[Java] Set method check, globale afhandeling

Pagina: 1
Acties:

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-12-2025
Aller eerst excuses voor de vage titel, maar ik weet niet goed hoe het kort te omschrijven.
Voor een java programma moet ik een aantal textvelden controleren op geldige inhoud, dit doe ik (netjes) met de set method's van de variabele(en).
Nu moeten alleen die gegevens pas ge"set" worden wanneer alle gegevens gecontroleerd zijn.
Momenteel wordt dit dus gedaan per variabele.

Hoe wordt dit normaal/professioneel opgelost ? met exeptions of ?

[ Voor 4% gewijzigd door Ybox op 15-03-2005 21:15 . Reden: spel fouten ]

• rainmaker2k
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-03 20:17
Volgens mij bestaat daar geen methode voor om dat allemaal in een keer te checken. Normaal gesproken gebruik je try catch voor het afhandelen van input checks. Misschien dat iemand anders daar een goede methode voor weet?

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-12-2025
rainmaker2k schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 22:06:
Volgens mij bestaat daar geen methode voor om dat allemaal in een keer te checken. Normaal gesproken gebruik je try catch voor het afhandelen van input checks. Misschien dat iemand anders daar een goede methode voor weet?
Ik zoek ook niet echt iest van een bestaande module maar meer een standaard profesioneel overkomende oplossing. geen gepruts met boolean variablen enzo

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Ik weet niet wat je precies wilt checken maar een JFormattedTextField api is misschien een optie.

edit: Ik kende deze component zelf eigenlijk nog niet, maar hij lijkt me niet echt supereenvoudig in het gebruik. Misschien dat een InputVerifier wat makkelijker werkt.

[ Voor 41% gewijzigd door zwippie op 15-03-2005 22:37 ]

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Ybox schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 22:14:
[...]

Ik zoek ook niet echt iest van een bestaande module maar meer een standaard profesioneel overkomende oplossing. geen gepruts met boolean variablen enzo
Zie:
JGoodies Binding voor het antwoord op je problemen. Heb er zelf niets mee gedaan, maar als het zo goed als de rest van zijn spul dan zit dat wel snor. Een kennis van me is er erg over te spreken en hij maakt erg lastige gui`s.