gaarne BIOS van Ati 9250 (Liefst ASUS) wegens flash 'foutje'

Pagina: 1
Acties:

• arjenhiemstra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:09
Zou iemand met een Ati 9250 kaart (Liefst de ASUS A9250) mij uit de brand willen helpen? Ik heb namelijk de verkeerde BIOS geflashed naar mijn ASUS A9250 en de backup die ik gemaakt had blijkt ook corrupt... 8)7

Met het programma flashrom of atiflash (http://www.techpowerup.com/bios/) kun je onder DOS met het commando flashrom -s 0 backup.rom een backup maken van je BIOS.
Zou iemand deze naar mij kunnen mailen?
Ik zou hier heeel erg mee geholpen zijn!

_/-\o_ Alvast bedankt. _/-\o_

Verwijderd

met een beetje mazzel staat hij hier : http://www.techpowerup.com/bios/

• arjenhiemstra
zie mijn post hierboven, zo ver was ik ook al gekomen, maar toch bedankt...

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Niet om het een of ander, maar als jij hier topics kan openen dan kun je dit neem ik aan toch ook zelf doen? B)

laat maar sorry

[ Voor 11% gewijzigd door NRGetic op 16-03-2005 17:05 ]

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-07 21:22
www.mvktech.net al geprobeerd?

[ Voor 12% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 16-03-2005 17:15 ]

• arjenhiemstra
Yup, en zo ongeveer alle sites waar ik via google en andere forums achter kon komen...

• -Sir_Killalot-
En MyCom :p? Daar hebben ze de kaart van Sapphire en ASUS. Koop en backup rom en binnen acht dagen sta je weer voor hun deur ;). Of ze moeten je meteen willen helpen...

• arjenhiemstra
-Sir_Killalot- schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 00:32:
En MyCom :p? Daar hebben ze de kaart van Sapphire en ASUS. Koop en backup rom en binnen acht dagen sta je weer voor hun deur ;). Of ze moeten je meteen willen helpen...
Top! Goed idee, dat ik daar niet eerder op gekomen ben |:( . Ik ga er vanmiddag direct even langs!

Verwijderd

Hmmmmm, waarom vind ik dit soort oplossingennou niet zo netjes??
Omdat je dan de winkel opzadelt met JOUW probleem???
Okee, je geeft een werkende kaart terug, maar volgens mij zijn winkels niet blij met dit soort acties.

Verwijderd

-Sir_Killalot- schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 00:32:
Dat is nou niet bepaald de beste manier die in me op zou komen........

Verwijderd

ze verdienen genoeg op die kaarten dus waarom niet. je hebt het recht binnen 8 dagen te ruilen zonder vragen dus zou zeggen do it.
en bios uit een kaart kopieren is niet schadelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 08:06 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 08:05:
ze verdienen genoeg op die kaarten dus waarom niet. je hebt het recht binnen 8 dagen te ruilen zonder vragen dus zou zeggen do it.
en bios uit een kaart kopieren is niet schadelijk.
Maar ze zitten daarna wel met een kaart die uit de verpakking is geweest,
Of koop jij graag dingen die al eens gebruikt zijn?

Verwijderd

je kan ook gewoon nog even wachten. Er zal toch vast wel iemand zijn met een dergelijke kaart ?

• arjenhiemstra
Netjes? Misschien niet helemaal, maar de verpakking van de kaart laat het toe de kaart eruit te halen zonder dat het zichtbaar wordt dat het om een 'gebruikte' kaart gaat.
Ik ga trouwens wel even naar de winkel toe waar ik de kaart gekocht heb, misschien dat ze er nog een hebben liggen en als ik de situatie netjes uit leg dat ik dan een dump van de bios mag maken O-)

• -Sir_Killalot-
Mee eens, kweet, maarja...als je echt wanhopig bent is het altijd nog een mogelijkheid... In principe breng je geen schade toe aan het product.
Ik ga trouwens wel even naar de winkel toe waar ik de kaart gekocht heb, misschien dat ze er nog een hebben liggen en als ik de situatie netjes uit leg dat ik dan een dump van de bios mag maken O-)
Idd en misschien dat je dat bij de MyCom ook voor elkaar krijgt, zo'n moeilijk klusje is het nu ook weer niet.

