv. 20fps waardoor het spel tijdelijk minder speelbaar is, dit kan altijd verbeterd worden. Software ontwikkelaars hebben naar mijn idee absoluut geen moeite om de eisen van spellen mee te laten gaan met techn. ontwikkelingen als je soms ziet waar ze in in-game movies toe in staat zijn (Warhammer, Warcraft III).
Ja, het is inderdaad wat kort door de bocht

.
Dat wist ik niet, als dit waar is zou er na meer dan 5 jaar nauwelijks verbetering zijn gekomen t.o.v. 3dfx's oude SLI oplossing. Dat zou ik me schamen als nVidia.
Een goede marketeer schaamt zich nooit

De meerprijs kan beter tegen de prestatiewinst opwegen dan jij stelt, als je dezelfde kaart bijv. 2 jaar later koopt waardoor je hem voor 180 ipv. 350 euro kunt kopen.
Maar waarom zou je dan nu al geld investeren in een duurder moederbord en een duurdere grafische kaart? Als je over twee jaar een snellere grafische kaart koopt en de kaart die je nu koopt tegen die tijd afdankt ben je per saldo minder geld kwijt zonder prestatieverlies.
Zoals? CPU? Die vreet bijna net zoveel stroom. Een CPU van 2.0 of 2.4GHz zal waarschijnlijk ook niet meer dan 10% prestatiewinst opleveren en daar betaal je ook een hele grote meerprijs voor.
Het verschil is dat die snellere CPU ook voordeel oplevert als je niet aan het gamen bent.
Een snellere CPU trekt niet opeens 100 Watt meer vermogen, terwijl een extra grafische kaart dat wel doet. Gevolg (afgezien van een grotere voeding): om 100 Watt extra te leveren, neemt die voeding minstens 125 Watt aan extra vermogen op. Het verschil van 25 Watt gaat op aan omvormingsverlies (warmte) in de voeding. Met de gegevens die
hier staan kun je uitrekenen dat als je pc 8 uur per dag aanstaat, je 72 euro per jaar extra kwijt bent aan elektriciteitskosten, alleen voor die ene grafische kaart!
Een goede grap mag vrienden kosten.