[Ubuntu + firefox] kan geen bestanden meer downloaden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti_Uhl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09-2012
Ik heb vorige week een upgrade naar hoary gedaan. Alles verliep perfect en ik gebruik nu hoary met gnome 2.10.

Maar vandaag merk ik dat downloaden met firefox een probleem blijkt te zijn. Als ik een bestand wil downloaden dan doet hij het gewoonweg niet. Zeer raar want ik zou denken dat dit niet aan ubuntu kan liggen.

Ik heb al eens gevraagd op het irc kanaal van ubuntu en op google gezocht maar kreeg nergens een antwoord op mijn vraag.

Dan geheel los hiervan heb ik nog een ander probleem. Soms dan download firefox het wel en zou het op mijn desktop terecht moeten komen. echter moet ik eerst even via nautilus browsen naar de desktop folder in mijn homedir en daar op refresh duwen voor hij op de desktop zichtbaar word. Weet iemand hier een oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ti_Uhl schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 21:37:
Als ik een bestand wil downloaden dan doet hij het gewoonweg niet.
Dit is natuurlijk veel te weinig informatie om ook maar iets zinnigs over je probleem te kunnen zeggen. Hij doet 'het' niet. Wat doet 'hij' dan wel?
echter moet ik eerst even via nautilus browsen naar de desktop folder in mijn homedir en daar op refresh duwen voor hij op de desktop zichtbaar word.
[Ctrl]-r als je op de desktop staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti_Uhl
tomato schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 21:40:
[...]

Dit is natuurlijk veel te weinig informatie om ook maar iets zinnigs over je probleem te kunnen zeggen. Hij doet 'het' niet. Wat doet 'hij' dan wel?
Wel ik kan perfect surfen maar downloaden geeft problemen ik kan er niet meer over zeggen maar normaal gezien komt de download manager als ik op een download klik maar deze komt niet meer tevoorschijn en als ik dan zelf naar downloads ga ( ctrl+y) dan staat de download er niet in, het bestand is dan ook nergens te vinden op de hd.

Ik vind het zelf ook een rare fout maar ik kan het anders ook niet uitleggen.
Ctrl-r als je op de desktop staat?
Dat vind ik niet echt een oplossing. Normaal gezien moet die automatisch een refresh doen en die bestanden tonen.

[ Voor 13% gewijzigd door Ti_Uhl op 15-03-2005 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:20
Hee, die Ctrl+R dies wel goed, die staat ge-Ctrl+D't ;)

Anyway, heb je al eens gewoon geprobeerd firefox te starten vanuit een terminal om eventuele (lichte) debug info eruit te kunnen halen? ( firefox --g-fatal-warnings )

Niet alle fouten zijn natuurlijk om wakker van te liggen, maar misschien kom je wel op een rechtenprobleem of iets wat hij mist :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti_Uhl
LinuX-TUX schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 21:55:
...

Anyway, heb je al eens gewoon geprobeerd firefox te starten vanuit een terminal om eventuele (lichte) debug info eruit te kunnen halen? ( firefox --g-fatal-warnings )

Niet alle fouten zijn natuurlijk om wakker van te liggen, maar misschien kom je wel op een rechtenprobleem of iets wat hij mist :?
Ik heb firefox in de terminal gestart en eens geprobeerd te downloaden maar hij geeft geen output en download ook niets :(

btw ik gebruik : firefox 1.0.1

[ Voor 4% gewijzigd door Ti_Uhl op 15-03-2005 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomato
  • Niet online
Ti_Uhl schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 21:48:
ik kan er niet meer over zeggen maar normaal gezien komt de download manager als ik op een download klik maar deze komt niet meer tevoorschijn en als ik dan zelf naar downloads ga ( ctrl+y) dan staat de download er niet in, het bestand is dan ook nergens te vinden op de hd.
Nou, nu zeg je er toch meer over :)

Gebeurt dit bij alle downloads, of gaat het soms wel goed? Kun je in het laatste geval een onderscheidende eigenschap vinden tussen downloads die het wel doen en downloads die het niet doen?
Gebeurt hetzelfde wanneer je rechts klikt en kiest voor 'save link target as'?

