Toon posts:

[XP] Dual boot xp/xp*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb overal gezocht maar niets gevonden dus kom niet verder meer.
ik heb nu 3 partities. c:\win98 d:\winxp e:\opslag nou wil ik win 98 verwijderen en daar een clean install xp opgooien zodat ik op c:nieuwe install xp en op d: oude install xp heb.nou is mijn vraag? is dit mogelijk? en hoe moet/kan ik eventueel een boot.ini aanpassen/nieuwe maken met kladblok? wat moet er in staan eventueel?. bvd

• Leutje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Leutje

o7

Egenlijk heel simpel :+
Stop je windows XP cd in de drive. Instaleren die hap. Kiezen voor volledige instalatie en dan natuurlijk C:\ kiezen als partitie (half) uurtje wachten. En als alles klaar is reboot hij vanzelf met een mooi boot menu :)
ALs je niks kiest in dat menu zal hij vanzelf de laatst geinstaleerde XP kiezen na 30 seconden.

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Verwijderd

Topicstarter
kwas bang dat ik mijn d:\xp zou verliezen omdat ik c:\ formateer met een bootcd en dan vanaf de xpcd setup run. en zo dus de boot.ini op c: verlies omdat ik hem formateer.

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

c: formateren is dan geen goed plan nee ;)
Maar waarom formateren? Deleten van win98 map en zooi volstaat ook

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 03:57:
kwas bang dat ik mijn d:\xp zou verliezen omdat ik c:\ formateer met een bootcd en dan vanaf de xpcd setup run. en zo dus de boot.ini op c: verlies omdat ik hem formateer.
Is daar iets mis mee dan? Ten eerste heb je dat ding zo teruggezet en ten tweede heb je dan een schone partitie. Dat is altijd beter dan alleen de 98 meuk wegtiefen, aangezien je dan alsnog handmatig naar NTFS kunt gaan converteren.

Het terugzetten kan zelfs door als je je nieuwe XP hebt, de recovery console op de HD te installeren (of van CD te booten, maar op je HD is wel handig) en te kiezen voor de oude XP install. Ram je daarna fixboot in, dan zou het alsnog goed moeten gaan. Werkt dan niet, kun je altijd nog notepad pakken, een boot.ini is niet zo ingewikkeld :)

Verwijderd

Topicstarter
Werkt dan niet, kun je altijd nog notepad pakken, een boot.ini is niet zo ingewikkeld
dat is het juist. wat moet daar in komen te staan? als ik op c:\clean install xp na format. en d:\bestaande xp die er nu op zit. zodat ik 2x xp heb nieuw en oud(ivm passw.etc)

zo is hij nu:

[boot loader]
timeout=10
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Windows XP" /fastdetect
C:\="Microsoft Windows

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03 08:09
hier stond iets overbodigs

[ Voor 255% gewijzigd door benedictuz op 17-03-2005 02:03 ]

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bij mij issie

code:
1
2
3
4
5
boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptOut

Met WinXP op C:\
Als je dat laatste regeltje dus toevoegt aan die van jou (of je eigen copy-paste en partition(2) verandert in (1) zouden ze beide in je lijstje moeten komen te staan.
DMV het aanpassen van de default en de tijd kan je het verder aanpassen aan je wensen.
Pagina: 1