[PHP] Links verkorten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ik had een vraagje over php en daar ben ik best wel veel mee bezig alleen in veel scripts die je maakt moet er natuurlijk ook gegevens naar de volgende pagina. Nou weet ik 1 methode wel, maar er zal toch ook een alternatief moeten zijn ? voorbeeldje

Pagina1.php

staat een klein formpje met --- Naam
--- Achternaam

en een button volgende.

als je nu volgende klikt gaja naar link "http://www.sitenaam.com/pagina2.php?naam="tom"&achternaam="onbekend"

Pagina2.php

pakt de gegevens op door middel van : <?php $naam= $_GET['naam']; ?> en je hebt je naam op pagina 2 ontvangen,

nou is mijn vraag aangezien ik er soms tientallen moet doorlinken, hoe ik dat met middel van een encryptie (pagina2.php?=skhsajhfjghdsgh38rwhf noem maar ff wat :P ) of het liefst met helemaal nix achter de pagina naam kan opvragen. dus gewoon pagina2.php

alvast bedankt, want ik vind het geen porem met al die toevoeginen achter de pagina naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sessions.

Niet dat dat fijn is...je kan niet zo even een URL copy/pasten. Ik zou gewoon met GET-strings werken, eventueel gemaskeerd met mod_rewrite.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:39

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Het formulier via POST versturen in plaats van GET?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is alleen dus dat op pagina1 bv om de naam word gevraagt, op pagina 2 om de achternaam en pagina3 dus beide weergeeft dus moet naam langs pagina 2 ik gebruik daarvoor nu :
<input type="hidden" name="naam" value="<?=$_GET['naam'] ?>"> kan ik dat dan nog steeds gebruiken via post ipv get ? en bij POST komt dus GEEN http://www.domeinnaam.com..."&achternaam="nietbekend" maar gewoon http://www.domeinnaam.com/pagina3.php ? en hoe moet ik die dan op de volgende pagina aanroepen in php ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Natuurlijk, hidden invoervelden kun je ook via post versturen.

Gebruik POST als je niet wilt dat de zooi in je URL komt, en als je data stiekum mee wilt smokkelen gebruik je hidden velden in je form.

Controleer trouwens wel ELKE keer de inhoud van je hidden forms, en niet alleen als de data van een invoerveld naar een hidden form gaat (de eerste keer dus), want technisch gezien is het mogelijk om tussentijds de inhoud van hidden forms te manipuleren ook al zijn ze hidden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt voor de reakties het werkt goed met post stuit alleen nog tegen een probleem , 1 link gaat via een hyperlink in php en word op deze manier naar de volgende pagina verwezen, dan is het natuurlijk logisch dat die troep achter de pagina naam kotm heeft iemand een sugestie hoef ik dit alsnog via een hyperlink kan versturen zonder dat iemand die troep achter een link ziet ?

echo "Het domein ".$_POST['domein_name'].".".$_POST['domein_ext']." is <b>beschikbaar</b> voor registratie<br><br><a href=\"".$path."stap2webhost.php?domain=".$_POST['domein_name']."&id=".$_POST['id']."&ext=".$_POST['domein_ext']."\">Bestel >></a>";

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 00:46:
het probleem is alleen dus dat op pagina1 bv om de naam word gevraagt, op pagina 2 om de achternaam en pagina3 dus beide weergeeft dus moet naam langs pagina 2 ik gebruik daarvoor nu :
<input type="hidden" name="naam" value="<?=$_GET['naam'] ?>"> kan ik dat dan nog steeds gebruiken via post ipv get ? en bij POST komt dus GEEN http://www.domeinnaam.com..."&achternaam="nietbekend" maar gewoon http://www.domeinnaam.com/pagina3.php ? en hoe moet ik die dan op de volgende pagina aanroepen in php ?
Hetzelfde als GET maar dan met de POST-array? :?
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 01:43:
Oke bedankt voor de reakties het werkt goed met post stuit alleen nog tegen een probleem , 1 link gaat via een hyperlink in php en word op deze manier naar de volgende pagina verwezen, dan is het natuurlijk logisch dat die troep achter de pagina naam kotm heeft iemand een sugestie hoef ik dit alsnog via een hyperlink kan versturen zonder dat iemand die troep achter een link ziet ?
Heb je mijn vorige post gelezen?

[ Voor 33% gewijzigd door NMe op 16-03-2005 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry maar zou je een vorobeeldje willen geven hoe ik "mod_rewrite" moet toepassen in een url en een form ? nog nooit van gehorod dus weet niet precies waar ik dat moet gebruiken, maja ind misschien wel een betere optie :) maar wat bedoel je precies met gemasked ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:14

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 01:48:
sorry maar zou je een vorobeeldje willen geven hoe ik "mod_rewrite" moet toepassen in een url en een form ? nog nooit van gehorod dus weet niet precies waar ik dat moet gebruiken, maja ind misschien wel een betere optie :) maar wat bedoel je precies met gemasked ?
Zelf uitzoeken in dat geval. Hier op GoT gaan we er vanuit dat je zelf eerst opzoek gaat voordat je hier een vraag stelt.
Als je in google "mod_rewrite" in tikt kom je ladingen bruikbare links tegen. Hetzelfde geld voor de GoT search getuige het topic dat NMe aangeeft :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1