[x600xt+asus a8v-e deluxe] geeft geen 3d graphics weer

Pagina: 1
Acties:

• Gido
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-06 20:51
ik heb een nieuw systeem samengesteld en als ik een 3d-applicatie (zeg maar, elk random spel) wil opstarten geeft hij slechts een zwart scherm, dit is zo als ik geen drivers voor mijn videokaart heb geinstalleerd. als ik deze wel installeer heb ik elke 3 minuten een lockup als ik gewoon in windows blijf en ook bij elke 3d applicatie die ik probeer op te starten.

mijn specs:
ati radeon x600xt gfx-kaart
amd 64 3000+ proc.
2x512 dual channel ram
asus a8v-e deluxe moederbord
1x200 gb sata en 1x 160 gb ide
1 nec 3500
300 watt fsp voeding
windows xp pro sp2

ik dacht dus dat het aan de videokaart lag dus heb deze bij iemand anders in zijn systeem geprobeerd, maar daar werkte hij perfect. ook heb ik toen zijn pci-e kaart geleend (x300) en die bij mij eringehangen. ook dit werkte weer perfect, alleen als ik mijn eigen kaart erin leg heb ik problemen.

ik heb vanwege ditzelfde probleem ook al geprobeerd op te lossen door mijn moederbord en videokaart terug te sturen naar de fabrikant, deze zijn allebei defect verklaard en vervangen. het probleem blijft echter bestaan

iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

(edit: voeding verduidelijkt+verhaal over mobo en 1e gfx-kaart)

[ Voor 15% gewijzigd door Gido op 16-03-2005 10:22 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:17

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je voeding zou het eigenlijk wel moeten trekken, FSP maakt degelijk spul. Maar kijk toch maar even voor de zekerheid in het BIOS naar je spanningen, de +3.3, 5 en 12V mogen maximaal 5% afwijken.

Misschien dat je hieraan wat hebt: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Gido
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-06 20:51
ik heb ze even voor je opgezocht:
11.93
3.24
5.01

hier kan het dus niet aan liggen zo te zien