[XP] File sharing en onzichtbare directories

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weer wat nieuws:

Ik heb op mijn server (WinXP Pro SP2) een directory die ik wil sharen op mijn netwerk (zeg Share1). De betreffende directory bevat een aantal subdirectories.
Als ik nu via een andere pc in mijn netwerk deze Share1 benader, kan ik niet alle subdirectories binnen die Share1 zien (ze zijn er wel: als ik handmatig de naam invoer in de explorer vindt ie hem wel...). Welke directories ik niet zie lijkt willekeurig, maar het zijn wel steeds dezelfde (na herstarten, opnieuw installeren netwerk, etc.)

Share ik nu de complete schijf waarop de eerstgenoemde Share1 staat als Share2, dan kan ik via een andere computer wel alle subdirectories van de volledige harde schijf zien, maar nog steeds niet via Share1.

Iemand (al dan niet briljante) ideeen?

Remko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 11:47
Hmmm, dit is een lastige. Zijn de mappen lokaal verborgen? Heb je bij het delen gebruik gemaakt van dollartekens? Gebruik je het eenvoudig delen van bestanden of klassiek delen? Heb je binnen die map share1 nog andere mappen gedeeld?

[ Voor 45% gewijzigd door Double J op 15-03-2005 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, beide shares zijn hele 'normale' shares.

Remko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 11:47
Wat gebeurt er als je een van de mappen die niet te zien zijn ook deelt? Wat gebeurt er als je de map die niet te zien is eruit haalt en in een andere gedeelde map zet?
Misschien helpt het om een nieuwe map aan te maken, daar de bestanden en mappen van de oude map in zetten. En deze nieuwe map delen, de oude map weghalen.

Ik zat ook nog aan machtigingen te denken, maar dat is ook niet logisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
> Wat gebeurt er als je een van de mappen die niet te zien zijn ook deelt?

Dan krijg ik die nieuwe share gewoon te zien, maar het heeft geen effect op de zichtbaarheid in de eerste share.

> Wat gebeurt er als je de map die niet te zien is eruit haalt en in een andere gedeelde map zet?

Dan is hij wel zichtbaar. En als ik hem dan weer terugzet is hij weer weg.

> Misschien helpt het om een nieuwe map aan te maken, daar de bestanden en mappen van de oude map in zetten. En deze nieuwe map delen, de oude map weghalen.

Heb ik geprobeerd, zelfs op een andere harde schijf. Maar dat garandeert niet dat ik dan alle subdirectories wel zie... helaas. Het is nu al zo ver dat ik in de treeview een directory wel zie, maar aan de rechterkant (hoe heet dat stuk eigenlijk?) niet...

Het lijkt er toch op dat hij op de een of andere manier denkt dat de map niet geshared is... terwijl dat wel zo is. Ik ga nog wat prutsen, kijken of ik iets kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Staan de permissies op de goede overname ingestelt? Als dat niet zo is, dan zou het zou kunnen zijn dat als je de top-level dir wel kunt zien, maar de rest niet. Het is dan weer wel mogelijk zo de rechten te construeren dat als je een directory-naam weet, je er daadwerkelijk inkunt. Er staat wel een howto over in de sticky bovenaan, heb je die al bekeken? :)
Pagina: 1