Welke mediacenter software/hardware

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-10 12:45
Beste tweakers,

Mijn vader wil een Media Center aanschaffen en daarom vroeg die mij om hulp. Nou ben ik ook niet helemaal thuis in die dingen dus heb me er in verdiept via internet (onder andere tweakers) en wat computerbladen maar zit toch met wat vragen. Hij wilt graag een mooi kastje dus geen pc met genoeg hd ruimte en een die weinig liefst geen geluid maakt.

Hardware, uit een test uit het blad Het kwam de Paradigit Enjoy TV2005 het best uit de test, zijn er mensen met ervaringen met dit aparaat of raden jullie iets anders aan ?

Software, moet je nog aparte software kopen voor die mediacenters, zoja, in de PCM las ik dat Sceneo tv central de beste keus was, hierover ervaringen ?

Overige vragen:

Hoe zit het met opstarten ? Mijn vader wilt namelijk niet dat als je
tv wilt kijken je net zo lang moet wachten als op een pc.

Als iemand nog goede links voor info heeft zijn die welkom want ik kan ze niet vinden.

Sluit je zo'n aparaat ook op internet aan ? Wat kan je dan met internet ?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michielvz schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 19:36:

Sluit je zo'n aparaat ook op internet aan ? Wat kan je dan met internet ?
Dat lijkt me wel zo handig ;) Je kan dan bijvoorbeeld de actuele TV-gids ophalen om deze op je mediacenter te bekijken, je kan updates voor de software ophalen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben de laatste tijd ook bezig geweest hardware uittekiezen voor mijn media center dit is waar ik opuit ben gekomen: (nog niet gebouwd wel van plan te doen)

-Intel Pentium 4 3,00GHz (S775, 1MB, 800MHz FSB, Boxed)
-Processorkoeling: Zalman CNPS7000B-Cu (Socket A/478/754/939/940
-GeIL Value Dual Channel, GE1GB3200BDC (512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2.5)
-mobo: (nog niet uit denk aan mobo PCIe, min 3 pci sloten, G-lan, duelchannel mem)
-Vidkaart: Asus GeForce 6600 GT 128MB (PCIe, DVI), Extreme N6600GT TD
-Geluidskaart: Creative Soundblaster Audigy 2 ZS
-HDD: 2 x WD 160 gb sata (raid 0)
-TV-kaart: Hauppauge WinTV PVR-500MCE
-DVD-brander: NEC ND-3500 16x (Dual-layer, Zilver)
-Behuizing: Silverstone SST-LC10MS (ATX, Geen PSU, Zilver)
-PSU: Silentmaxx 480W (ATX, 480W)

Software natuurlijk Windows Media center.

Redenering voor deze hardware:

Een snelle pc die nog kan meegroeien en ook gebruikt worden als normaal huis, tuin en keuken systeem. De socket 775 is gekozen omdat je hierop nog eens een snellere cpu kan zetten daarom heb ik ook gekozen voor een PCIe slot inplaats van VGA. Genoeg hdd ruimte voor films enz op te nemen. Voor de rest gewoon dingen waardoor het een goed systeem wordt.

Het zal natuulijk ook de bedoeling zijn dit systeem zo stil mogenlijk te maken daarom de zalman koeling op de cpu en waarschijnlijk ook nog een zalman passief blok op de GPU. De 2 x 60 mm fans moeten weg en als het kan een 80 mm fan erinzetten (zal wat modwerk zijn) Deze natuulijk op 7V laten draaien. Voor de rest moeten de HDD's worden vastgezet met special geluidsdempend materiaal.

Ook moet je erop letten dat je beeldkwaliteit goed genoeg is vooral als je de tv altijd via de PC laat komen.

- goede tv-kaart/software instellingen goed
- coax signaal sterk genoeg

De Windows stand had op cebit een zeer brak beeld bij Windows Media Center. Ook werd erop gewezen dat het systeem best zwaar moest zijn om alles echt soepel te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyNitroz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-09-2021
www.quietpc.com daar kan je megamooie kastjes kopen speciaal hiervoor....
mooi bijpassend bij mun sony ES champagne kleur :)

linux heeft een bootable cdrom versie open source die nu loopt...zal morgen van mijn werk de link sturen....cd erin en hij boot en intalleerd zichzelf en klaar is mediastation...incluseif playstation alle regios internet enz

altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
www.xpmce.nl en check het forum
Lijkt me duidelijk, genoeg info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste winkel hebben geen verstand van MediaCenter en biedne niet meer aan dan een standaard PC behuizing, maar die zou ik dus echt nooit in mijn woonkamer neerzetten he.
Ik heb een winkel gezien waar ze 2 modellen hebben staan voor in de woonkamer.
www.jml.nl

Ze verkopen de kasten zelfs ook los voor de zelfbouwers. Sinds kort hebben ze een aanbieding incl. 42" Plasma scherm, voordiegene die nog geen TV hebben.

Rechtstreekse link naar de winkel: http://www.jml.nl/winkel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Paradigit Media Center is echt heel mooi! En stil! Het kastje is niet zo'n op z'n zijkant staande tower zoals de meeste van die mediacenters, maar echt een hifi apparaat,en hij heeft standaard een dual tuner... Nu nog even sparen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-10 13:29

Shuriken

Life is all about priorities

Ik heb er zelf een samengesteld. Maar nog oude hardware:
  • AMD XP 2600-M 512MB ATI 9200 Samsung 80GB Dign HV5 kast NVTV Tuner
Imho zou ik niet voor P4 gaan i.v.m. warmte. Dan moet je weer moeite gaan doen om goed te koelen wat de stilte weer niet ten goede komt. Kies dan liever een A64.

Daarnaast zou ik ook geen 6600GT kopen voor zo'n systeem. Of je moet er ook veel games op gaan spelen. Anders volstaat een simpele kaart zoals ATI 9250.

Misschien staan er in de Guide op Tweakers nog wat nuttige info:
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2005

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Pagina: 1