Verwijderd

arjenhiemstra schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 22:33:
Zou iemand met een Ati 9250 kaart (Liefst de ASUS A9250) mij uit de brand willen helpen? Ik heb namelijk de verkeerde BIOS geflashed naar mijn ASUS A9250 en de backup die ik gemaakt had blijkt ook corrupt... 8)7

Met het programma flashrom of atiflash (http://www.techpowerup.com/bios/) kun je onder DOS met het commando flashrom -s 0 backup.rom een backup maken van je BIOS.
Zou iemand deze naar mij kunnen mailen?
Ik zou hier heeel erg mee geholpen zijn!

_/-\o_ Alvast bedankt. _/-\o_
Kan je ff precies omschrijven welke je hebt. Waaronder omschrijving van de core en mem.omschrijving (merk/hoeveelheid/snelheid in ns) en of het een VIVO versie betreft. Kortom een goede beschijving nl. Net als op die site die je gaf zeg maar.

Ik heb een Asus Radeon 9250 128MB DDR (ik dacht de A9250/TD) namelijk, en ik wil morgen best ffies voor je prutsen, maar dan moeten we ff zeker weten dat de biossen compatible zijn.

Het wordt morgen pas, omdat ik morgen ca. 18:00 pas weer thuis ben, en dus pas bij die computer kan.
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 08:19:
je kan ook gewoon nog even wachten. Er zal toch vast wel iemand zijn met een dergelijke kaart ?
Inderdaad dus :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 13:34 ]

• arjenhiemstra
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 13:30:
[...]

Ik heb een Asus Radeon 9250 128MB DDR (ik dacht de A9250/TD) namelijk, en ik wil morgen best ffies voor je prutsen, maar dan moeten we ff zeker weten dat de biossen compatible zijn.

Het wordt morgen pas, omdat ik morgen ca. 18:00 pas weer thuis ben, en dus pas bij die computer kan.

[...]
Ja dat de versie belangrijk is kwam ik net ook achter :P
Ik had van iemand een A9250GE bios gekregen, niet werken dus :'(

Tof dat je even voor me wilt prutsen! :-D Alvast bedankt!
Het gaat om een Asus A9250/TD 128MB (64bit) DDR met 64kb rom
Meer gegevens kan ik je helaas niet geven...

• arjenhiemstra
G_M_C, gister niets meer van je gehoord, ik hoop dat je dit nog leest want ik kan je niet op een andere mannier bereiken.
Zou je die bios nog kunnen mailen?? Mijn dank ik groot!

Verwijderd

Sorry, ik moest meer doen gisteren dan verwacht. Maar de file is verzonden naar het e-mailadres in je GoT-profile.

Verwijderd

En heeft het gelohlpen, of was het toch niet de juiste bios ?

• arjenhiemstra
Ik heb je al even gemaild (maar met de spam fitlers van tegenwoordig weet je het maar nooit)
Ik heb de kaart geflasht maar het werkte niet, na het bestand even in een hexeditor geopend te hebben kwam ik de volgende info tegen:

RADEON 9200SE 113-AA01003-200-AS BIOS 1988-2003, ATI Technologies Inc.

Het device ID in het bestand is ook 5964 (9200SE) ipv 5961 (9250)

[ Voor 17% gewijzigd door arjenhiemstra op 20-03-2005 23:38 ]

Verwijderd

arjenhiemstra schreef op zondag 20 maart 2005 @ 23:35:
Ik heb je al even gemaild (maar met de spam fitlers van tegenwoordig weet je het maar nooit)
Ik heb de kaart geflasht maar het werkte niet, na het bestand even in een hexeditor geopend te hebben kwam ik de volgende info tegen:

RADEON 9200SE 113-AA01003-200-AS BIOS 1988-2003, ATI Technologies Inc.

Het device ID in het bestand is ook 5964 (9200SE) ipv 5961 (9250)
Hmmm, ik zal eventjes de door erbij zoeken; en mss moet IK dan wel terug naar mijn leverancier die de boel heeft opgelicht ;).

Want ik weet eigenlijk cker dat ik een 9250 heb besteld

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2005 09:07 ]

• arjenhiemstra
Ok, ik heb inmiddels vanmiddag toch een kaart gekocht... Ik ga em niet terug brengen maar heb al iemand gevonden die de kaart van me over wil nemen.
Overigens, G_M_C werkte dit de bios van deze kaart perfect, dus ik denk dat je een andere kaart hebt dan je denk dat je hebt... 9200SE ipv 9250

Afbeeldingslocatie: http://pt.asus.com/products/vga/a9250td/a9250td_l.jpg
Zo moet de kaart eruit zien trouwens... even voor je ter vergelijking.
Suc6 en bedankt voor de moeite!
Pagina: 1