Toon posts:

router achter Wanadoo livebox

Pagina: 1
Acties:
  • 3.836 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In afwachting van livebox. Wil mijn huidige (niet-draadloze)Draytek router achter de livebox plaatsen. Ik dacht de volgende stappen te nemen:
- hoofd PC direkt aan livebox hangen en deze installeren met de CD(livebox heeft nu verbinding)
- als alles werkt, ook telefonie, router er tusssen plaatsen
- IP adres(waar te vinden?) van livebox aan router toekennen
- als ook dit werkt, andere PC's aan router hangen en configureren, waarbij ik de CD volgens mij niet nodig heb
Vragen: Zijn dit de juiste stappen? Rode of gele uitgang van livebox gebruiken? Lees hierover tegenstrijdigheden op dit forum. Waar moet ik nog meer op letten?

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

De livebox is zelf al een router. Je kan dus netzogoed er een switch tussenzetten (of de router, maar dan met routerfuncties uit, als dat kan). 2 routers na elkaar maakt het namelijk wel wat ingewikkelder. Je gebruikt de gele uitgang. IP-adres staat in meerdere topics/handleidingboekje.

Verwijderd

Topicstarter
Het is helemaal voor elkaar met de Wanadoo livebox. Vanmorgen de zaak geinstalleerd. Ik kan al de hele dag bellen zonder problemen. Verder heb ik een bekabeld netwerk draaien met 3 PC's. Heb eerst met een laptop direct op de livebox naam en password ingevoerd. Hierbij de CD van Wanadoo niet gebruikt. Toen was de telefoon direct OK. Vervolgens heb ik m'n Draytek router achter de livebox gehangen. Ik gebruik de Draytek router overigens als switch. Dit doe je door DHCP uit te schakelen in de router en de kabel vanuit de livebox niet in de Wan-poort te hangen, maar gewoon in 1 van de 4 Lan-poorten. Moest een beetje pielen met de instellingen van Norton Firewall, maar het was al snel helemaal voor elkaar. Nog bedankt voor de tips. Helemaal happy!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 22:02
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 07:05:
Het is helemaal voor elkaar met de Wanadoo livebox. Vanmorgen de zaak geinstalleerd. Ik kan al de hele dag bellen zonder problemen. Verder heb ik een bekabeld netwerk draaien met 3 PC's. Heb eerst met een laptop direct op de livebox naam en password ingevoerd. Hierbij de CD van Wanadoo niet gebruikt. Toen was de telefoon direct OK. Vervolgens heb ik m'n Draytek router achter de livebox gehangen. Ik gebruik de Draytek router overigens als switch. Dit doe je door DHCP uit te schakelen in de router en de kabel vanuit de livebox niet in de Wan-poort te hangen, maar gewoon in 1 van de 4 Lan-poorten. Moest een beetje pielen met de instellingen van Norton Firewall, maar het was al snel helemaal voor elkaar. Nog bedankt voor de tips. Helemaal happy!
Ik zit ook met een zelfde soort probleem. Ik heb hier alleen 4 pc's die op internet moeten kunnen, en nog een laptop die ook (als het kan draadloos) op internet moet kunnen. Verder heb ik een router (Sweex Wireless Broadband Router 11G (LC000070)). Daar zitten 4 poorten voor pc's in en nog een uplink die nu aan m'n kabelmodem hangt.

Ik heb al wel geprobeerd om de Livebox gewoon met de router te verbinden via de uplink. Ik krijg wel verbinding met de Livebox, ik kan er gewoon inkomen, maar geen internet. De IP-ranges van de router en de Livebox verschillen ook. Router: 192.168.123.*** en de Livebox 192.168.5.*** :|

Kan ik er ook een gewone switch aanhangen, dus direct achter de Livebox? In de Livebox staat DHCP aan. Ik kan ook gewoon op internet als ik m'n laptop direct aansluit op de Livebox.

