behoud van mail adres na verhuizen provider?

Pagina: 1
Acties:

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
Ik zit bij multikabel met mn internet, en net belde ik of ik mijn abbo kan verlagen van Power naar Family. nee, dit moest via post, en kost bovendien €30,- :r Ook heb ik gevraagd of ik een ander modem kan krijgen omdat ik van deze steeds een ongeldig IP krijg toegewezen. nee, dit kon ook niet omdat hij het helemaal moet begeven wil ik een ander krijgen :? .Nu zit ik dus met het probleem dat ik steeds een ongeldig IP krijg...
dus bedacht ik mij over te stappen naar ADSL via KPN (enigste provider hier in dit gat :( ). maargoed, waar het om gaat:

Het enigste wat mij nog tegenhoudt, Is dat ik een paar mailadressen bij multikabel (@quicknet.nl) geregd heb, en die wil ik eigenlijk niet kwijt :'( . kan ik de mailadressen nog laten forwarden naar een nieuw mailadres(sen), of zal ik echt _iedereen_ een mailtje moeten sturen dat ik een nieuw mailadres heb. inclusief me msn-contacten enz. Ik denk dat veel mensen dit probeel kennen, maar er is weinig niks over te vinden in de search. en ja, het zal echt veel werk zijn, alles staat op die mailadressen. accounts op forums, accounts van i-net shops, hostingproviders, _alles_. :'(
Ik vrees dus dat het de laatste optie word, maar als iemand een betere oplossing heeft... :)
de helpdesk is dicht, dus ik kan helaas niet meer bellen hierover.

ohja, wat zou het beste zijn om in het vervolg alles op te registeren? een gratis adres (bv.hotmail) , of een domeintje aanvragen..? bij een gratis adres heb je natuurlijk het voordeel dat er eigenlijk geen reden is om ermee te stoppen.. ik bedoel als je geen geld heb gaat het evengoed door. ik hou er ook al helemaal niet van om van msn-account te wisselen.. :( alleen vind ik een hotmail adres zo onproffesioneel staan.

als je het onduidelijk vind moet je het nog maar een keer lezen, ik weet niet hoe ik het duidelijker kan maken :p

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Neem een eigen domeintje ; is niet duur en als je van provider wisselt heb je deze ellende dus niet. :Y)

Je email-adres behouden bij multikabel gaat je niet lukken, als je voor de rest geen binding meer met ze hebt.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• boiert
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-06-2024
Volgens mij zijn providers je verplicht om tot 3 maanden na opzegging nog je mail door te sturen.
Dat is iig de service die ik kreeg van Cistron.

en voor het onprofessioneel staan van een hotmail account, Gmail?

[ Voor 13% gewijzigd door boiert op 15-03-2005 21:38 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb je daar enig concreet bewijs van, dat providers verplicht zijn om je mail nog drie maanden door te sturen? Ik geloof dat namelijk niet.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• KloyenZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-01 02:54
@struul: ik kan je wel gmail bezorgen als je wil :)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:49
Lijkt me afhankelijk van je oude provider, maar volgens mij is het eerder een gunst/service dan een verplichting immers betaal je namelijk niks meer aan hun.

Overigens, mijn mail van Casema werkte toen der tijd nog ruim een jaar (praten we over 5 jaar terug ofzo). Maar dat was geen service, hun kwamen er na een jaar pas achter dat ik geen rekeningen meer betaalde :+

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor dit soort gevallen heb ik al jaren een accountje bij www.bigfoot.com
Da's niks anders dan een doorstuurservice (ok, ze bieden ook meer dan dat, maar dat kost dan weer geld en daar zit je niet op te w88 ;) ). Op de site van bigfoot kun je zelf het doel-adres aangeven. Dus als je dan constant je bigfoot-adres opgeeft, kun je die laten doorpiepelen naar welk adres dan ook :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

The_Eagle schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 22:40:
Voor dit soort gevallen heb ik al jaren een accountje bij www.bigfoot.com
Da's niks anders dan een doorstuurservice (ok, ze bieden ook meer dan dat, maar dat kost dan weer geld en daar zit je niet op te w88 ;) ). Op de site van bigfoot kun je zelf het doel-adres aangeven. Dus als je dan constant je bigfoot-adres opgeeft, kun je die laten doorpiepelen naar welk adres dan ook :)
http://www.moerstaal.nl/ is ook zo'n site, maar dan een Nederlandstalige :)
Gebruik ik zelf ook en werkt uitstekend. Alleen je krijgt af en toe de nieuwsbrief..
(maargoed, antispam software filtert goed :+ )

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:33
Mijn ervaring met Multikabel is dat ze eerst stug doen maar als je idd dreigt met ADSL zij snel dingen voor je kunnen regelen, gewoon even briefje typen/ mailen. Waarschijnlijk vervangen ze je modem kosteloos en volgens mij moet je voor het aansluiten van ADSL ook weer geld betalen.
Ik zou persoonlijk dus gewoon nog een keer met multikabel praten, het is mij tot nu toe ook altijd nog gelukt om al mijn problemen op te lossen, alleen een beetje dreigen ;)

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Een domeintje met alleen mail kost je maar 20 euro per maand Ik bedoelde per jaar Spyro_the_Dragon :P. Dan kan je vaak een onbeperkte hoeveelheid mailboxen en forwarders aanmaken. Dat lijkt mij het beste, het staat wat professioneler dan een hotmail of gmail adres, is ook wat betrouwbaarder dan de gratis adressen, je kan het uitlezen in elk mailprogramma en je hebt er zelf totale controle over.

