Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[PocketPC] Gebruik als textverwerker ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal vraagjes over het gebruik van een pocketPC (de Acer N30 om precies te zijn) voor frequent textverwerken :

1) Is er iemand met ervaring hiermee ? Wat zijn nuttige dingen om hierbij in het achterhoofd te houden, voor ik de PDA en een toetsenbord koop ?

2) Is de PDA in "liggende" positie te gebruiken ? Als je hem een kwart slag draait, is het scherm breder en dus fijner te gebruiken voor lange text invoer. Is in die stand een extern toetsenbord te gebruiken ?

3) Is het bluetooth toetsenbord beter of handiger dan de infrarood versie ?

4) Wat voor software is het best voor textverwerking ? Is de bijgeleverde tool voldoende of is er andere software met grote voordelen ?

Verwijderd

Bluetooth lijkt mij fijner, je hoeft niet steeds precies naast de PDA met het toetsenbord te zitten. Zelf

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:30
Mij lijkt een goedkope Toshiba Libretto ofzo een veel betere koop :)

Maar als je toch via de pda gaat werken, neem dan een bleutooth toetsenbord.. Infrarood lijkt me vrij onhandig.

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Infrarood heeft betere prijs/kwaliteit verhouding. Daarnaast kun je met IR ook nog eens BT inbellen via je mobiele telefoon en GPRS, als je dat gebruikt, en anders is je BT poort al bezet door een keyboard.

BT opvouwbare keyboards zijn een beetje overkill naar mijn idee: je PDA zet je toch voor je neus neer, dan kan dat net zo goed IR of gewoon een connector zijn.

Ik gebruik een geweldige Belkin G700 voor mijn Sony Clie TH55.

Alors.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:31

Nakebod

Nope.

Stereotomy schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 21:09:
Infrarood heeft betere prijs/kwaliteit verhouding. Daarnaast kun je met IR ook nog eens BT inbellen via je mobiele telefoon en GPRS, als je dat gebruikt, en anders is je BT poort al bezet door een keyboard.

BT opvouwbare keyboards zijn een beetje overkill naar mijn idee: je PDA zet je toch voor je neus neer, dan kan dat net zo goed IR of gewoon een connector zijn.

Ik gebruik een geweldige Belkin G700 voor mijn Sony Clie TH55.
PDA heb ik ook altijd voor me, indien in gebruik.
Maar heb jij toevallig ook enig idee waar de gemiddelde IR ontvanger op een PDA zit?
Bovenop, of zijkant. Dus hoe je dan makkelijk een keyboard ervoor wil leggen?

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Alle IR keyboards hebben een soort van zwengeltje die bij de IR poort geplaatst kan worden.

http://www.handit.de/_gif...IR-Tastatur-e800_b240.jpg

Waardoor PDA's van verschillende formaten, van kleintjes zoals een ingeschoven Tungsten|T tot een heeeeele grote, namelijk een uitgeschoven Tungsten|T3 op landscape, ermee kunnen werken. Toegeven, de uitgeschoven T|T3 is wat krapjes, maar die is in uitgeschoven toestand heel wat groter dan de rest van de PDA's.

Kijk anders ook op palmclub.nl en pocketpcclub.nl voor reviews, of Google eens op reviews.

Alors.

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Over vraag 2: "draaibaarheid" ligt aan het besturingssysteem van de pda; Windows voor PocketPC 2003 ondersteunt in principe geen landscape, WPPC 2003 Second Edition (geleverd op nieuwere ppc's) ondersteunt dit wel. Je kunt voor de oudere versie van Windows wel programma's krijgen die het kunnen, al werkt het vind ik verre van ideaal. Sommige applicaties (bv MobiPocket Reader) kunnen wel in landscape gezet worden, maar dat is dan uiteraard alleen voor dat programma van toepassing, niet voor bv Pocket Word. Voor het toetsenbord maakt trouwens landscape of portrait ("staand") niet uit, enige waar je rekening mee moet houden is eventueel de plaatsing van het ir-oog.

Nomen nescio

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:01

Sabbi

je denkt aan mij.

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 20:57:
Ik heb een aantal vraagjes over het gebruik van een pocketPC (de Acer N30 om precies te zijn) voor frequent textverwerken :

1) Is er iemand met ervaring hiermee ? Wat zijn nuttige dingen om hierbij in het achterhoofd te houden, voor ik de PDA en een toetsenbord koop ?
Wil je echt een toetsenbord? Je zou er ook voor kunnen gaan om met tekstherkenning of het onscreen toetsenbord. Graffiti ben ik geen fan van, maar decuma latin vind ik erg fijn werken. Immers met een toetsenbord erbij sleep je al snel een halve laptop mee (letterlijk :) )
4) Wat voor software is het best voor textverwerking ? Is de bijgeleverde tool voldoende of is er andere software met grote voordelen ?
Pocket word voldoet goed. Je moet alleen niet compleet heftige layout functies willen doen, maar dat vind ik ook niet zo boeiend op een pda. Dat doe ik wel nog even op de pc voor ik het print/verstuur/pdf van bouw.

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:53
Zonder toetsenbord zou ik er niet aan beginnen. Ik heb tijdens m'n vakantie m'n dagelijkste dingen bijgehouden op m'n weblog. Maar over die stukjes van misschien maar 1A4 deed ik meer dan een uur.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb ooit een Compaq Aero 8000 gehad. Half laptop en half ppc. Deze had een 120 mhz processor kon net MP3 afspelen. compleet met TFT scherm 10,4 inch met een resolutie 800*600. Kon perfect externe presentatie geven via externe monitor. Opstarttijd 1 sec en dan naar Word en kon gewoon met de les meeschrijven en omdat ik tegen de 200 aanslagen zat ging dat perfect. Terwijl iedereen aan het schrijven was was ik allang klaar. Echt ideaal. Bestaan helaas niet meer. Ik werkte daarna op een Palm maar voor een A4 heb ik met schrijven via pen 1,5 uur gedaan en via toetsenbord in de palm zelf 30 min en via een extern toetsenbord 10 min. Nu heb ik een Asus 620BT. Ik schrijf via mijn Nokia 6820 die het weer doorstuurt naar mijn Asus en klaar.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Wil je echt een toetsenbord? Je zou er ook voor kunnen gaan om met tekstherkenning of het onscreen toetsenbord. Graffiti ben ik geen fan van, maar decuma latin vind ik erg fijn werken. Immers met een toetsenbord erbij sleep je al snel een halve laptop mee (letterlijk )
Typisch een reactie van iemand die nog nooit met een extern toetsenbord heeft gewerkt, en blijkbaar ook nog nooit een A4 vol heeft geschreven op zijn PDA.

Je haalt makkelijk dezelfde snelheid op een extern toetsenbord als op een laptop toetsenbord, en dat is toch minstens een factor 3-5 sneller dan met Grafitti, Decuma, Transcriber of whatever je met je stylus wil gebruiken, plus dat je hitrate + correctiesnelheid veel hoger ligt dan met het schrijven.

Daarnaast is een extern keyboard qua formaat niet veel groter of zwaarder dan zeg maar een HP hx4700. Het is dus niet alsof je een halve laptop meesleept, het is alsof je 2 PDA's meeneemt, en dat is in de binnenzak heel goed te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Stereotomy op 17-03-2005 00:10 ]

Alors.

Pagina: 1