Nog een vraag.
Heeft iemand enig idee wat ik moet instellen voor Azureus? Hij geeft alleen maar gele smiley's weer. Als je die wizard doet met Azureus geeft ie een NAT error. Normaal zette ik een poort open in mijn router en dat werkte prima, voor Azureus en Emule, maar ik kan hier niets over vinden in de Livebox.
Bestaat er ook nog een leesbare duidelijk handleiding voor de Livebox? Dus niet in het frans, want mijn frans is niet zo best meer. Bij voorkeur in nederlands of engels.
Zie hieronder:

[edit]
Engelstalige handleiding Livebox: http://lgsagem.free.fr/Te...20(livebox)%20ENGLISH.pdf

Franstalige handleiding over het openen van poorten voor eMule en dergelijke:
http://lgsagem.free.fr/Te...20et%20serveurs%20LAN.pdf

[edit2]
Op een ander forum kwam ik onderstaand bericht tegen:
Hallo allemaal,

Ik heb er ook enige tijd ingestoken uit te zeken of de PC's bij mij in dezelfde range Ip-adressen kunnen werken, maar dat kan volgens mij maar op een manier: een netwerkswitch tussen PC's en Livebox, ik gebruik zelf de lan 5 port switch van sweex, werkt prima.

Groet.
* Jozz gaat vanmiddag even een switch halen en kijken of dat werkt.

[edit3]
Het werkt. Ik heb net een switch er aan gehangen, een paar pc's er aan het werkt gewoon. Geniaal. 8)

* Jozz is blij.

[ Voor 45% gewijzigd door Jozz op 25-04-2005 14:13 ]

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

• Fraske
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-12 14:32
Nog een vraagje,
Hoe zit het als je een wireless router hebt met modem ingebouwd SMC7804WBRA (datasheet http://www.smc.com/files/AW%5CDS_SMC7804WBRA_FINAL.pdf, http://www.smc.com/files/AQ%5CSMC_7804WBRA_User_Guide.pdf user guide, Geeft de livebox dan nog de ip adressen uit? en kun je dan ook je NAT instellen op de livebox of op de router?

Verwijderd

ik word echt gek van die livebox..

nou heb ik de DHCP uitgezet dmv een topic dat ik tegenkwam op Fok! (niet slaan)
http://forum.fok.nl/topic/821379/1/50

vervolgens dat ding op een switch aangesloten (via de router doet internet het niet, terwijl het wel van groot belang is dat het via de router gaat werken (deze is wireless, de switch dus niet)

zou het kunnen als ik de switch nu koppel met de wireless..dat het dan zou werken?

• Pozo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 13:20
Beetje dood topic wel dit ;)
Bij mij hier werkt het door bij de draadloze router (een USR 8054 in mijn geval) het routergedeelte uit te zetten waardoor het in principe een draadloze switch word. Vervolgens kabeltje van router -> livebox & klaar.
DHCP op de livebox staat gewoon nog aan, maar uit op de router (nooit twee tegelijk aanzetten natuurlijk). De firewallinstellingen moet je ook alleen maar op de LB doen, de router werkt als doorgeefluik.
Ik heb ook al mijn IP instellingen handmatig gedaan maar met de DHCP werkt het ook prima.
Je netwerk moet wel per se op de ip range van de LB gezet worden.

Trouwens: die is ineens veranderd bij mij, meer mensen daar last van? Hij zat eerst op 192.168.5.* en nu ineens op 192.168.1.* :? Uit zichzelfd gebeurt in de nacht van afgelopen zaterdag op zondag. Ik dacht nog dat mn lanpoort ineens stuk was, helemaal gekloot om het ding via usb aan de praat te krijgen waardoor de rest van mn windows netwerkinstellingen brak is geworden :-S

Commodore 64 = tha bomb

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-12 09:13
Ff een schopje, want mij lukt het niet om mijn draadloze verbinding te laten werken.

Ik had altijd een switch achter de Livebox hangen welke perfect werkte. Nu echter een laptop aangeschaft dus ik wilde draadloos. Daarvoor een Asus WL-520G draadloze router aangeschaft en deze op een poortje van mijn switch aangesloten (LAN van switch -- WAN van router)

Daarna mijn laptop verbonden met de router(eerst maar wired) en deze krijgt nu keurig een IP adres van de router welke in dezelfde range ligt als degene uitgegeven door de Livebox.

DHCP uitgezet in de router..

Maar geen internet :? Ook kan ik geen verbinding leggen met de andere PC's in het netwerk. Wat moet ik naast het uitzetten van de DHCP server in de router nog meer doen om dit werkend te krijgen, want blijkbaar kan het wel.