[ Voor 8% gewijzigd door AtleX op 16-03-2005 11:30 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

heb je adsl of kabel van quicknet? want bij adsl heb je gewoon een servicepagina van quicknet waar je je verhuizing door kan geven en je abbo down of up kan graden.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-02 14:58

KingCrash

Angry Rabbit

Archie_T schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 11:09:
Mijn ervaring met Multikabel is dat ze eerst stug doen maar als je idd dreigt met ADSL zij snel dingen voor je kunnen regelen, gewoon even briefje typen/ mailen. ....., alleen een beetje dreigen ;)
Mijn ervaring is precies hetzelfde.Nadat ik 5 (!) dagen geen internet had, en MK de schuld aan mijn router gaf, heb ik ook gedreigd om over te stappen.Opeens kon er een monteur komen, die constateerde dat men modem toast was.

Gewoon even 'de situatie uitleggen' en ze gaan overstag

Angry Rabbit

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
AtleX schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 11:13:
Een domeintje met alleen mail kost je maar 20 euro per maand. Dan kan je vaak een onbeperkte hoeveelheid mailboxen en forwarders aanmaken. Dat lijkt mij het beste, het staat wat professioneler dan een hotmail of gmail adres, is ook wat betrouwbaarder dan de gratis adressen, je kan het uitlezen in elk mailprogramma en je hebt er zelf totale controle over.
Je kan ook een domein + mailforward aanvragen voor dat bedrag per JAAR. (bv http://www.gandi.net/index.html.en) Je moet dan wel een echte mailbox hebben, maar die krijg je ws wel bij je nieuwe provider. Je hebt dan iig een emailadres dat altijd geldig blijft...

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:53

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Hubert schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 11:13:
heb je adsl of kabel van quicknet? want bij adsl heb je gewoon een servicepagina van quicknet waar je je verhuizing door kan geven en je abbo down of up kan graden.
hij heeft het over family en power, kabel dus. en quicknet levert geen kabel, dat is multikabel :)

je kan op de servicesite van MK overigens alleen je abbo upgraden, en volgens mij is dat de zelfde servicesite als die van quicknet

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

ik bedoelde ook per jaar, ik zat even te rekenen hoeveel het per maand koste, en toen schreef ik de jaarprijs op 8)7. Voor 20 euro per jaar heb je bij een goed hostingbedrijf wel een domein + mail. Alleen heb je dan geen ruimte voor een website, als je dat ook wilt moet je dat erbij nemen en dan is de prijs meteen een stukje hoger.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• struul
Archie_T schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 11:09:
Mijn ervaring met Multikabel is dat ze eerst stug doen maar als je idd dreigt met ADSL zij snel dingen voor je kunnen regelen, gewoon even briefje typen/ mailen. Waarschijnlijk vervangen ze je modem kosteloos en volgens mij moet je voor het aansluiten van ADSL ook weer geld betalen.
Ik zou persoonlijk dus gewoon nog een keer met multikabel praten, het is mij tot nu toe ook altijd nog gelukt om al mijn problemen op te lossen, alleen een beetje dreigen ;)
lol, ik heb al ADSL van wanadoo aangevraagd :P betaal geen aansluikosten, modem etc, en ik heb sneller internet voor minder geld in de maand dan kabel :) .
kloyenz schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 22:27:
@struul: ik kan je wel gmail bezorgen als je wil
ik heb er zelfs al één :p

en een domein heb ik ook al, 1 euro p maand :p al een tijdje, en ik kan gwn 100 adressen aanmaken :) dus dat ga ik gwn gebruiken...
het ergste vind ik alleen om me hele msn-lijst weer om te zetten :'(
en natuurlijk iedereen een 'adreswijziging' door te geven

[ Voor 4% gewijzigd door struul op 16-03-2005 19:39 ]

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Vorig jaar zat ik ook met dit probleem. Ik heb om dit in de toekomst te voorkomen ook een eigen domein aangevraagt. 't Kost wat, maar dan heb je de rest van je leven in princiepe geen gezeur meer met dat je je mail adres kwijt bent.

Overigens, de betere providers zullen je e-mails forwarden. Informeer anders naar gratis inbel abonnementen waar je periodiek je mail nog kan checken. Dit heb ik bijv gedaan met mijn Wanadoo mail adres. (jammer overigens dat je via wanadoo je nieuwe aansluiting laat regelen, heb daar ontzettend slechte ervaringen mee).

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• struul
Ch!pY-J schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 21:28:
(jammer overigens dat je via wanadoo je nieuwe aansluiting laat regelen, heb daar ontzettend slechte ervaringen mee).
Wanadoo kwam het voordeligst uit de bus qua snelheid/prijs, en via de search heb ik niet echt vreselijke ervaringen gevonden.... ik denk dat er met ieder bedrijf wel eens wat is, maar dat is heel normaal.
maar dat is eiglijk niet waar t topic over gaat maja ;)
Pagina: 1