Toon posts:

Zalman ZF700/ZM80D-HP voor XFX Geforce 6600 GT?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Sinds een maand heb ik deze nieuwe videokaart. Alleen de stock koeling is nogal klote (50-55 graden) t.o.v. de rest van mijn sys (hdd 19 mobo 22 proc 28).

Daarom wil ik mijn videokaart gaan voorzien van een betere koeling. Ik heb alleen een vreemde videokaart, namelijk de GPU etc zit schuin vanwege een pci-e adapter (ik heb de agp versie). Daarom betwijfel ik of een van deze koelers erop kan. Als de ZM80D-HP past zou dat mooi zijn, want die heb ik hier nog liggen, inclusief het fannetje dat erbij hoort van zalman. Koelt perfect zou ik zeggen.

Trouwens kan iemand mij vertellen wat dat ding naast de GPU is? Een bij-GPU ofzo ?? :p

Verder, nog een belangrijk ding! Hou ik mijn garantie als ik een andere koeling monteer, zonder schade aan te richten?

Hier wat foto's, kun je zien hoe-ie eruit ziet:P

foto 1
foto 2

Sorry voor de type fout in de startpost, het moet natuurlijk VF700 zijn ipv ZF700 :S

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2005 22:36 ]

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-01 12:24

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 22:30:
Hallo allemaal,

Sinds een maand heb ik deze nieuwe videokaart. Alleen de stock koeling is nogal klote (50-55 graden) t.o.v. de rest van mijn sys (hdd 19 mobo 22 proc 28).

Daarom wil ik mijn videokaart gaan voorzien van een betere koeling. Ik heb alleen een vreemde videokaart, namelijk de GPU etc zit schuin vanwege een pci-e adapter (ik heb de agp versie). Daarom betwijfel ik of een van deze koelers erop kan. Als de ZM80D-HP past zou dat mooi zijn, want die heb ik hier nog liggen, inclusief het fannetje dat erbij hoort van zalman. Koelt perfect zou ik zeggen.

Trouwens kan iemand mij vertellen wat dat ding naast de GPU is? Een bij-GPU ofzo ?? :p

Verder, nog een belangrijk ding! Hou ik mijn garantie als ik een andere koeling monteer, zonder schade aan te richten?

Hier wat foto's, kun je zien hoe-ie eruit ziet:P

foto 1
foto 2
ik kan je wel vertellen wat die "bij-GPU" is.. dat is een bridgechip die PCI-XPress signalering omzet naar AGP-signalering.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Die extra heatsink is inderdaad voor de bridgechip om de PCI-Express core compatible te maken met de AGP8x standaard....

Ik denk dat je met wat logisch nadenken wel kunt concluderen dat een VF700 past op deze videokaart...

[ Voor 30% gewijzigd door frankknopers op 15-03-2005 22:34 ]

Goud is geen geld

Verwijderd

Topicstarter
Ok dat is het dus. Ik wist wel dat er EEN converter opzat maar ik vroeg me de hele tijd af wat dat ding was :p
Ieder geval bedankt! >:)

Maar ik wist eigenlijk al dat de VF700 er op kon. De vraag is eigenlijk of de ZM80D-HP erop kan, vanwege de schuine montage?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2005 22:35 ]

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Maar ik wist eigenlijk al dat de VF700 er op kon. De vraag is eigenlijk of de ZM80D-HP erop kan, vanwege de schuine montage?
Ik heb ook al heel veel Northbridge-heatsinks voorbij zien komen die dwars op de chip zitten. Zal bij videokaarten ook geen problemen opleveren. (als ik kijk naar de plaatsing van de core zelf tov de Bridge-chip dan moet een heatpipe koelblok van zalman ook wel passen. :) )

Goud is geen geld

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
ik denk dat je met search wel had kunnen ontdekken dat ik de vf700cu gewoon op mijn xfx6600gt agp heb gekregen, en ik ben niet de enige

PSN: djmurcielago

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:15

star-saber

Ryzen

lezen is ook een vak mensen :z

hij vraagt of zijn oude Zm80HD erop past.
Antwoord daarop is helaas nee.
Ondanks met extra fan is de cooling onvoldoende.
ook zou het niet passen.
de 700 past daarintegen wel.

kijk maar op www.zalman.co.kr vind je alle informatie :)

[ Voor 25% gewijzigd door star-saber op 16-03-2005 14:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal, dan wordt het helaas een VF700. Niet dat die slecht is maar die andere had ik al. Maar goed, hoef ik die niet over te zetten. Bedankt!

