[XP] Moederbord/Proc/mem vervangen

Pagina: 1
Acties:

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
In hoeverre blijft Win XP werken als ik het geheugen, memory en de processor vervang? Overige hardware blijft gelijk. De Win XP installatie staat op een SATA schijf die via een Promise kaart wordt aangestuurd. Blijft dit werken?

Ja ik kan waarschijnlijk beter een herinstall doen, wil dat ook graag doen alleen nu nog even niet :)

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-04 22:00
Grote kans dat je dan BSOD's krijgt omdat er apparaten verkeerd aangestuurd worden ivm drivers van het oude bord.
Als je alle oude drivers die ook maar iets met het bord te maken hebben verwijderd voor je het zaakje gaat vervangen (chipset drivers, drivers van on-board mobo gedoe), heb je nog kans dat Windows XP gewoon drivers gaat installeren voor de "nieuwe gevonden hardware".

Zoals ik al zei, je hebt dan een kans. En als het al lukt, dan kan je alsnog beter gewoon zo snel mogelijk formatteren, aangezien je dan nog wel kans op conflicten en dergelijke hebt en er gewoon een hele hoop troep blijft hangen van de oude drivers en oude mobo.

Het is mij lange tijd geleden weleens gelukt, maar lekker draaide het niet. Maar als je het gaat proberen, wens ik je veel succes! :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-04 17:12

TheBorg

Resistance is futile.

In de titel staat "Moederbord/Proc/mem", in je post staat "geheugen, memory en de processor". In het laatste geval is het geen probleem, in het eerste geval raad ik aan om XP opnieuw te installeren.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mja ik gebruik niets onboard, behalve de twee IDE controllers en USB controller. De rest van de zooi is ook uitgeschakeld in de BIOS dus ook niet geinstalled onder WinXP Video gaat via AGP, Netwerk via netwerkkaart, Audio via een Audigy.... dus er moet toch wel een kansje zijn?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

'geheugen, memory en proc' :? Zolang je je mobo niet vervangt en bv. een Athlon xp niet door een sempron vervangt mag dat geen al te grote problemen geven. Als je je mobo vervangt door een ander met dezelfde chipset, misschien lukt dat nog net. Met een andere, no way.

En wat ga je nu eigenlijk allemaal vervangen? Want je topic title & post-inhoud komen niet echt overeen...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
In principe moet dit geen problemen opleveren. Zelfs een HD met een Windows 98 (niet SE) waarvan de PC dood was gegaan kon ik probleemloos overzetten (dus *alles* was ineens anders). Je krijgt alleen 33 'hardware detected' wizards en je hebt zeker je CD nodig, maar in principe moet het geen probleem zijn. Windows is intelligent genoeg om te merken dat je shit vervangen hebt en om nieuwe drivers te installeren :)
Pagina: 1