Wat wel raar is: als ik op de laptop naar 192.168.1.1 ga kom ik op de router, doe ik dat echter op de vaste PC dan kom ik in de Livebox. Dat kan haast niet goed zijn ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Sensei_D op 15-07-2006 15:45 ]

sensei_d.fpv channel

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 08:03

SeatRider

Hips don't lie

Sensei_D schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 15:39:
Ff een schopje, want mij lukt het niet om mijn draadloze verbinding te laten werken.

Ik had altijd een switch achter de Livebox hangen welke perfect werkte. Nu echter een laptop aangeschaft dus ik wilde draadloos. Daarvoor een Asus WL-520G draadloze router aangeschaft en deze op een poortje van mijn switch aangesloten (LAN van switch -- WAN van router)

Daarna mijn laptop verbonden met de router(eerst maar wired) en deze krijgt nu keurig een IP adres van de router welke in dezelfde range ligt als degene uitgegeven door de Livebox.

DHCP uitgezet in de router..

Maar geen internet :? Ook kan ik geen verbinding leggen met de andere PC's in het netwerk. Wat moet ik naast het uitzetten van de DHCP server in de router nog meer doen om dit werkend te krijgen, want blijkbaar kan het wel.
Je moet DHCP gebruiken van je livebox, en dus de livebox op de router aansluiten met behulp van 1 van de 4 lanporten, NIET de WAN poort.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Macsylver
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:32
Hier is alles gewoon gelukt met Wanadoo live box + Sitecom WL-114v2

Wanadoo live box:
UTP cable in Poort 1

Sitecom WL-114v2:
UTP cable uit livebox in WAN
Volgende gegevens meegegeven en klaar was het...

Subnet Masker 255.255.255.0
Gateway 192.168.1.1
Domein Naam Server 192.168.1.1

DHCP staat bij mij ook gewoon nog aan...

Nu 2 maal WiFi 1x livebox en 1 x de sitecom

Achter me sitecom bevinden zich:
2 computers (utp verbonden, samen in netwerk wat anders dus niet kon)
1 Psp (WiFi)
1 x Nokia N80 (WiFi)

en de WiFi aparaten kunnen natuurlijk nog altijd met WiFi inlogen op de livebox.

Alles werkt perfect vrijwel geen sneheidsverlies telefonie werkt natuurlijk ook nog steeds + al het genoemde voordeel je hebt een netwerk tussen je pc's

[ Voor 5% gewijzigd door Macsylver op 15-07-2006 15:48 ]

The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-12 09:13
SeatRider schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 15:45:
[...]

Je moet DHCP gebruiken van je livebox, en dus de livebox op de router aansluiten met behulp van 1 van de 4 lanporten, NIET de WAN poort.
Heb dit nu geprobeerd, situatie is nagenoeg hetzelfde, alleen kan ik nu niet meer inloggen op mijn router :?

Misschien een noob vraag, maar hoe kan ik eigenlijk te weten komen op welk ip mijn router zit binnen het netwerk van mijn Livebox?

sensei_d.fpv channel

• Tiffanylampje
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-12 10:16
Pozo schreef op maandag 20 februari 2006 @ 16:52:
Beetje dood topic wel dit ;)
Bij mij hier werkt het door bij de draadloze router (een USR 8054 in mijn geval) het routergedeelte uit te zetten waardoor het in principe een draadloze switch word. Vervolgens kabeltje van router -> livebox & klaar.
En hoe doe ik dit???

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Je hoeft geen DHCP te gebruiken van de livebox. Verkrijg op 1 pc een ip via DHCP en schrijf de dns gegevens over. Daarna kun je gewoon een fixed ip adres toewijzen aan je pc, zolang je de dns gegevens maar goed invult, dan heb je altijd hetzelfde ip.

Als je per se een router achter de livebox wilt zetten lijkt het mij het makkelijkste om een bij geavanceerd onder firewall en dan nat policies een nat publiek adres toe te kennen aan het ip adres dat je router achter de LB krijgt. Dit is volgens mij zoies als een DMZ, oftewel al het verkeer wordt doorgestuurd naar je router achter de LB. Die kun je dan weer gebruiken om poorten etc toe te wijzen.

• Silverline
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:35

Silverline

pisanggoreng

en wat als ik op poort 2 ook een laptop oid wil aansluiten??

is het beter dan om dhcp in livebox aan te laten en in die router uit tezetten??? ligt dat aan de router??
Pagina: 1