Rammetjes defect?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SJR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 13:58
Win98 SE draait bij mij altijd zo enorm instabiel dat ik er echt gek van word. Ook krijg ik altijd foutmeldingen bij het installeren van Win98 / 2k / Me. :( Eerst draaide mijn PC altijd wel redelijk stabiel. Nou denk ik dat het komt door een van m'n rammetjes (of allebei). Ik heb nl in januari 64 MB erbij gekocht en toen is alle ellende ongeveer begonnen. Is er ergens een proggie waarmee je kan testen of je Dimm reepje defect is?
Ik draai mijn P3 450 gewoon op 450. Ik heb hem weleens wat hoger (+/- 550 en 580) maar nooit lang. Kan het dan zijn dat ik m'n geheugen heb verkloot?
Kan die instabiliteit ook ergens anders door komen (behalve door M$ zelf dan ;)) bijvoorbeeld een kapotte IDE kabel ofzo?

Naja, mazzels en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

• budi
  • Laatst online: 29-08 13:33
Je kan er een dimm uithalen en kijken of hij dan wel stabieler draait. Als dat zo is kan je ze omwisselen en kijken of hij dan instabiel is. Als dit zo is, is deze laatste stuk.

Als hij dan ook stabiel is, weet ik het ook niet meer :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• SJR
  • Laatst online: 15-02 13:58
Dat heb ik nu idd gedaan. Ik draai nu Win98 SE redelijk stabiel (nog wel vaak vreemde foutmeldingen, zoals ICQ / IE die er ineens mee kapt: "... heeft een ongeldige bewerking uitgevoerd in de module..."; of "Windows heeft een fout in uw register gevonden, druk op OK om uw computer opnieuw op te starten zodat Windows de fout kan repareren" (oid)). Dus misschien ligt het toch ergens anders aan.
Heeft echt niemand een id of een test proggie?