Toon posts:

radiosignaal over coax

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarde Tweakers!

Ik zit met het volgende probleem:

Ik krijg geen goed radiosignaal over mijn coaxkabel terwijl het televisie signaal na 2 splitsingen nog steeds perfect is!

Is er iemand die mij kan vertellen waar dit aan kan liggen, heb al een hoop gegoogled maar heb nog niks gevonden!

Alvast bedankt!

• plankie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06-2025

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

Kan het zijn dat je het signaal probeert op te pikken na een radio/tv aansluiting of na een tv-versterker? Dan kan dit kloppen. De radio/tv aansluiting (waar ook normaal gesproken de eerste tv op aangesloten zou zijn) heeft een filter voor radio en tv signalen, zodat deze elkaar in rtv apparatuur niet stoort. Ze worden als het ware gescheiden daar

Verwijderd

Topicstarter
M'n coax kabel gaat na een t stuk met versterker omhoog door 2 vloeren heen dan zitten er 2 aansluitdozen op... de laatste is geen einddoos, ben zo bijdehand geweest om dat kleine weerstandje weg te pleuren... heeft de versterker negatieve invloed op het radiosignaal?

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:25

megaleo

Special member

Ja idd. Je versterker heeft of kan negatieve invloed hebben op het radiosignaal.
Er zijn versterkers die geven het zowel allebei door. (heb ik :) ) Maar er zijn daarentegen ook versterkers die het signaal filteren.
Dat weerstandje waar je het over hebt hoeft er in dit geval ook niet op. Omdat je geen einddoos hebt gebruikt.
Het radiosignaal ligt in een lager frequentie band als het tv-signaal. Dus als je tv-signaal goed is, moet je radiosignaal het ook normaal doen.
Waar heb je trouwens dat eerste T-stuk op aangesloten?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

In de meeste gevallen heb je, waar de kabel het huis binnekomt, 2 aansluitingen zitten: 1 voor radio en 1 voor TV :Y)
Wat je moet doen, wil je geen verlies hebben, is die 2 aansluitingen door 1 vervangen, daar vervolgens een versterker op, en dat signaal splitten of rijgen naar andere (dubbele) aansluitkastjes.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Eerste T-stuk heb ik op het aop aangesloten, aan de ene kant de kabel voor de televisie in de woonkamer de andere gaat door naar boven!

Heb m'n versterker ertussenuit gehaald, tv is nog steeds goed nu helemaal geen radiosignaal meer :(
Pagina: 1