@djmurcielago: hoe had jij de standaard koeler eraf gehaald? Bij m'n vorige kaart had ik dat onprofessioneel gedaan door voorzichtig met een schroevendraaier eronder te wippen maar toen brak er een stuk uit de keramische bescherming om de core. Dat wil ik niet weer :p
Ik hoorde dat het makkelijk gaat met een feun? Of kun je hem gewoon eraf schroeven?

• Murcielago
[b]Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 16:18
@djmurcielago: hoe had jij de standaard koeler eraf gehaald? Bij m'n vorige kaart had ik dat onprofessioneel gedaan door voorzichtig met een schroevendraaier eronder te wippen maar toen brak er een stuk uit de keramische bescherming om de core. Dat wil ik niet weer :p
Ik hoorde dat het makkelijk gaat met een feun? Of kun je hem gewoon eraf schroeven?
hmm, dat wil je eigenlijk niet weten, maargoed, het is een rotklus
ik heb met m'n nagels voorzichtig die zwarte weerhaakjes aan de achterkant ingedrukt, ondertussen begon ik het wel erg warm te krijgen, want als je er iets te hard langs schiet, dan neem je zo iets mee wat er niet af moet
maar het zijn er twee, en daarna is het een eitje
bij mij zat de cooler niet vast met lijm oid

dus geen schroevendraaier (wat sowieso risicovol is) of zoiets, maar gewoon met twee ouderwetse vingers (met nagels dus), t kost wel wat krachtig en veel geduld
succes

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt. Ik begin hier nu nog maar niet aan, ik denk namelijk dat mijn kaart voor RMA opgestuurd gaat moeten worden. Ik ga zometeen een nieuw topic hierover starten, mijn videokaart of mijn mobo is namelijk kapot denk ik.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-01 12:24

nIghtorius

Poef!

djmurcielago schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 16:43:
[...]

hmm, dat wil je eigenlijk niet weten, maargoed, het is een rotklus
ik heb met m'n nagels voorzichtig die zwarte weerhaakjes aan de achterkant ingedrukt, ondertussen begon ik het wel erg warm te krijgen, want als je er iets te hard langs schiet, dan neem je zo iets mee wat er niet af moet
maar het zijn er twee, en daarna is het een eitje
bij mij zat de cooler niet vast met lijm oid

dus geen schroevendraaier (wat sowieso risicovol is) of zoiets, maar gewoon met twee ouderwetse vingers (met nagels dus), t kost wel wat krachtig en veel geduld
succes
gewoon met een kleine knijptang die weerhaakjes aandrukken en naar achteren duwen.. vind ik het gemakkelijkst en volgens mij als je het netjes en rustig aandoet kan er haast niks fout gaan.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Ik heb de zelfde kaart met de Vf700 AlCu, je moet niet de Cu nemen want deze is zwaarder. De Gpu van de AGP versie van de 6600GT zit op een rare plaats en het extra gewicht van de Cu versie kan er voor zorgen dat de kaart niet lekker meer in je AGP poort past( van zalman tech , kan wel maar niet aan te raden )

De memory heatsinks die bij gelevert zijn zullen ook niet passen, maar dit is geen probleem

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 13:46 ]

• Murcielago
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 13:44:
Ik heb de zelfde kaart met de Vf700 AlCu, je moet niet de Cu nemen want deze is zwaarder. De Gpu van de AGP versie van de 6600GT zit op een rare plaats en het extra gewicht van de Cu versie kan er voor zorgen dat de kaart niet lekker meer in je AGP poort past( van zalman tech , kan wel maar niet aan te raden )

De memory heatsinks die bij gelevert zijn zullen ook niet passen, maar dit is geen probleem
goed vastschroeven in je agp-slot dus, dan maakt het niks uit
en je moet wel de cu-versie nemen, want die koelt veel beter

Pagina: 1