Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 07:05:
Het is helemaal voor elkaar met de Wanadoo livebox. Vanmorgen de zaak geinstalleerd. Ik kan al de hele dag bellen zonder problemen. Verder heb ik een bekabeld netwerk draaien met 3 PC's. Heb eerst met een laptop direct op de livebox naam en password ingevoerd. Hierbij de CD van Wanadoo niet gebruikt. Toen was de telefoon direct OK. Vervolgens heb ik m'n Draytek router achter de livebox gehangen. Ik gebruik de Draytek router overigens als switch. Dit doe je door DHCP uit te schakelen in de router en de kabel vanuit de livebox niet in de Wan-poort te hangen, maar gewoon in 1 van de 4 Lan-poorten. Moest een beetje pielen met de instellingen van Norton Firewall, maar het was al snel helemaal voor elkaar. Nog bedankt voor de tips. Helemaal happy!
Ik zit ook met een zelfde soort probleem. Ik heb hier alleen 4 pc's die op internet moeten kunnen, en nog een laptop die ook (als het kan draadloos) op internet moet kunnen. Verder heb ik een router (Sweex Wireless Broadband Router 11G (LC000070)). Daar zitten 4 poorten voor pc's in en nog een uplink die nu aan m'n kabelmodem hangt.
Ik heb al wel geprobeerd om de Livebox gewoon met de router te verbinden via de uplink. Ik krijg wel verbinding met de Livebox, ik kan er gewoon inkomen, maar geen internet. De IP-ranges van de router en de Livebox verschillen ook. Router: 192.168.123.*** en de Livebox 192.168.5.***
Kan ik er ook een gewone switch aanhangen, dus direct achter de Livebox? In de Livebox staat DHCP aan. Ik kan ook gewoon op internet als ik m'n laptop direct aansluit op de Livebox.
Nog een vraag.
Heeft iemand enig idee wat ik moet instellen voor Azureus? Hij geeft alleen maar gele smiley's weer. Als je die wizard doet met Azureus geeft ie een NAT error. Normaal zette ik een poort open in mijn router en dat werkte prima, voor Azureus en Emule, maar ik kan hier niets over vinden in de Livebox.
Bestaat er ook nog een leesbare duidelijk handleiding voor de Livebox? Dus niet in het frans, want mijn frans is niet zo best meer. Bij voorkeur in nederlands of engels.
Zie hieronder:
[edit]
Engelstalige handleiding Livebox:
http://lgsagem.free.fr/Te...20(livebox)%20ENGLISH.pdf
Franstalige handleiding over het openen van poorten voor eMule en dergelijke:
http://lgsagem.free.fr/Te...20et%20serveurs%20LAN.pdf
[edit2]
Op
een ander forum kwam ik onderstaand bericht tegen:
Hallo allemaal,
Ik heb er ook enige tijd ingestoken uit te zeken of de PC's bij mij in dezelfde range Ip-adressen kunnen werken, maar dat kan volgens mij maar op een manier: een netwerkswitch tussen PC's en Livebox, ik gebruik zelf de lan 5 port switch van sweex, werkt prima.
Groet.
* Jozz gaat vanmiddag even een switch halen en kijken of dat werkt.
[edit3]
Het werkt. Ik heb net een switch er aan gehangen, een paar pc's er aan het werkt gewoon. Geniaal.
* Jozz is blij.
[
Voor 45% gewijzigd door
Jozz op 25-04-2005 14:13
]
Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)