[XP] Directory transparant naar andere laten verwijzen

Pagina: 1
Acties:

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb dit probleem:

Vroeger stonden bestanden in een dir: D:\_projects.
Nu staan ze in: D:\My Documents\Projects

Nu wil ik dat als een programma zoekt in D:\_projects, hij verwezen wordt naar de nieuwe directory. Dus dat ik een soort van "shortcut" directory maak, maar ik heb een shortcut naar de nieuwe directory gemaakt maar daar trapt 3dstudioMAX niet in.

Bijv: Max zoekt tijdens het laden van een max file texturen in d:\_projects, maar die bestaat dus niet meer.

Is dit mogenlijk? Een soort subst maar dan voor dir's ofzo?

specs

• maratropa
  • Niet online
O is er geen koene ridder met een tip? O+

specs

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:45

St@m

@ Your Service

lukt dat niet met tweakui?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-03 23:48

Gerco

Professional Newbie

Onder *nix heet dit een symbolic link (of symlink), misschien kom je met die zoekterm wat verder. Ik dacht dat NTFS het ook kan, maar er zitten standaard in Windows geen tools voor. Misschien in de resource kit ?

Edit:
Programma gevonden: Winbolic Link

Lees die hele pagina, in het bijzonder de secties Differences between Shell links and Junctions en Junction Warnings als je data je lief is!

Een ander programma is Junction van SysInternals.

[ Voor 53% gewijzigd door Gerco op 17-03-2005 13:32 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• FoxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Je kunt ook de resource kit voor windows 2003 downloaden. Daar zit linkd.exe bij. Ik heb dat gebruikt om mijn Documents and Settings naar een andere HDD te zetten. Ik ben toch blij dat dit soort dingen onder linux een stuk makkelijker werken.

Link naar Windows Server 2003 Resource Kit:
http://www.microsoft.com/...8c4790cffd&displaylang=en

Edit:

Nog even een linkje met wat info over linkd.exe:
http://www.microsoft.com/...l/techref/en-us/linkd.asp

[ Voor 24% gewijzigd door FoxMan op 17-03-2005 13:36 . Reden: Linkje naar info over linkd.exe ]

LinuxFox, because penguins aren't even furry

• maratropa
  • Niet online
Daar heb ik volgens mij wat aan!

O+

specs

Pagina: 1