wegens vaagheid durf ik de vraag haast niet te stellen... toch einde ten einde raad:
mobo: msi kt7 pro 2
proc: duron 1300 mhz
2 branders: lite-on (dvd-rw en cd-rw)
2 hdd: beide maxtor (1 van 5200 30GB, 1 van 7200 40GB)
650mb intern
altijd tevreden windows 2000 gebruiker. Nu echter problemen en het valt mij op dat deze problemen zich voordoen bij:
- mp3's (zowel luisteren (winamp) als bewerken (soundforge / cooledit pro)
- branden van audio cd's
bij de bovenstaande werkzaamheden hangt de pc. Bij het luisteren van mp3's heb ik vaak nog mazzel en gaat het niet vaak fout (zou eigenlijk nooit fou tmoeten gaan, maar toch) en bij het branden van audio cd's blijft ie altijd hangen rond de 89 % en dan ben ik nog niet eens aan het overburnen.
zelf heb ik een vaag vermoeden dat het misschien een brakke codec issue is, doch lijkt mij dit hoogst onwaarschijnlijk. Ook denk ik dat het zeker niet kan liggen aan het hele IDE verhaal in de kast. Het heeft namelijk altijd wel gewerkt. Geprobeerd heb ik:
- virusscanner uitgezet
- op mindere snelheden branden
- andere aspi drivers
- verschillende mp3 codecs
het mocht niet baten.... hopelijk ondervindt iemand dezelfde problemen en heeft iemand een oplossing?
mobo: msi kt7 pro 2
proc: duron 1300 mhz
2 branders: lite-on (dvd-rw en cd-rw)
2 hdd: beide maxtor (1 van 5200 30GB, 1 van 7200 40GB)
650mb intern
altijd tevreden windows 2000 gebruiker. Nu echter problemen en het valt mij op dat deze problemen zich voordoen bij:
- mp3's (zowel luisteren (winamp) als bewerken (soundforge / cooledit pro)
- branden van audio cd's
bij de bovenstaande werkzaamheden hangt de pc. Bij het luisteren van mp3's heb ik vaak nog mazzel en gaat het niet vaak fout (zou eigenlijk nooit fou tmoeten gaan, maar toch) en bij het branden van audio cd's blijft ie altijd hangen rond de 89 % en dan ben ik nog niet eens aan het overburnen.
zelf heb ik een vaag vermoeden dat het misschien een brakke codec issue is, doch lijkt mij dit hoogst onwaarschijnlijk. Ook denk ik dat het zeker niet kan liggen aan het hele IDE verhaal in de kast. Het heeft namelijk altijd wel gewerkt. Geprobeerd heb ik:
- virusscanner uitgezet
- op mindere snelheden branden
- andere aspi drivers
- verschillende mp3 codecs
het mocht niet baten.... hopelijk ondervindt iemand dezelfde problemen en heeft iemand een oplossing?