Vaag probleem. Wanhoopspoging:
code:
1
sudo dpkg-reconfigure mozilla-firefox
maar ik denk niet dat dit je zal helpen. Ik neem aan dat je wel je package manager up-to-date hebt en de allerlaatste verie van mozilla-firefox hebt.
Dat vind ik niet echt een oplossing. Normaal gezien moet die automatisch een refresh doen en die bestanden tonen.
Nee, dat klopt ook, maar het gaat al wel iets sneller dan via Nautilus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti_Uhl
tomato schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 22:17:
[...]

Nou, nu zeg je er toch meer over :)

Gebeurt dit bij alle downloads, of gaat het soms wel goed? Kun je in het laatste geval een onderscheidende eigenschap vinden tussen downloads die het wel doen en downloads die het niet doen?
Gebeurt hetzelfde wanneer je rechts klikt en kiest voor 'save link target as'?

Vaag probleem. Wanhoopspoging:
code:
1
sudo dpkg-reconfigure mozilla-firefox
maar ik denk niet dat dit je zal helpen. Ik neem aan dat je wel je package manager up-to-date hebt en de allerlaatste verie van mozilla-firefox hebt.
Het blijkt willekeurig te zijn. Als ik een foto wil downloaden met rechts-muis -> save as werkt dit af en toe wel maar meestal niet. gewoon een bestand downloaden het zelfde probleem, er gewoon op klikken of via rechts-muis werkt maar af en toe.

Ik gebruik firefox 1.0.1 en dit is de laatste versie in de apt repository.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

De laatste versie (1.0.1) in de repository geeft bij mij ook veel vage download problemen. Is ook pas een paar uur geleden er in gezet (daarvoor nog 1.0dfsgnogwat). Ik denk dat de package-maintainer wat spulletjes door elkaar heeft gehaald m.b.t. upgraden, dus waarschijnlijk gewoon even wachten op een update.

(Dit heb je met een preview wel vaker overigens)

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McCloud
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 10:12
Probeer de firefox configuratie directory uit je home directory eens te verwijderen (wel ff een backup maken of gewoon de directory renamen). Die directory heet volgens mij ".mozilla/firefox". Als het goed is maakt firefox deze directory automatisch weer aan als je 'm opnieuw start (je bent dan alleen wel al je instellingen en bookmarks kwijt, bookmarks kan je makkelijk weer herstellen door je oude 'bookmarks.html' bestand te importeren).

Het kan weleens zo zijn dat er conflicten zijn tussen je oude configuratie en deze nieuwe versie van firefox. Dat ben ik tenminste met andere applicaties weleens tegengekomen.

Veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:37

Sosabowski

nerd

Ti_Uhl schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 21:37:
Soms dan download firefox het wel en zou het op mijn desktop terecht moeten komen. echter moet ik eerst even via nautilus browsen naar de desktop folder in mijn homedir en daar op refresh duwen voor hij op de desktop zichtbaar word. Weet iemand hier een oplossing voor ?
Same here. Maar ook pas sinds kort. FF wachten op een updatetje denk ik.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomato
  • Niet online
Zo te zien is dit je bug. Even in de gaten houden wat er daar gebeurt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti_Uhl
tomato schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 12:01:
Zo te zien is dit je bug. Even in de gaten houden wat er daar gebeurt dus.
die link kan ik niet openen ? of ligt dit eerder aan mijn connectie ( zit namelijk op school achter een isa proxy server die brakkerig ineen gestoken is :) )

Ik heb mijn config dir eens verwijderd en nu blijkt het probleem opgelost. Dus volgens mij moet er een verschil zitten in de config files van firefox 1.0 en firefox 1.0.1. wat mij onwaarschijnlijk lijkt aangezien het om een minor version upgrade gaat.

[ Voor 25% gewijzigd door Ti_Uhl op 16-03-2005 13:37 ]

Pagina: 1